שהקוסקוס והדמעות לא יבלבלו אתכם, עידן הוא אסטרטג קר רוח

משימת השבשבות המשמימה הייתה רק הכנה לסחיטה הרגשית שבדרך, אבל זאת הייתה טעות לתת לעידן להחליט עבור כולם. כשחבר המושבעים לנגד עיניו, היה ברור שהוא יקפוץ על הרימון

סעודת הדמעות של עידן  (מתוך "הישרדות")
סעודת הדמעות של עידן (מתוך "הישרדות")
26 באוגוסט 2020

זה היה צפוי כמו הפסד של בני במשימה, ראינו את זה מקילומטרים, ובכל זאת – זה די מבאס שנגמרה ל"הישרדות" האנרגיה. טוב, כשכל יום באי שווה שבוע בחיים האמיתיים זה מתחיל להרגיש כמו סרט של כריסטופר נולן – נמתח יתר על המידה. גם אם לא נספור את התרגיל החדש של פרקי ריאיונות היח"צ של המודחים (ואף אחד באמת לא סופר אותם), עם חמישה מתמודדים על האי שמה לעשות, די מסתדרים אחד עם השני, אין הרבה מה להראות חוץ ממשימות וים תלונות של בני. מסתבר שכל הזמן הזה ישראל, אלה וליטל נשארו כי כל השאר באמת נחמדים מדי.

ככה קיבלנו פרק שבשבות שלא עשה הרבה יותר מרוח. איזו משימה משעממת, בחיי. גיא זוארץ קרא לזה מדיטטיבי, אני קורא לזה טלוויזיה גרועה. בטח, מה שאנשים רוצים בסוף יום עבודה ארוך זה לשבת בבית ולהסתכל על אנשים מסובבים ידנית טחנת רוח. מה אנחנו, הולנדים? העונה כבר ברור שמשימות כוח אישיות משחקים תשעים דקות ובסוף רק ג'רבי ועידן נשארים לעוד שעתיים וחצי, תוך כדי שזוארץ מפלרטט עם הרומן שקיים רק בראש שלו. נזכרתי בטריק להפגת שיעמום מאילנה והתחלתי לשיר שנסונים לעצמי. זה רק הפך את זה ליותר גרוע.

הרומן נמצא רק בראש של זוארץ (מתוך "הישרדות")
הרומן נמצא רק בראש של זוארץ (מתוך "הישרדות")

ולא רק הצופים השתעממו. כל מי שהיה שם שקע לתוך זן סיבובי: גיא החליט לקפץ על חבל, בני זרק הצעות מהספסל במטרה לסיים את הסיוט הזה ואני די בטוח שג'רבי הפסידה במשימה כי היא נרדמה בעמידה. כן, זה מרשים כמה היא ועידן חזקים פיזית ומנטלית. כן, זה מרשים עד כמה בני לא חזק. כן, גיא, הם אמורים להיות ביחד כי הם כל כך מתאימים אבל הם בעצם לא יהיו ביחד כי הם לא באמת מתאימים. אלוהים אדירים, השעמום הזה כמעט גורם לי להתגעגע לצעקות של ליטל. תרגיעו, אמרתי כמעט.

בלי תוכן ממשי, כל מה שנותר ל"הישרדות" הוא להמשיך להסתובב סביב עצמה כשההפקה מנסה לשווא למשוך בחבל הזה כדי לא לעצור את השבשבת. נו, לפחות קיבלנו מטאפורה נחמדה מהמשימה המייבשת הזו. החבל, במקרה הזה, הוא הסחיטה הרגשית של המתמודדים בעזרת מילות הטריגר "אוכל" וכמובן "בית". הרעיון של להטעות אותם עם אוכל מהבית ואז לשלוף את המשפחות בהפתעה בהחלט הגיע ברגע הנכון, אין ספק. השורדים מרוקנים נפשית, מיובשים פיזית ותקועים בלופ של משימות-הדחות-ריבים שהוציא מהם את הרוח (שיט, נראה שנתקע לי הזן של השבשבת), אז למה שלא נסחוט מזה קצת התעללות רגשית? היי! אם הם יבכו מספיק זה אומר שאפשר למתוח יום אחד לשבועיים!

אלינה, אוכל! בית! תרקדי לנו! (מתוך "הישרדות")
אלינה, אוכל! בית! תרקדי לנו! (מתוך "הישרדות")
היה ברור שהוא יקפוץ על הרימון (מתוך "הישרדות")
היה ברור שהוא יקפוץ על הרימון (מתוך "הישרדות")

עם זאת, העובדה שההחלטה נפלה על עידן קצת מוציאה את העוקץ מכל הפרומואים שמצטטים את בחירתה של סופי: עידן כבר הוכיח את עצמו כמקריב הלאומי, זה שיהיה מוכן לזנק על הרימון עבור חבריו ועוד לעשות את זה עם חיוך כובש. עם כל הכבוד לאתוס של חיבוק מאמא בתוכניות ריאליטי, הוא לא יסכים למנוע מחבריו לראות את הוריהם רק כדי שהוא יוכל לחבק את שלו. זה פשוט לא בגנים שלו. אם אסי היה יושב שם יכול להיות שהדילמה היתה מותחת יותר, אבל עידן הולך לבכות קצת, לנופף לאמא ממרחק 5 מטר ולאכול את הקוסקוס שלו כמו ילד טוב. ואם המעשה האלטרואיסטי שלו יזכה אותו בכמה נקודות זכות אצל המושבעים הנוכחיים והעתידיים (ושיהיה לכם ברור, זה בראש שלו), אז נדמה שעל אף ההתעללות הרגשית, עידן זכה בפרס לא רע במשימה הזו. איך ששבשבת מסתובבת לה.