הכל לטובה: BADBADNOTGOOD מגיעים להופעה בארץ

הטריו הצעיר, שנודע בזכות גרסאות ג'אז מורכבות לשירי היפ הופ, יגיע לישראל לערב משותף יחד עם הטריו טאטרן ודי.ג'יי הקטיק

דווקא טוב מאוד. BADBADNOTGOOD. צילום: יח"צ
דווקא טוב מאוד. BADBADNOTGOOD. צילום: יח"צ

לאט לאט נראה שממוצע גילאי המופיעים בארץ בקיץ הקרוב יורד בקצב מעודד – לא רק אמני עבר יגיעו ארצה, גם מוזיקאי אינדי שנמצאים בשיאם, או רגע לפני הפריצה. זה הוא בדיוק מצבם של חברי הרכב הג'אז-היפ הופ BADBADNOTGOOD, שיגיעו להופעה בודדת במועדון הבארבי ב-23 ביוני. ההרכב אמור היה להגיע בשנה שעברה אך ביטל את כל סיבוב ההופעות בשל מצב רפואי אל אחד מחבריו.

באותו ערב תתקיים גם הופעה מלאה של טריו הפיוז'ן הפופולרי טאטרן ותקלוטים של Hectik (פורטונה רקורדס). מחיר כרטיס לשתי ההופעות יחד יעמוד על 119 ש"ח. ההופעה מופקת על ידי נרנג'ה שמביאה הקיץ לישראל את בריאן ווילסון, טיים אימפלה, פרדי גיבס ועוד.

ההרכב הקנדי בעל השם המוזר נולד כאשר חבריו נפגשו ב-2010 בין חדרי מחלקת הג'אז של הקולג' הומבר בטורנטו וגילו ששלושתם חולקים רקע מוזיקלי משותף – על אף העשייה הג'אזית שלהם, הם כולם חובבי היפ הופ גדולים, ובמיוחד את MF Doom והקולקטיב Odd Future של טיילר, דה קריאייטר. כאשר במסגרת אחד השיעורים הכינו קטע ג'אז בן 8 דקות המושפע מהמוזיקה של הקולקטיב, המרצה שלהם ביטל אותו בטענה למחסור בחשיבות מוזיקלית, אך הסרטון אותו העלו מהקטע הפך לויראלי, הרבה בזכות דחיפה קלה של טיילר, דה קריאייטר עצמו.

עם הוצאת אלבומם הראשון, BBNG, ב-2011 הם צברו לעצמם שם בזכות גרסאות ג'אז אוונגרדיות לשירי ראפ שאהבו, כמו גם קטעים אינסטרומנטליים מקוריים. מאז שחררו עוד שני אלבומי אולפן לבדם, שני אלבומי הופעה וזכו להופיע,להפיק ולהקליט עם טיילר, דה קריאייטר עצמו, ארל, דני בראון, MF Doom ועוד. לפני כשלושה חודשים שוחרר אלבומם הרביעי, "Sour Soul", שהיה אלבום משותף עם חבר הוו טאנג קלאן ואגדה בפני עצמו, גוסטפייס קילה.

טאטרן הם טריו אינסטרומנטלי הנע בין ג'אז ופוסט-רוק, המורכב מדן מאיו (תופים), אופיר בנימינוב (בס) ותמוז דקל (גיטרה). הלהקה הוקמה ב-2011, מאז הוציאו שני אלבומים ('Shvat' ו-'Soul Ghosts') והופיעו רבות בארץ וברחבי עולם.

התקופה האחרונה היוותה קפיצת מדרגה חסרת תקדים לטריו האינסטרומנטלי טאטרן. מהשקת אלבומם הראשון 'Shvat' שזכה לביקורות חמות בארץ ובעולם, דרך הופעות סולד-אאוט בכל רחבי הארץ מהבארבי בתל אביב, דרך הופעות בירושלים, חיפה ובאר שבע, ועד הופעות מרכזיות בפסטיבלים וביקורים מרשימים בבמות ענק ברחבי הגלובוס.

אם זה לא מספיק, טאטרן הוציאו את אלבום הלייב "Soul Ghosts" בנובמבר האחרון, הוחתמו בסוכנות האמריקאית AMI, וכעת הם מבשלים טור בינלאומי ממושך ורווי בעשרות הופעות בפסטיבלים ובאולמות הגדולים ביותר בארה"ב, קנדה ואירופה, במקביל לעבודה על חומרים חדשים ועל אלבומם השלישי.