"הישרדות" פרק 44: שלב הסכינים בגב הגיע וישראל על הגריל

השלישיה המובילה מתחילה לפרק בריתות כדי להנדס את המושבעים, מה שאומר שכבר אפשר להריח את הגמר. האם סוף סוף יתחילו ללכת על הראש של החזקים?

מתחילים לפרק בריתות (מתוך "הישרדות")
מתחילים לפרק בריתות (מתוך "הישרדות")
5 באוגוסט 2020

נו, אפשר כבר? אחרי 44 פרקים ארוכים ונמתחים (לא כולל פרקים של וילת המודחים המשעממת, שיחות עם יעל בר זהר, פרומואים מלאי ספוילרים וחמש הדקות המיותרות ששודרו בשני האחרון) – אפשר סוף סוף להגיד שאנחנו מתחילים לראות את הגמר? הגיע הפאקינג זמן. שמונת השחקנים שעדיין בתמונה (השבעיה הסופית פלוס אלינה בבקתה) מחולקים היטב לפי בריתות, ועכשיו מתחיל שלב החישובים של קולות המושבעים, מה שמשנה לחלוטין את הטקטיקה של שלוש הדמויות המובילות – אסי, עידן וירדן. לא סתם אלו השלושה שניסו לגשש אצל האחרים במטרה להנדס לעצמם את העמדה המוצלחת ביותר לקראת הסיומת.

העניין הוא שעכשיו מתחיל קונפליקט מעניין בכל הנוגע לבריתות – ישנם שלושה מושבעים עם יתרון של קול אחד לאיחוד חביב-ג'רבי (תיאורטית, קשה לדעת עם אילנה). מתוך מאגר של 11 האנשים שיכולים להצביע בגמר, רק השלושה שיגיעו אליו לא יצביעו, כלומר, המנצח כנראה יהיה מי שיגיע לעבר הגמר ללא חבר ברית. אם אסי וישראל יגיעו לגמר הם יחלקו את הקולות ביניהם, וכך גם חביב וג'רבי. מי שרוצה לנצח צריך לדאוג שכל שאר חברי הברית שלו יעופו לפני הסיום, וכל זה מבלי שירגישו את להב הסכין בגב, אחרת הקול של המושבע הנבגד יכול לחצות את הקווים.

ירדנה, מישהו הריח לפנייך נשמה (מתוך "הישרדות")
ירדנה, מישהו הריח לפנייך נשמה (מתוך "הישרדות")

אבל עוד לפני שנגיע לשבירת בריתות ולחשושים בשיחים, בואו ניזכר כמה רגב הוד לא עזר לאף אחד בפרק הזה. הוא אולי ניצח את מבחן האש, אבל הפסיד לאלינה בשתי המשימות שהגיעו אחריו. העובדה שכדי לקבל סיכוי לחזור למשחק אלינה נאלצה למנוע מעידן שיחה עם אביו הייתה אמורה לחבל במשימה, אבל היא צלחה את הצלחת הדוחה, הרבה בזכות העובדה שאבא של עידן הוא עידן פלוס כמה שנים. לא רק שהוא מגה מותק ממש כמו הבן שלו, גם קוראים לו רפאל. רפאל, אתם יודעים, ממש כמו שמו המלא של הזמר עידן רפאל חביב. מעניין אם יש ביניהם קשר.

המשימה הבאה והיותר חשובה הייתה משימה ששיחקה לטובתה. נו באמת, לתת לשלומיאל למלמי כמו רגב הוד לנסות לשמור על איזון יהיה כמו לשלוח את ליטל לסדנת ויפאסנה. זה אומר שהמטוטלת כרגע נוטה לעבר איחוד חביב-ג'רבי (אלא אם בני יפשל, ותמיד יש סיכוי כזה), כך ששרשרת החסינות הופכת לפריט מהותי עבור ברית השועלים. אבל עם העיניים לעבר הגמר, הבכירים בשבט טונדו כבר פועלים בכמה חזיתות. הרי אם קולות המושבעים יהיו הגורם המכריע, מי ששואף לצאת עם המיליון צריך לעשות הכל כדי להנדס את המושבעים כרצונו. כל קול חשוב, כל צעד חייב להיות מדוד וכל אחד רוצה להיות נעמה קסרי.

לא נשקר, הלכנו להביא סקיפי מהמטבח (מתוך "הישרדות")
לא נשקר, הלכנו להביא סקיפי מהמטבח (מתוך "הישרדות")

מאזן האימה הזה גורם לאסי ועידן למצוא פינה שקטה בין השיחים ולנסות לתאם מהלך פרסונלי חוצה בריתות. גם ג'רבי מנסה לעשות את המוב הנכון, אבל מגיעה מאוחר מדי ומציעה מעט מדי לאסי, שכבר סומך על חביב, ונראה שהברית הסודית ביניהם תתחיל לגלגל ראשים בקרוב. הראשון יהיה כנראה ישראל, אלא אם שרשרת החסינות תחבל בתוכניות. הוא הרי מתמודד אתלטי שיכול להתגנב לגמר מתחת לאפו של אסי, ובעל פוטנציאל חבלה משמעותי גם עבור עידן. כך שעכשיו, עם הקול הנוסף של אלינה, משימת החסינות עשויה להיות ההזדמנות האחרונה שלו לשרוד. אפשרות נוספת היא רגב, שהחזיר את כרטיס הדיפלומט שלו אבל התחיל לבאס את אסי (לצד ההפסדים האחרונים) ואתם כבר יודעים מה קורה למי שאסי כבר לא חפץ ביקרו. כך או כך, מישהו הולך לספוג את הריקושטים מלחיצת היד הזו, אי שם בין השיחים.