הלב נשבר: המסעדה הוותיקה והאהובה של שוק הכרמל נסגרת

פשטות של פעם. שיפודי הלב הרחב (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "הלב הרחב תל אביב")
פשטות של פעם. שיפודי הלב הרחב (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "הלב הרחב תל אביב")

אחרי 57 שנים של שיפודים עסיסיים, תסגור בסוף דצמבר מסעדת הלב הרחב את שעריה, ואחד השרידים האחרונים של שוק הכרמל הישן ייעלם אל תוך דפי ההיסטוריה לטובת בניין מגורים חדש. הלקוחות הוותיקים מוזמנים לשיפוד אחרון ופרידה

30 בנובמבר 2022

57 שנים עמדה מסעדת הלב הרחב במקומה שברחוב רבי עקיבא בשוק הכרמל, מגישה בשיא הפשטות שיפודים נדיבים, צ'יפס נהדר, חומוס וסלט והופכת משנה לשנה לאחד המוסדות האהובים בשוק. אבל זה נגמר. בעלי המסעדה הכריזו אמש בפייסבוק על סגירת העסק בסוף דצמבר, והזמינו את הלקוחות הקבועים, חלקם אוכלים שם עשרות שנים, לשיפוד אחרון ופרידה.

skewers house kosherBest skewers on coals in Tel AvivTel ; 03-5102149 Rabi akiva No.10 הלב הרחב כרם התימנים מסעדה כשרה תל אביב Halev Harahav

Posted by ‎הלב הרחב כשר כרם התימנים ת"א skewers kosher Halev Harahav 972-3-5102149‎ on Sunday, August 7, 2022

ב"ישראל היום" דווח אמש כי המבנה בו נמצאת המסעדה הוותיקה נרכש לא מזמן, וכעת בעליו מפנה אותו לקראת הריסה ובנייתו של בניין מגורים חדש במקום. עקב העובדה שהמסעדה היא אחת האחרונות באזור שמשתמשת בגריל פחמים ואגף הרישוי בעירייה אינו מאפשר פתיחתם של מקומות חדשים שבהם המטבח אינו מבוסס גז, קיימת סבירות נמוכה למציאת לוקיישן חלופי למסעדה באזור, ותל אביב תאלץ להיפרד מאחד המוסדות הקולינריים הכי ותיקים שלה.

רק בשבוע שעבר בחרנו ב"טיים אאוט" את מסעדת הלב הרחב כחברה של כבוד ברשימת השיפודיות הכי טובות בתל אביב, לצד מוסדות חדשים ומדונדשים כמו דלידה והאחים. הלב הרחב נכנסה לרשימה בתור "אחד הסודות הגלויים והאהובים של שוק הכרמל. שיפודיה בלי להתפנפן ובלי פתיחות שולחן מוגזמות, כמו פעם, פשוטה ואפקטיבית. השיפודים מטופלים במיומנות ובקפידה ומגיעים לשולחן כשהם עדיין רוחשים ומתפקעים מעסיסיות, הצ'יפס עבה ושמנוני ומתקתק כנהוג במיטב נציגי הז'אנר. מדובר באחד מהשרידים האחרונים לשוק הכרמל הישן, זה שלפני מתקפת הפודיז והפופ-אפים, מה שנותן ללב הרחב גם מקדם אותנטיות נאה. רואים ילדים, ככה היינו אוכלים לפני שהתפלצנו". ובכן, עכשיו גם השריד הזה עומד להיעלם. בואו להיפרד עם כל הלב.