הכירו: סדרות המקור שתפגשו בנטפליקס

ריכזנו עבורכם כמה מהסדרות שהופקו על ידי נטפליקס בשנים האחרונות לכבוד הגעת ענקית התוכן האמריקאית לישראל. אז סוס מדבר, סוחר סמים וגיבור-על עיוור נכנסים לסטרימינג...

בואו נטפלקסס וננוח. "בוג'אק הורסמן"
בואו נטפלקסס וננוח. "בוג'אק הורסמן"

Master of None

ציון: 9/10

"'Master of None' זורמת פרק אחר פרק בתבונה ובקלילות מנושא לנושא: אהבה, כסף, תעסוקה, מעמד, גזענות. 25 שנה לאחר "סיינפלד", שהבטיחה להיות "סדרה על כלום"; "Master of None", הבאה בנוף תרבותי שונה לחלוטין, היא סדרה על משהו. ב־2015 זהו אחד הדברים הכי חתרניים שאפשר לעשות בטלוויזיה".

לקריאת הביקורת המלאה

[tmwdfpad]

ג'סיקה ג'ונס

ציון: 7/10

"היופי ב"ג'סיקה ג'ונס" הוא שמתחת לפיתיונות העלילתיים האמורים למשוך את הקהל, מסתתרת סדרה שעוסקת ברצינות בסוגיות כמו אונס, כוח, קורבנוּת ואשמה גדולה. ל"ג'סיקה ג'ונס" יש אמירה חתרנית בסיסית: היא מבקשת לבדוק גבולות של גיבורים. ג'ונס היא גיבורה, אבל היא גם קורבן של מערכת יחסים הכוללת התעללות ואונס. ג'ונס לא מסתירה את המילה "אונס", להפך – היא עונדת אותה בגאון; היא לא רק גיבורה נשית נדירה על המסך, אלא גם גיבורה מעניינת באופן שבו היא בוחרת להיות גיבורה – היא מצילה לא רק אנשים אחרים אלא גם את עצמה מהאשמה המכרסמת בה".

לקריאת הביקורת המלאה

Wet Hot American Summer

ציון: 6/10

"סידרת הרימייק בת שמונת הפרקים, שהופקה על ידי נטפליקס מתארת את היום הראשון באותו מחנה הקיץ שהסרט מ־2001 תיאר את יומו האחרון. כצפוי, בראש ובראשונה יש כאן רצף של קריצות אל קהל הצופים הוותיקים. במאי הסרט דיוויד וויין בחר להחזיר למסך את שחקני הקאסט המקורי המגלמים בני נוער, כאילו הזמן לא עושה את שלו. בראדלי קופר, איימי פוהלר, פול ראד, אליזבת בנקס, מולי שאנון ופרצופים מוכרים אחרים – כולם חוזרים עם כל הקמטים, המשקל העודף ושאר הפלאים שהספיקו לצבור מאז, היישר לתוך השורטס של הדמויות הצעירות."

לקריאת הביקורת המלאה

דרדוויל

ציון: 9/10

"כדי להבין איך עושים תוכן גיבורי על בוגר בצורה לא נכונה בעליל, די להסתכל על הטריילר החדש של ״באטמן נגד סופרמן״. רצינות אינה חטא בפני עצמה, אבל אם תשלבו אותה עם פומפוזיות ואווירה קודרת נטולת הומור, תקבלו את מה שעולם הקומיקס הקולנועי היה אי אז לפני 20 שנה. "דרדוויל", לעומת זאת, היא סדרה בוגרת עם לב, עם מוסר ועם דמויות מרהיבות".

לקריאת הביקורת המלאה

Narcos

ציון: 9/10

"אף אחת מהדמויות הראשיות בסדרה אמנם לא מאפשרת הזדהות – גם מרבית ״הטובים״ ב"Narcos" אינם בדיוק כאלה – אבל עשרת הפרקים של העונה הראשונה קלים מאוד לבליעה בזכות עלילה מותחת, אקשן בלתי פוסק ולא מעט הומור. רק אל תצפו לקבל את כל הסיפור של פבלו אסקובר בעשרה פרקים של 50 דקות".

לקריאת הביקורת המלאה

בוג'אק הורסמן

ציון: 9/10

"'BoJack Horseman' – הפקת האנימציה הראשונה של נטפליקס – מפתיעה לטובה דווקא איפה שכשלו סדרות דומות שקדמו לה, ובעיקר ההפקות של Adult Swim, רצועת הלילה של הערוץ קרטון נטוורק. מתחת לבדיחות התרבות הפופולרית, הפוזה הסרקסטית וחגיגת היתר של הסתירה, לכאורה, בין הפורמט המצויר לתכנים ה"בוגרים", ל"בוג'ק הורסמן" יש לב טוב".

לקריאת הביקורת המלאה