"הישרדות" פרק 4: הסיפור הקטן והמושלם של העונה

המעבר לשבט אנטינג אנטינג עשה פלאים לעדי ביטי, שקיבלה את המוג'ו שלה בחזרה. עכשיו כבר אפשר להדיח את בני ברוכים?

ביטי איז און פייר (מתוך "הישרדות")
ביטי איז און פייר (מתוך "הישרדות")
13 במאי 2020

אין משהו שאני אוהב יותר מסיפור טלוויזיוני טוב, כזה עם התחלה, אמצע וסוף, עם מכשול וקתרזיס ומסר פשוט שאפשר להפנים. הרבה זמן לא ראיתי סיפור טוב בפרק בודד של תוכנית ריאליטי כמו זה שהוגש אתמול (שלישי) ב"הישרדות". אבל רגע, לפני שנגיע לסיפור היפה, צריך להתחיל מההתחלה. אחרי פתיח מאיים בחסות רוחה של אילנה אביטל, ראינו את שבט קפרה קצת אבודים באי. לסמיון יש שפשפת שגורמת לו ללכת כמו קאובוי, ירדן חוגגת יום אלופולדת ועדי ביטי בונה ארמונות בחול לגמרי לבדה. סך הכל אווירת משפחה מודחקת. היי, זה עדיין עדיף על השירה הבלתי נסבלת של בני וההומופוביה של אסי בשבט עזאם עזאם.

השקט היחסי מופר, כהרגלו, בפתק ששולח את נציגי השבטים לשולחן המשא ומתן. שבט קפרה בוחר בישראל על פני קוז'י כנציג שלהם, בהחלטה שהתגלתה במהרה כטעות גדולה, כיוון שאילנה הנקמנית המתינה בתפקיד המאוד אמורפי של שומר הבקתה כדי למרר את חייו של ישראל וכל בן שבט קפרה. בהתחשב בלחץ שהופעל עליו, נראה שישראל פעל נכון. הוא החליף את ילדת השבט, אותה ראה כנטל או לפחות כחסרת תועלת (בכל זאת, אישה, צעירה, מטר וחצי וביט), עבור נאוה (אישה, לא צעירה, גובה לא ידוע) – כנראה כדי להדיח אותה בהקדם האפשרי מבלי שיהיו לזה השלכות משמעותיות. גם אלינה, שהגיעה לפגישה בג'קט האיומים שלה, יצאה סך הכל מרוצה, בעיקר כי מי לא יהיה שמח להיפטר מנאוה?

מלכת הבקתה ופרעוש הביבים (מתוך "הישרדות")
מלכת הבקתה ופרעוש הביבים (מתוך "הישרדות")

גם המוחלפות נראו מרוצות. עדי ביטי ראתה בזה הזדמנות לא להרגיש הילדה הדחויה ונאוה בוקר ראתה בזה הזדמנות לארוחת מלכים של בננה ואורז יבש. כל אחד ומה שעושה לו טוב. בשבט עזאם עזאם לא לגמרי אהבו את העסקה – אסי פקפק במניעים של אלינה (ובצדק, היא פעלה מתוך פחד שהיא תאלץ לעבור לשבט השני), אלה התמרמרה כי יהיה לה קשה להדיח את עדי ודוד דביר התחבא בשיחים כמו קריפ משום מה. ובכל זאת, חברי השבט קיבלו את ביטי בחיבוק ועשו את הדבר האחד שבשבט קפרה פשוט לא הצליחו – הקשיבו לה. דווקא בשבט השנואים, חסרי הברזנט, המפסידנים והממורמרים ובעלי הבני ברוכים, ביטי מצאה בית.

משימת הפרס עצמה לא הייתה יוצאת דופן ("נשחק כדור יד, אבל במים" הכריז זוארץ. קוראים לזה כדור מים אחי), למעט אולי סצינת החיפצון המצוינת שהוקדשה לעידן חביב (השוטים על המבטים של נשות האי – זהב), אבל כן נתנה הזדמנות נוספת לבני ברוכים, "הסטנדאפיסט מספר אחת בארץ" כמו שזרקה לעברו אלה בסרקזם, להביך את עצמו ואת כולנו. זה רק היום הרביעי על האי וכולם כבר נאנחים בייאוש מול בדיחות האבא הרקובות שלו (הזהרתי אתכם עוד ב"נאוה, בוקר"), ואין ספק שהוא הרוויח את תואר השורד המאוס ביותר והסטנדאפיסט שהכי לא ברור למה מישהו יבחר מרצונו החופשי ללכת לראות. לעומת זאת, על מופע בן שעה של דוד דביר עולב בבני ברוכים אני מוכן לשלם אפילו דג שלם.

כדור מים אחי, כדור מים (מתוך "הישרדות")
כדור מים אחי, כדור מים (מתוך "הישרדות")

מבושמים מניצחון צמוד ושבעים מאיבריו הפנימיים של דג אומלל (היי! לפחות קיבלת נשיקה מדוגמנית בינלאומית) נחו שבט עזאם עזאם במחנה ויצרו מבלי לשים לב את אחד הרגעים היפים שראיתי ב"הישרדות" ובריאליטי בכלל. זהר שטראוס, דווקא הוא, המתנשא העצבן החמוד, החליט להגיד את דעתו האישית על פרשייה ציבורית איומה שטלטלה את חייה של עדי ביטי. לרוב בחירה כזו מובילה לריב שיככב בפרומואים, אבל זהר דיבר ברגישות, בהערכה, בחום אבהי מעורר השתאות, והרים את עדי הקטנה מהקרשים עליהם נזרקה על ידי שבט קפרה – הטובים, החזקים, האהובים.

ואז, כמו במטה קסם, ביטי קיבלה את המוג'ו שלה חזרה. נחושה להוכיח את מקומה בשבט ועם משב רוח רענן במפרשים, היא הרימה אבן וסכין ויצרה אש משום מקום. מסתבר שעם קצת עידוד, גם טוויטי יכולה לעוף. עדי הפכה מזנב לאריות לראש לשועלים, ובכך סגרה מעגל מושלם. לא בטוח שהיא תשרוד את איחוד השבטים, היא בכל זאת המשתתפת הצעירה והחלשה (פיזית) מכל השורדים, אבל עבור הרגע הזה, והסיפור הקטן והמושלם שהיא הובילה, היא כבר הרוויחה את מקומה באי. עופי טוויטי, עופי לעבר האש. אה, סליחה אולי בעצם עדיף שתשמרו את זה לדג הבא.

כל מה שקרה בפרקים הקודמים של "הישרדות"

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"