אפילו לישראל נמאס, ואפשר להכריז: הצופים הם השורדים האמיתיים

אווירת הנכאים בשבט מובילה להתנהגויות לא צפויות, בזמן שעידן ואסי משחקים שחמט מעל ראשי חבריהם. אז את מי ידיחו היום? יש רק תשובה אחת נכונה

לך הביתה לנוח אבאלה (מתוך "הישרדות")
לך הביתה לנוח אבאלה (מתוך "הישרדות")
23 באוגוסט 2020

עם יותר מ-50 פרקים במהלך כמעט ארבעה חודשים, מי שהגיעו עד כאן הם השורדים האמיתיים. אני לא מדבר על המתמודדים שנותרו, אני מדבר על הצופים. אחרי פרק הדחה נוסף שמבטיח הרבה ומקיים בעיקר הרבה ויכוחים מיותרים, ועם הדחה כפולה שפוצלה לשני פרקים (הפיצול שכבר הפך לסימן ההיכר של העונה), כבר ברור שלכולם נגמרו הכוחות. לבני נמאס לדבר על אלה, לאלה נמאס שמדברים על התיאבון שלה, לאלינה נמאס מהעליהום, לג'רבי נמאס מהריבים, לעידן נמאס מהצעקות, לגיא נמאס לשאול שאלות המשך, לישראל פשוט נמאס ואסי גולש.

אווירת הנכאים הזו מובילה להתנהגויות לא צפויות, כמו למשל האנמיות של ישראל בכל הנוגע להדחה שלו. נראה שלפניה הוא עדיין הדחיק את העובדה שיש לו פתק בכד ומולו ברית של ארבעה שלא אוהבים להמר על הקלפים שלהם יותר מדי. בתחילת המשחק הוא היה קופץ על ההזדמנות להניע מהלך שעשוי להציל אותו, אבל בשלב הזה, אחרי כל כך הרבה ריבים, הוא כבר מחויב מדי לעמדה שלו. הוא הצהיר כל כך הרבה פעמים שלא יבגוד באסי עד שהוא תקע את עצמו בפינה, נמנם בשמירה והוביל במו ידיו להדחתו הבלתי נמנעת. לא הכל אבוד, כי אני מאמין שבין שני המודחים עוד יהיה דו קרב שישאיר מישהו בסביבה, אבל עם אנמיות כזו לא בטוח שהוא ירצה בכלל להישאר.

בני ואלה, אנחנו נפריד ביניכם (מתוך "הישרדות")
בני ואלה, אנחנו נפריד ביניכם (מתוך "הישרדות")

לעומתו, היחידים שעוד באמת משחקים הם עידן ואסי, שני ראשי הבריתות הלא רשמיים, יריבים לשעבר שאיחדו כוחות כדי לנהל משחק שחמט מעל לראשם של שאר המתמודדים. הבחירה של אסי לחשוף בפני עידן את הפתק, כמו גם הבחירה של עידן לא לחלוק את המידע הזה עם חבריו, מצביעה על מה שהולך להתנהל עד לגמר – שניהם ינסו לחסל את המתחרים שלהם אחד אחד, גם אם המתחרים הם בעצם חבריהם הקרובים ביותר במשחק. כבר שבועיים בערך (= 3 ימים בזמן האי) שהם מחשבים את קולות המושבעים, ואף אחד לא רוצה להגיע לגמר עם שניים מחברי השבט שלו, כך שהשאלה היא מי יהיה השלישי. אני מאמין שבסוף הם יתפשרו על אלינה, אלא אם יהיו הפתעות במשימות החסינות שיאלצו אותם לשנות מסלול. בעצם יותר סביר שההפקה תדאג כבר להפתעות.

צמד השחמטאים (מתוך "הישרדות")
צמד השחמטאים (מתוך "הישרדות")

אז את מי הם ידיחו היום? הבחירה היא בין ג'רבי לאלה. ג'רבי מהווה סיכון לעידן (היא בוודאות תיקח ממנו קולות מושבעים אם יגיעו לגמר יחדיו), אלה מהווה איום נפץ עם קלף ביטול שרשרת חסינות. השניים עשויים להדיח את אלה מכיוון שהסיכון ממנה יותר מיידי, אבל אם צמד השחמטאים רוצים להדיח את ג'רבי, עכשיו יהיה הזמן הכי נכון. הרי אם ידיחו את אלה, במועצת השבט הבאה עידן יצטרך לשכנע את בני או אלינה להצביע נגד ג'רבי כדי להדיח אותה, ולא את אסי. זה יהיה קשה ומסוכן עבורו. מכיון שהפעם מדובר בהצבעה בלי תכנון מקדים, הקולות האחרים עשויים להתפזר ולהתחלק. יש להם סיכוי, אבל לא בטוח שהם יצליחו לנצל אותו.

אבל היי, את גיא זוארץ הדרמה הזו לא מעניינת בכלל. הרי כשרגב שאל את אסי אם הוא עדיין נאמן לחברי השבט, ולא קיבל תשובה ישירה באמת, גיא יכול היה ללחוץ את אסי לקיר, לשאול שאלת המשך או לקרוץ לאסי שידע מראש על ההדחה הכפולה. אבל לא, הוא העדיף להתמקד במשך חצי ממועצת השבט בריב בין אלה לבני שגווע אחרי הפרק החמישי בערך. הבנו, זה לא אוהב את זאת, זאת מתנשאת על זה, שניהם אנשים בלתי נסבלים, כל אחד בדרכו. לא צריך למתוח את זה כקשת עונתית מעל להכל. זה באמת חצי צעד מלהקדיש פרק שלם לריב בין אלה לבני, ואז לפצל אותו לשניים. ההמשך יבוא היום, אם יהיה לכם כוח בכלל לצפות.