"הישרדות", מה זה החרא הזה? (ואנחנו לא מתכוונים לדנה רון)

זה כמעט רגע היסטורי: תוכנית הריאליטי הראשונה שעושה פרק איחוד לפני הסוף. מתוך הכלום והכלום שקיבלנו, דבר אחד קרה: עידן הבין עוד יותר איזה סיכון עצום היא ג'רבי

צודק כל כך (מתוך "הישרדות")
צודק כל כך (מתוך "הישרדות")
6 בספטמבר 2020

בשלב הזה כבר ויתרתי על התלונות ועברתי להתרשם מהאופן שבו רשת מצליחה למתוח את העונה הזו עד אין קץ. באמת, שאפו. התחלנו מפיצול פרקים מזעזע, המשכנו לפרקי מועצה של ריב בגרסת הבמאי, הייתה גם וילת המודחים, הגענו עד לריאיונות מודח ועכשיו הגיע שיא חדש – מועצת שבט חסרת חשיבות. "להצבעה הזו מבחינת השורדים שלנו אין שום משמעות", אמר גיא אחרי 33 דקות של סשן שאלות עם המתחרים שלא היו מספיק טובים כדי להפוך למושבעים, וסיכם יפה בערך חצי מפרקי העונה. זה כמעט רגע היסטורי: תוכנית הריאליטי הראשונה שמקיימת פרק איחוד עוד לפני סוף המשחק.

אם כך, מועצת הלא-שבט הזו בעיקר נתנה לנו סוג של סיכום מפוזר וכמעט אקראי, שתכלס היינו צריכים בהתחשב בכמה שהעונה הזו נמתחת. פשוט היה נחמד אם היינו עושים את זה באופן מסודר יותר מאשר בתוך ריב מתמשך בין דנה רון לכולם. הלו, גברת, שכחת שפרשת אחרי פחות מיום? יום! אני די בטוח שלחגית יש יותר זכות לדבר מאשר לך, היא לפחות ישנה שם בלי להתלונן.

המועצה הריקה (מתוך "הישרדות")
המועצה הריקה (מתוך "הישרדות")
דנה כפרה תרגעי (מתוך "הישרדות")
דנה כפרה תרגעי (מתוך "הישרדות")

בתכלס, אני שמח שדנה רון נעלמה מוקדם, כי היא מתגלה כאן (למי שלא רואה את וילת המודחים, כלומר כולם) כליטל סמדג'ה הפולנית. זועמת על אנשים ללא שום בסיס, מדברת הרבה מבלי לחשוב ובעיקר מתישה את החיים של כולם. וזה עוד כשהיא העבירה חודש בשתיית מוחיטו בווילה! תארו לכם אותה בריב אחרי שבוע שהיא רק על אורז ותבינו שחמקנו מחתיכת כאב ראש.

לעומתה, הלב כואב על הפספוס של זהר שטראוס, מי שיכול היה לתת פייט הולם לאסי, אם לא במשחק אז לפחות בכל הנוגע לטסטות מוצלחות. הוא קצת גאוותן, קצת ראוותן, די גזען וממש חוצפן, ואיפשהו חבל שלברית של עידן וירדן לא הייתה הזכות לפרוש עליו את חסותם ולהשתמש בו בתור כלב תקיפה להתלהמויות ההרמון של אסי. לא שהוויכוח שלו עם אסי הצליח להגיע לעומקים גדולים, אבל לפחות זהר עמד בו יפה, סיפק כמה פנינים ("בבאר שבע זה לא היה עובר", קאלט מיידי) ואפילו ערער את השייח'.

זהר שטראוס במועצה על כלום (מתוך "הישרדות")
זהר שטראוס במועצה על כלום (מתוך "הישרדות")

בכל הנוגע לשאר השורדים שלא שרדו, ובכן, יש סיבה שהם הודחו מזמן. למעט סמיון, שהוא דמות באמת חד פעמית, השאר הציגו את אותה דמות חד ממדית שהראו בזמנם המועט על האי: ניקול הציגה נאמנות עיוורת מהי, נאוה לא תרמה דבר, עדי ביטי ניסתה לצייץ והשתתקה במהרה ודוד דביר היה דוד דביר, פשוט בתחפושת אל הברק ריידן ממורטל קומבט. בקיצור, מה שראינו בפרק הזה יותר מכל היה עד כמה גיא לא שולט במועצות השבט ושרק השורדים הכי מעניינים נשארו. אפשר להגיד הרבה על מעורבות ההפקה העונה (ואוהו, כמה שאמרתי), אבל צריך לפרגן להם על דבר אחד – בחירת השורדים האחרונים.

הצלחתם ללמוד משהו מהמועצה? (מתוך "הישרדות")
הצלחתם ללמוד משהו מהמועצה? (מתוך "הישרדות")

השורדים האחרונים… רגע, מה זה מזכיר לי? אה נכון! עדיין יש משחק שמתקיים שם ברקע. לרגע שכחתי כי נרדמתי מול חיים שכאלה על העונה הבלתי נגמרת הזו. הפרק הזה בסך הכל הפעיל עוד טיפה לחץ על עידן בכל הנוגע לסיכון העצום שהוא ג'רבי. הוא חשש ממנה כיריבה בגמר עוד קודם, אבל הצבעת המודחים הזכירה לו עד כמה אנשים מעריצים אותה (ובצדק) ושהנחמדות שלו לא בהכרח מנצחת את האופי הווינרי שלה. זה, כאמור, לא באמת חדש; אנחנו מתבחבשים בנושא כבר שבועות או חודשים או שנים (לא יודע זמנים יותר), אבל זה ללא ספק מכין את הקרקע לשבוע הקרוב. נקווה שלפחות הפרק הזה ישנה משהו במשחק, ולא נקבל עוד טיול מתיש במורד שבילי הזיכרונות. העיקר שלא יהיו עוד צעקות של דנה רון. שמרו את זה לווילה כדי שנוכל לדלג.