"הישרדות" פרק 8: ישראל לפני הכל? חייבים להתקדם

הגבריות הרעילה של ישראל מפרקת את השבט שלו מבפנים, מבהירה שטובת השבט לא מעניינת אותו ומרשימה בעיקר את נאוה בוקר. נשמע מוכר? הערב נדע אם סמיון יודע לזהות פוטין כשהוא רואה אחד

27 במאי 2020

אם במקרה חשבנו – אחרי רצף של כמה פרקים שהתמקדו במשברי שבט אומצה אומצה – ששבט קפרה התייצבו בתור השבט החזק יותר, אתמול (שלישי) הגיע הפרק שהזכיר לנו שאת מה שאילנה אביטל כבר שכחה, זהר שטראוס למד רק לאחרונה. במילים אחרות, ברוך שובך ישראל אוסובוקו. איגלובו. אגבובו. נו, ישראל, בקיצר, התרנגול נפוח החזה שמוכן לנקר לעצמו את הרגל כדי שהיריב שלו לא יזכה בפירור אוכל נוסף. וזה בדיוק מה שהוא עשה בפרק הזה, רק שהרגל זה שבט קפרה, והתרנגול דאג לנקר לעומק.

זה קצת מצחיק, ישראל עם כל הפוזה והביטחון והאסטרטגיה בסופו של דבר לא יכול להרגיש שמישהו אחר מקטין אותו. לפעמים זה ההצקות של אילנה, שהפריעו לו לבנות את המחנה לפי דרכו, עכשיו זו העובדה שהוא מרגיש גבר קטן ליד קוז'י (וכהרגלם של גברים בעלי תסביך נחיתות, משליך את הרגשתו על הענק הרגיש שלידו) ובקרוב, אם ישרוד את השלכות מעשיו, זה יהיה חוסר היכולת שלו להרגיש אדם קטן לצד גדלות הנפש של עידן חביב. לא בכדי ישראל אסף סביבו את ליטל וניקול, שתי בחורות שכמעט ומתענגות לתפוס את עמדת הנשים התומכת שלא רואה שהגבר הכוחני בהן הם תומכות משתיק גם אותן.

סימני הגבריות הרעילה הופיעו לכל אורך הפרק, ובלטו במיוחד בתגובה שלו ללקיחת הברזנט על ידי רגב הוד. גם אם הצדק עימו (והוא לגמרי לצידו, כי זה באמת היה מעשה מלוכלך מצד אומצה אומצה), התגובה הלא פרופורציונלית של ישראל, עם השוואות לפינוי בגוש קטיף ושפה שלא נשמעה אפילו בפינוי בגוף קטיף, מעידה שישראל צועק לא למען השבט, אלא כדי לא לצאת קטן, לא להרגיש פראייר. הרי גם הוא ידע שהמלחמה שלו אבודה, שאין דרך להניע את רגב מלשבור את המילה שלו, אבל המשיך להתעמר בו בהגזמה גם כשרגב כבר היה בחצי הדרך למפגש הקאובויים שלו עם המבט המאוכזב של ירדן ג'רבי. גם חוסר הנוחות הברור של שאר חברי השבט לא עצר אותו מלרוץ בשיא הכוח אל מעבר לגבול הטעם הטוב.

אבל ההחלטה האומללה שלו להפסיד במכוון במשימת החסינות הוכיחה שלא באמת מעניינת אותו טובת השבט, אלא טובתו האישית. מילא הרצון להיפטר בשלב מוקדם שכזה מהר-אדם כמו עידו קוז'יקרו (שעזר ביותר מדרך אחת לשבט גם אם לא זכה באף תחרות פופולריות), מילא שאתה משאיר במקומו את שק החול האנושי נאוה בוקר, אבל להתנדב לוותר על חבר שבט? ככה אתה חושב על טובתו? לא, נגיד, להילחם בשבט השני? ועוד אחרי שלפני רגע צרב את השבט על המוקד וזרק משפטי דרבון זולים כמו "תזכרו את הרגע הזה, זו המוטיבציה שלכם עכשיו". יחסית למישהו שבוכה על משחק הוגן, שיקרת יפה מאוד לחבריך לשבט.

השאלה היחידה היא, כרגיל, האם ישראל ישלם על מעשיו. מחלקת הספויילרים של רשת כבר גילתה לנו ששאר חברי השבט הבינו שישראל נתן את הצגת חייו (שרוליק, אני ממש מקווה שלא שילמת שקל למי שלימד אותך משחק), כך שהתהיה היחידה היא אם ישראל או קוז'י יכבו את הלפיד. אז בואו נחשב: ישראל מסובב על האצבע הקטנה את ליטל (מפתיע!) ואת ניקול (לא מפתיע!), וגם נאוה בוקר סובלת מתסמונת שוקהולם על דמות כוחנית של מנהיג, כנראה תכונה שאספה בימיה בליכוד. אבל עבור הדחת קוז'י הוא יצטרך עוד קול אחד.

ג'רבי וחביב לגמרי בצד של קוז'יקרו, מה שאומר שהקול המכריע יהיה של סמיון, ויש לי תחושה שדווקא בגלל שהוא כל כך אוהב את פוטין, הוא ידע לזהות ניסיון לתפיסת שילטון ולסכל אותו בזמן. אם הוא לא יצליח, הוא פשוט יהיה הבא על הכוונת אחרי עידן. ככה זה עם גברים חסרי ביטחון, כל מי שמאיים על הגבריות שלהם חייב לעוף ותמיד הם ימצאו איום חדש עד שלא ישאר אף אחד חוץ מלהקה צייתנית של תומכים. הערב יערך משפטו של ישראל על הפרת אמוני השבט, כפי שהטיבו לנסח במחלקת הספויילרים של רשת 13 (סחתיין על הדימוי, נסו להבא מבלי להרוס לנו). בואו נראה אם הצדק או הכוח ינצחו. אה, טוב, הנה שלפו את אילנה מהבוידעם. אני בטוח שזה לא הולך להועיל לו.