השפגט של ג'רבי היה יותר מתוח מזה של אסי. שוב התערבות?

אפשר לתהות על הניצחון של אסי במשימת הרגליים, אבל באמת שזה כבר לא משנה. עכשיו השאלה היא מי יודח במקומו, וכנראה שגם הפעם עידן יהיה המכריע

משימת הרגליים (מתוך "הישרדות")
משימת הרגליים (מתוך "הישרדות")
1 בספטמבר 2020

ברשת 13 ממש רוצים שנקרא לרצף המפורר של פרקי "הישרדות" בשם המפוצץ "שבוע הישרדות". עזבו רגע את זה שהגענו למצב שבו יש ארבעה פרקים שבועיים באורך חצי פרק, ושחצי מהם זה וילת/ראיון/פרומו מודחים, בואו נשחק לידיים שלהם. אז רשת, וואו, כמה ששבוע ההישרדות הזה היה יבש ומיותר. נכון, מפגש משפחות זה באמת מרגש, אבל גם את הלימון הזה סחטתם עד תום – יום אחד על האי הופך לשבוע בחיים האמיתיים וכך הגענו למצב שהשורדים נמצאים על האי רק חמישה שבועות, אבל אנחנו בדיוק נכנסים לחודש החמישי. נראה לי ש"הישרדות" מעוותת זמן אפילו יותר מהקורונה.

ובכלל, מפגש המשפחות היה בזבוז זמן מוחלט. נתתם להם להישאר לישון במשך הלילה, להחליף חוויות ושיחות נפש, להתעדכן על מה שקרה בחייהם ובעולם מאז שעזבו, וכל מה שאתם מראים לנו זה קצת לאבי דאבי של זוגות ואת אבא של ג'רבי מביט עליה במבט שהיא מתה לראות מעידן? הכי עמוק שהגענו היה השיחה של ישראל עם אחיו, ומדובר על שני אנשים שביום יום לא מחליפים יותר משלוש מילות ציווי.

למה לא נתנו למשפחות לראות את המשימה? (מתוך "הישרדות")
למה לא נתנו למשפחות לראות את המשימה? (מתוך "הישרדות")

ואולי גרוע מזה, הבאתם את המשפחות עד לאי, נתתם להם לראות את הצלקות, העקיצות ואת הג'וקים בשיער של אלינה. מה, לא תשאירו אותם לראות את משימת החסינות? תחשבו על הפאר של ג'רבי מתחרה מול אביה המעריץ, של אסי מקבל גב מעדי, של בני באמת מתאמץ לא להפסיד הפעם כי חגית צופה. במקום זה החזרתם אותם לעמוד ליד הדיילים הקריפיים של אל על (אני די בטוח שכבר אז הם ידעו על הקורונה ושתקו) עם שאריות הקוסקוס מאתמול.

כך שוב קיבלנו משימה גופנית עם סדר מפסידים די צפוי למעט טוויסט אחד – אסי, דווקא הוא, דווקא ברגע שבו הכי היה צריך את זה, סוף סוף מנצח. עכשיו תראו, אפשר למנות בכיף את הסיבות לניצחונו של אסי, ובראשן הטקטיקה החכמה (במיוחד עבור כדורגלן) של לדבוק בשפגט במקום להישען על הידיים בפלאנק בלתי הגיוני. אפשר גם לתהות אם עידן פחות שש להילחם עד צלקות בידיים כי דווקא נוח לו שהשרשרת תהיה על צווארו של אסי.

השפגט המתוח של ירדן (מתוך "הישרדות")
השפגט המתוח של ירדן (מתוך "הישרדות")

אפשר גם לתמוה למה גיא הפסיק להעלות את המתמודדים מדרגה דווקא במדרגה האחרונה שבה אסי יוכל לבצע את השפגט שלו, למרות שבסרטון שליווה את הוראות המשימה ראו את דוגמן ההפקה האלמוני נשען על המדרגה העליונה שהשורדים לא הועלו אליה. בהתחשב בהפקה המעורבת מדי של השנה, אפשר אפילו לחשוד שהמדרגות של אסי היו קרובות יותר אחת לשנייה, ולא רק בגלל גובהו (השפגט של ג'רבי היה מתוח בהרבה מזה של אסי), אבל מה הטעם בשלב הזה? הכי היה מתאים מבחינה סיפורית שאסי יזכה בשרשרת, אז אסי זכה, וכבר באמת לא משנה למה.

האם עידן העדיף שאסי ינצח? (מתוך "הישרדות")
האם עידן העדיף שאסי ינצח? (מתוך "הישרדות")

העיקר שיש לנו קצת דרמה לפרומו של הפרק הבא, לא? השאלה המתבקשת היא כמובן מי יודח במקומו, אבל זו שאלה מורכבת וכנראה שגם הפעם עידן יהיה המכריע. ספק אם ירדן תנסה להציל את עצמה, ספק אם אלינה תצליח גם אם תנסה ואולי דווקא כאן הזיגזגיות המפורסמת של בני תעזור לו חרף כל הסיכויים. זה כמובן גם תלוי באפשרות שישראל יגנוב את קולו של בני (כלומר, אם ההפקה בכלל תיתן לו הזדמנות). אבל דבר אחד כבר בטוח – עידן יצטרך להיות זה ששובר למודח את הלב. זה בסדר, הוא כבר רגיל מהבית.