הפרומו נבלה, אבל שכחנו מנקודת החוזקה היחידה של בני

מי שראה את בני העונה יודע שהיכולת הפיזית היחידה שלו היא שיווי משקל. ההדחה של קוז'י דוחקת לפינה את ג'רבי-חביב, שזקוקים עכשיו לנס אמיתי

בני וקוז'י. היינו צריכים לראות את זה מגיע (מתוך "הישרדות")
בני וקוז'י. היינו צריכים לראות את זה מגיע (מתוך "הישרדות")
29 ביולי 2020

כנראה שבכל זאת למדתי משהו מאואזיס, כי אני לא נוטה להסתכל אחורה בזעם. אבל הפעם אני חייב, עוד לפני שנדבר על הפרק המתסכל, להזכיר שוב מי הנבל האמיתי בעונה שמלאה בנבלי באטמן – מחלקת הפרומו של רשת. אני רוצה להחזיר אתכם כמה ימים אחורה לפרומו ששודר לקראת התוכנית של ראשון, שנקרא "ירדן בסכנה". הפרומו הציג בעריכה הרועמת הממותגת את השוטים הבאים: ירדן משוחחת עם אסי בשאלה מה היא יכולה לעשות עבורו כדי להציל את עצמה; ירדן מבקשת מעידן לספר לה איפה פסלון החסינות; ירדן דומעת ושותקת בטסטה; ולסיום, עידן מכריז בדרמטיות: "אם זה הזמן שלי ללכת, אני הולך".

בפועל, כשהגיע הפרק המדובר, התגלו חלקי הפאזל המאולץ עד גועל של עורכי הפרומו – בעוד ששני החלקים הראשונים אכן היו קשורים לניסיון של ירדן להציל את עצמה, השוט השלישי נגזר מטסטה על ההורים שלה, וגרוע מכך, השוט של עידן הוצא מהקשרו, מכיוון שבמקור עידן בכלל דיבר על הרגע בו חשב שיש לו סרטן. יאפ, הם ניצלו את סיפור האולי-סרטן של עידן כדי לקדם את משחקי הכסעמק שלהם. תודה מחלקת הפרומו, אחרי הג'יפה המוסרית הזו, לראות את אלה וישראל על המסך הרגיש כמו כמו טיול על החוף עם עידן חביב.

איזה בני אתה (מתוך "הישרדות")
איזה בני אתה (מתוך "הישרדות")

חוץ מזה, גם ככה הדמות המעצבנת ביותר בפרקים האחרונים היא בני. זו לא העובדה שהוא עשה את הפנייה הלא נכונה במשחק, וזו אפילו לא התעופה העצמית הלא מוצדקת שלו (כנראה שלמד משהו מאלה). זו המהירות שבה המהפכן בעיני עצמו הפך לחייל נאמן של אסי, כולל כל הנגזרות. כשחזר לספר לג'רבי שקוז'י ניצח אותו בקרב על שיחה עם הוריה, הוא שכח לציין שקוז'י כבר כמעט ויתר לו, אבל היה זה בני שוויתר לעצמו. גרוע מכך, הוא נתן לישראל לחרחר ריב למרות שידע שקוז'י עשה מעל ומעבר, אבל בני נשאר בני, והיה זה בני שהצליח לבסוף להשלים מעגל ולהדיח את קוז'י מהמשחק.

בריקאפ הקודם חזיתי שבני יפסיד לקוז'י במשימה על הקול שלו, מכיוון שאלו תמיד משימות פיזיות (אגב, מה קרה למשחקי חשיבה? משהו מתוחכם יותר מתעמדו כאן ותחזיקו את זה?), אבל מה שלא לקחתי בחשבון זה דאוס אקס מאכינה נוסף. מי שראה את בני העונה יודע שהיכולת הפיזית היחידה שלו היא שיווי משקל (זוכרים איך עקף את אילנה על החבל?). שלבו את זה עם אדם בגובה 2 מטר, מידת נעליים 50, ברך פצועה מתחילת העונה וקושי במשימות שיווי משקל, והתוצאה היא משימה שתפורה למידותיו של בני יותר מחולצת הדרימר של חגית.

מתי חתונה? (מתוך "הישרדות")
מתי חתונה? (מתוך "הישרדות")

זה היה יכול להיות עוד פוש סתמי של ההפקה לבניית לחץ על איחוד ג'רבי-חביב, אבל הפך לפוש אכזרי במיוחד ברגע שהגישו משימת חסינות אישית שהייתה הלכה למעשה מתנה לגוש הרוב. עזבו רגע את השאלות הממש לא מעניינות (בעונה כזו כולנו כבר יודעים מה כולם חושבים על כולם), ותסתכלו רגע על הסיכוי הקלוש שהיה לג'רבי, חביב ואלינה להשיג חסינות – בכל שאלה לחבורת אסי היו חמש נקודות פוטנציאליות, בעוד שלמיעוט היו רק שלוש. ואכן, ג'רבי עפה אל המים (פלוס מתנה: פתק על שמה בהדחה) תוך שלוש שאלות, חביב עף שאלה אחת אחריה ובהצלחה לאלינה, כי היא צריכה נס כדי לשרוד מעבר לקליף האנגר המג'ייף של השאלה "מי הכי צריך מקלחת".

אני לא חושב שלהפקה יש פייבוריטים, הם פשוט שואפים לשמור על קבוצות מעורערות ומתוחות לאורך כמה שיותר זמן. אבל ההדחה הרנדומלית של דוד דביר, המערוף על חשבונו של קוז'י והפינה שעכשיו תוקעים בה את ג'רבי הם רצף מעייף מדי, במיוחד בשל התחושה שכמעט שום דבר מזה לא קורה בטבעיות. סביר להניח שעוד יזרק איזו טוויסט קטן נוסף, אולי פסלון החסינות ישלף מתחתוניו של חביב ויבלבל את כולם, אולי בני ידפוק עוד זיגזג ואולי פתאום ההפקה תנפיץ שההצבעה שלך לא נחשבת אם לא ציירת לב ליד השם. אבל מה שבטוח, גם אם זה יהיה מה שיציל את ג'רבי האהובה עלי מכל, זה פשוט הורס את ההנאה מהמשחק.