הכוכב הבא

סימני חיים חיוניים: הטריק הזה אולי הציל את העונה

כן אחי. סהר מתוך הכוכב הבא
כן אחי. סהר מתוך הכוכב הבא

עייפנו ממוזיקאים מוכרים שמתארחים על תקן שופטים, עייפנו מאסי ורותם וכמעט עייפנו מהחיים עצמם - אבל אתמול צץ לו משב רוח מרענן שעשה לנו טוב על הנשמה. רק טיפ חשוב להפקה: אל תסחטו את הלימון הזה יותר מדי

16 באוגוסט 2021

ככל שהעונה רצה לעבר הגמר, שיתקיים בסך הכל בעוד כשבועיים בתקווה מול קהל חי כן יהי רצון ונאמר אמן, כך מתבהר יותר כי מדובר באחת העונות המהוקצעות והמהודקות של "הכוכב הבא". למעט המתיחות המיותרות של פרקי האודישנים ושולחן השופטים העמוס לעייפה, אין יותר מדי בזבוזי זמן העונה. אולי זו התחרות מול האח הגדול שדורשת מהם להדק חגורות, אולי אשכרה הקשיבו לביקורות על יותר מדי זמן אסי ורותם, אבל הפרקים מתקתקים יפה, המוזיקה מקבלת את מקומה הראוי ונראה שאפילו אמדורסקי נהנה.

גם כשהוא נהנה הוא בעצת קצת סובל. אמדורסקי בכוכב הבא
גם כשהוא נהנה הוא בעצת קצת סובל. אמדורסקי בכוכב הבא

יותר מזה, אתמול אשכרה היה חידוש בפורמט הריאליטי המוזיקלי שהצליח להוסיף לחוויית הצפייה. הלם, כבר חשבתי שאין אדם אחד ששואף להביא רעיון חדש למבנה הישן, אבל שמח מאוד להתבדות. הרעיון הבסיסי שבדואט בהפתעה הוא כל כך פשוט ומבריק שלא ברור איך עוד לא חשבו עליו – המתמודד שר עם זמר מפורסם שמתחבא מאחורי הקלעים עד לרגע הפיצוץ המתבקש, בו הוא יוצא להפתעת הקהל, השופטים ובעיקר, המתמודדים עצמם.

אם זה נשמע לכם קצת כמו הזמר במסיכה, אתם לא טועים, ואלמנט ה-"מי זה?" הנודע לשמצה בהחלט נוכח בשלב הזה, אבל לא משתלט עליו, והחשיפה המהירה, לצד האופן בו כל זמר נחשף (קודם כל בקולו ורק אחר כך בפניו), הוסיפו אלמנט משחקי חינני לתוכנית, והפכו את אחד השלבים הכי מורטי עצבים (הכיסא החם) למופע בידורי שלא בנוי על לצפות באדם מאבד את תקוותיו דקה אחר דקה. זה היה פתרון מבריק לבעיה קטנה, והיכולת הזו להתפתח ולהשתפר מעוררת בי אופטימיות לעתיד הפורמט שעטוי בערפל מאז נפרד מהאירוויזיון. רק בבקשה בבקשה, אני מתחנן, אל תהפכו את זה לפורמט שלם. זה נפלא כמו שזה, כשלב ביניים, ואפילו שטרם נגמר, אני כבר מחכה לו בעונה הבאה.

עבד לחלק, לחלק פחות. מתוך הכוכב הבא
עבד לחלק, לחלק פחות. מתוך הכוכב הבא

הביצועים עצמם, בכל אופן, לא תמיד התרוממו גבוה יותר בזכות האורחים המכובדים. היו מי שהרוויחו מהאירוח – מוקי הוסיף גוון קול מצוין למעיין בוקריס; האיחוד המפתיע בין שי המבר ומשה פרץ היה מקסים; דודו אהרון ומתן לוי סלסלו יחד באופן מרהיב עם "צל עץ תמר" – אבל בעיקר היתה מי שהפסידה מכך, וזו היא מירה סמנדוייב המקסימה, שנאלצה להתמודד בקרב צעקות דיוות מול מלכת האובר-דה-טופ מאיה בוסקילה, ועוד עם שיר של כריסטינה אגילרה.

אני יודע שישנם אנשים שחושבים שמירה הודחה כי קרן פלס רוצה לשמור על שי המבר, למרות שאלוהים יעזור לי אם אני מבין את ההיגיון שמאחורי הטענה הזו. הרי גם אם פלס היתה נותנת כחול, מירה היתה נשארת עם 69 אחוזים שלא היו מספיקים לה לעבור. האמת היא שמירה נסדקה, ודווקא האישיות המשוחררת שלה שלרוב הוסיפה חינניות, רפרש בשפת השופטים, היתה זו שגרמה לה להתרגש לצד בוסקילה ולאבד את הפוקוס. היא פשוט לא עמדה במתח, והוכיחה את הערתו של אמדורסקי מלפני שבועיים על כך שהיא עוד לא מוכנה לבמה הזו.

סטטיק ואלה לי. תנו לה לשיר. מתוך הכוכב הבא
סטטיק ואלה לי. תנו לה לשיר. מתוך הכוכב הבא

השימוש החכם במוזיקאים אורחים תפקד לא רק בתור נייר לקמוס לאיכות המתמודדים, אלא גם כעדות לעד כמה בזבזו בכוכב הבא את האורחים שהביאו עד היום לתפקד כשופטים אורחים. קחו כדוגמה את אלה לי ונרקיס, שהצטרפו בשלב התלת-קרב והוסיפו בערך אפס ערך טלוויזיוני ועוד פחות ערך מוזיקלי. לזרוק את אלה לי לשולחן השופטים זה אבסורדי, ולא כי אין לה מה לתת למתמודדים בתור מי שהיתה בצד השני רק לפני שנה, אלא כי אין לה את הכלים לתת ביקורת אמתית, מה שמוביל לכחול אוטומטי ולפרגון כללי וחסר ערך. ברור שהיא תענה "נחמד" כשאסי שואל אותה איך היה להעביר ביקורת, כי היא לא העבירה ביקורת, סתם העבירה זמן על המסך. בפעם הבאה, בבקשה מכם, תביאו אותה להפתיע מתמודד צעיר בדואט מעניין.