שלום, האם זה "הישרדות: חברי הפקה"?

אסי קיבל כוח עצום לאחר שההפקה חפצה ביקרו, אלינה חזרה למשחק מאותה סיבה בדיוק ועידן הוא היחיד שנותן עבודה. והצופים? להם כבר נמאס

אסי זה טעים, אסי זה מדהים (מתוך "הישרדות")
אסי זה טעים, אסי זה מדהים (מתוך "הישרדות")
17 באוגוסט 2020

וואו, איזה טוויסט מדהים. אתם ראיתם את זה? רגע לפני שהוא מודח, כשהוא עם הגב לקיר מול איחוד חזק של רביעיה חזקה (אוקיי, שלושה ובני), כשחבריו לאיחוד השועלים מתחילים לנשוך את המנהיג, אסי שולף ארנב מהשרוול ומשאיר לעצמו סיכוי להילחם. אה, רגע, זה לא הוא שלף? הוא למעשה לא עשה כלום כדי לקבל את הפתק שנותן לו כוח חסר תקדים במועצת השבט הקרובה שגם תיתן הדחה כפולה וגם הצבעה כפולה? הוא לא היה חכם מספיק להרים את הטורטינה הנכונה אתם אומרים? אה, אין ערך לשום מהלך טקטי במשחק הזה כי הכל גם ככה בטל בשישים מול מי שהפקת התוכנית רוצה להשאיר באותו הרגע? מעניין, לא חשבתי על זה ככה.

בחיי, זה כמעט משעמם כבר מרוב שזה עשוי בגסות. גם החזרה של אלינה למשחק, אגב, הייתה נגועה באותה בעיה – במקום משימת אוכל סטנדרטית בבקתה קיבלנו משימת תחזיקו-בזה-עד-שהדלקות-בכתפיים-ישפיעו, והופ אלינה שוב בפנים. התערבות הפקתית היא לגיטימית כדי לערבב קצת את מה שקורה באי, אבל עוברת את הגבול כשהיא יוצרת יש מאין. אם ההפקה החזירה את אלינה וגם נתנה לאסי כוח מכופל, האם השחקנים עשו משהו בפרקים האחרונים? האם זה בכלל משנה עדיין?

איך שלף את הטורטינה הנכונה. דחוף למלא לוטו (מתוך "הישרדות")
איך שלף את הטורטינה הנכונה. דחוף למלא לוטו (מתוך "הישרדות")

למעשה, נראה שהיחיד שעבד בפרקים האחרונים היה עידן. הוא היה הראשון להבין את המעבר מבריתות לטקטיקה האגואיסטית שנדרשת כדי לאגור קולות לגמר, והדוגמה הטובה ביותר לכך היא העובדה שבחר לקחת את אסי איתו לפרס מעודד הסכרת. תחשבו על זה ככה: אם עידן מגיע לגמר מול ג'רבי ואלינה (חחחח כאילו שההפקה תיתן לזה לקרות) הוא יוכל לסמוך על הקול של אסי, ואם לא, הוא בהחלט הרשים את השאר. מספיק שאלה תרגיש נבגדת מספיק מאסי כדי לתת את קולה לעידן, ואת הקול של ג'רבי הוא לא יאבד גם אם יגיד שג'ודו זה ספורט לבנים. בקיצור, העיניים שלו כבר על הגמר ובהתאם, הוא מכסה את כל החזיתות. זה אולי קצת מבאס עבור אוהבי ג'רבי, אבל הוא משחק חכם כהרגלו.

השאר, בינתיים, משחקים טאקי. זה מחליף צד, זה מחליף צבע וזו זועמת שמדלגים על התור שלה. ישראל אבד לאורך הדרך ולמרות שבמועצת השבט הכריז בקול גדול שהכל פתוח, הוא מסרב לעשות מהלך מול אסי, ויסרב לעשות מהלך מול אלה. אז מה בדיוק פתוח ישראל? מה האופציות שלך? אלה תזגזג בכיף מול אסי, אבל תמנע מלשים את השם של ישראל בכד כי בכל זאת, יש לו כתפיים. אלינה עדיין לא התאוששה מרצף ההתעללויות של השועלים ועדיין לא מצליחה לסגור את הפה ובני זה בני זה בני. ג'רבי אולי חכמה במשחק, אבל בנתה אמון מפוקפק עם אלה ותו לא. כך שמבחינת עידן, הסכנה הממשית היחידה היא אסי, במיוחד עם המתנה שקיבל עכשיו.

במי אסי יבגוד? (מתוך "הישרדות")
במי אסי יבגוד? (מתוך "הישרדות")

לאסי יש עכשיו כוח יוצא דופן, והשאלה שנותרה היא מה הוא יעשה איתו. בשורה התחתונה, יש שתי אופציות שעומדות בפניו: הראשונה היא לאחד בחזרה את ברית השועלים מאחורי הפתק, והשנייה היא לבנות ברית זמנית נגדית. אני בספק אם יבחר בשנייה, בעיקר כי הוא יצטרך את הקולות של ישראל ואלה בגמר ובגידה כזו בוטה עם קלף מתנה תהיה הרבה יותר גרועה מחוסר הרצון של אלה להציל את רגב. והאירוניה היא שאחרי תקיעת הסכינים הזריזה מצד ישראל ואלה והפינוק השוקולדי מצד עידן, אסי יאלץ לחזור להסתובב עם מי שהוא לא באמת אוהב ולא באמת סומך עליהם. תארו לכם משחק שבו אסי היה מתחבר לעידן בתחילת הדרך, בונה איתו אמון ומתקדם יחד איתו. לע, עזבו. ההפקה בחיים לא הייתה נותנת לזה לקרות.