"הישרדות": מי יהיה המודח האחרון? יש לנו ניחוש מושכל

החמישייה הסופית עומדת לפני ההדחה האחרונה, שתקבע מי תהיה רביעיית הגמר. עידן כבר ירד מהרעיון להדיח את ירדן ואין סיכוי שהם יתלכלכו על אלינה. אז אסי או ישראל?

רדו מאלינה ומהר (מתוך "הישרדות")
רדו מאלינה ומהר (מתוך "הישרדות")
9 בספטמבר 2020

מכל הקונספטים והנרטיבים שניסו להדביק על העונה הזאת של "הישרדות", רק אחד שרד עד הסוף. מה לא היה לנו? מלחמת עדות, חרמות, עליהום על ברזנט, קללות, אילנה אביקתל, קוז'יפלצת וכמובן השייח'. חלקם החזיקו יפה לכמה פרקים, חלקם תפסו לאורך מרבית העונה, אבל אף לא אחד מהם הצליח לשרוד כמו הנרטיב היציב ביותר – עידן חביב וירדן ג'רבי זה לנצח, או לפחות עד הגמר, ומחלקת הפרומו של רשת יכולים להיחנק על זה.

בדומה לאופן שבו עידן התעלם בחינניות הולכת ונשחקת מניסיונות השידוך הרומנטיים, כך צמד החמד הצליח להתחמק בסטייל, פחות או יותר, מהניסיון להפנות אותם אחד נגד השנייה. עידן הרהר באופציה להדיח את ג'רבי, אבל הוא דחה את הקץ גם כשהייתה לו הזדמנות פז ורק חיכה לגלגל ההצלה שיאפשר לו לחזור בו ולסיים את המשחק עם ג'רבי לצידו.

הוי ירדני, אם רק היית יודעת (מתוך "הישרדות")
הוי ירדני, אם רק היית יודעת (מתוך "הישרדות")

זו לא רק ההבנה (המוצדקת) שהדחה של ירדן תיתפס כבגידה בשלב כזה אקוטי, ועשויה לפגוע בסיכוייו לקבל את קולות המושבעים המתנדנדים. אני בטוח שהוא כבר דמיין כמוני את בני אומר "עידן, לא חשבתי עליך ככה. מסתבר שאתה הכבד אווז האמיתי". זו גם האהבה וההערכה שהוא רוחש לה כבת אדם, כלוחמת, כשותפה לדרך ולגישה. אם היו עוד שאלות בנוגע לנאמנות שלו (ובהחלט היו), הרי שהן התפוגגו במשימת הפרס. אחרי שזכה בשרשרת החסינות בעוד משימה פיזית, עידן נפסל בשלב הראשון של משימת הפרס. המבט המאוכזב על פניו רק תדלק את ג'רבי.

עם כמה שהוא רוצה לזכות במיליון, חביב רואה מול עיניו חברה, ועם כמה שהוא אוהב לדבר אסטרטגיה ולחשב קולות, במעמד מועצת השבט הוא מתקשה לשים פתק של חבר, ועל אחת כמה וכמה לא יצליח ליזום את המהלך שיעיף את ג'רבי. זאת הסיבה שהוא עזר לה במהלך משימת הפרס, לקח את תפקיד המאמן ודחף אותה לניצחון באופן הכי אקטיבי שניתן. אם היה בו עוד שביב של רצון להדיח אותה, הוא שינה את דעתו ברגע שראה אותה חוגגת על ראש המגדל. גם הוא יודע שאין מישהו באי, כולל אותו, שמגיע לו להגיע לגמר יותר ממנה.

חמישיית הגמר של "הישרדות". השנה הארוכה בחיינו
חמישיית הגמר של "הישרדות". השנה הארוכה בחיינו

בכל הנוגע לשאלה מי לא יגיע לגמר, ובכן, ההחלטה טרם התקבלה. האמת, סיום הפרק הצליח להעמיד בסימן שאלה מעניין את זהות המודח הערב (רביעי). ההכנסה של אלינה בתור אופציה היא בהחלט טוויסט יפה לקראת הסיום, אבל אני לא מאמין שזה יקרה מהסיבה הפשוטה שהלב של ירדן גדול מכדי לעשות את המהלך המלוכלך הראשון שלה רגע לפני הגמר. כדי להדיח את אלינה הם צריכים לכתוב את השם שלה, ונראה שעידן ובמיוחד ג'רבי לא מוכנים להיגרר שוב לאותו בוץ שבו התפלשו בפרק הראשון, גם אם זה נותן עוד חבר מושבעים אחד ליריבם.

אם כך, האופציות הנותרות הן אסי או ישראל. אני מאמין שהם ילכו על ראשו של אסי, זה פשוט יותר הגיוני. ישראל הוא דמות מפלגת יותר, דמות שתתקשה יותר מאסי להשיג את הקולות החשובים של בני ואילנה. אלה, ניקול וליטל גם ככה יצביעו למי שישרוד מהברית שלהן, אבל בנוגע לרגב אל תהיו כל כך בטוחים. אם אסי בגמר הקול שלו בטוח, אבל לא היה לו חיבור כזה עמוק עם ישראל, למרות שהם באו מאותה הברית. אולי האו"ם יהיה מי שיכריע. כך או כך, יש לי תחושה שאם אסי יעזוב מחר, עוד ימצאו דרך עקומה להחזיר אותו לגמר. בכל זאת, צריך למשוך גמר במשך שתי תוכניות. יא אללה כמה שסוחטים את הלימון הזה עד הטיפה האחרונה.