כל העיר פריכה ונימוחה: 25 בתי המאפה הטובים ביותר בתל אביב

אחד מכל סוג בבקשה. אלכסנדר (צילום: אנטולי מיכאלו)
אחד מכל סוג בבקשה. אלכסנדר (צילום: אנטולי מיכאלו)

עם מקומות חדשים כמו צייט פור ברוט ועמיתה ביאליק, עם מוסדות ותיקים כמו הבייקרי ודלאל, עם מעוזי מצוינות כמו אלון שבו ואלכסנדר, אין שום ספק שתחום הבולנז'רי-פטיסרי בעיר ביצע זינוק איכותי מרשים בשנים האחרונות ומיישר קו עם המיטב העולמי. בחרנו את השאור שבעיסה

23 בפברואר 2024

הידעתם שבמלחמה נחשבות מאפיות למפעל חיוני כחלק מהמשק לשעת חירום? ברור שידעתם, זה קומון נולדג' וגם קומון סנס: מעט מאוד דברים מנחמים עכשיו כמו מאפה חמאתי משובח או יצירת פטיסרי מתוקה ומפנקת. בשנים האחרונות הפכה תל אביב מעיר של פיתות, בורקס גבינה יבשושי ורוגעלך מתפורר לעיר של קרואסון מרווה, קראפין ג'נדויה ולחמי מחמצת מזני חיטה קדומים. נדמה שבכל פינה בעיר פועלת לה מאפיה כלשהי שדואגת שלא נישאר, חלילה, נטולי פחמימות מנחמות – בכל יום, בכל שעה ובכל מצב ביטחוני. קבלו אותן:

>> תתעוררו על עצמכם: בתי הקפה עם הקפה הכי טוב בתל אביב
>> להתעורר בתיאבון: בתי הקפה עם האוכל הכי טוב בתל אביב

אלכסנדר

את הביקור במאפייה של שף קונדיטור אלכס ברמן יש לתכנן בקפידה. להקדיש זמן לעמידה בתור ולהתלבטות מול הדלפק כי המבחר מסחרר. מצד שני, ביס בקראפין או בקרואסון ואפילו בבאגט יזרוק אתכם ישר לבולנז'רי ולפטיסרי הטובות בעולם. וזה, גבירותיי, מצדיק את המאמץ.
לילינבלום 18

אחד מכל סוג בבקשה. אלכסנדר (צילום: אנטולי מיכאלו)
אחד מכל סוג בבקשה. אלכסנדר (צילום: אנטולי מיכאלו)

אלון שבו

שף קונדיטור אלון שבו מתמחה ביצירות אמנות ארטיזנליות מתוקות שמפארות את הוויטרינה באלגנטיות מאופקת.  לאחר שבחרתם קינוח מן הראוי לפנות למאפים מלוחים, בורקס וישיסואז למשל. תודו לנו אחר כך.
צ'לנוב 22, שינקין 26

בבקה בייקרי

האחיות שיר וקורל גורן בונות ב-20 אצבעות אימפריית מאפים מפוארת. עוגות, עוגיות, לחמים (וגם פיצות בכמה סניפים) מוגשים בנונשלנטיות נעימה, שרק מדגישה את איכות המוצרים. בקרוב ייפתח סניף בצפון דיזינגוף, כי תמיד יש מקום לעוד פחמימות.
בבקה בייקרי

בבקה, קרדיט טל סיון ציפורין
בבקה, קרדיט טל סיון ציפורין

הבייקרי

מאז פתיחת הסניף הראשון ברחוב יד חרוצים עברה המאפייה של רותי ברודו שינוי מקצה לקצה. סניפים נוספים נפתחו גם בשכונות מרוחקות מהמרכז, המאפים השתדרגו והכול הפך להיות יותר מתוקתק ומקצועי. ביקור בבייקרי יכול לסגור פינה של כריך/קפה ומאפה לבוקר ופיצה לצהריים, או ליצור הזדמנות לארוחת קינוחים מושחתת. החלטה שלכם.
הבייקרי

בית לחם

המאפייה בוויצמן פינת ארלוזורוב, בלוקיישן שפעם אכלס בית מרקחת מיתולוגי, מספקת כבר שנים פחמימות  ללקוחות הסביבה. לפני חודשים ספורים החליפה המאפייה בעלות אך השם נשאר ואיתו הלחמים והמאפים המנחמים כתמיד.
בית לחם

בליקמח

כשמאפיית בליקמח נפתחה, מגמת הפחתת הגלוטן הייתה בחיתוליה. מאז עברו במלוש קילוגרמים רבים של קמח נטול ודן דייויס ואורן דגן, אופים, בני זוג ואנשים עם חמידות מידבקת, ממשיכים בדרך אותה סללו בהקפדה יתרה – מאפים, עוגות ויטרינה, קינוחים אישיים וממתקים ארטיזנליים ברמה הגבוהה ביותר, ללא אף טיפת גלוטן.
בליקמח

בלי גלוטן ובליקמח (צילום: אפיק גבאי)
בלי גלוטן ובליקמח (צילום: אפיק גבאי)

בר לחם

המאפייה בצפון הרחוק של העיר נפתחה בשנת 2005 ומאז היא שומרת על עקביות וצוברת קהל שבע ומרוצה. גם אם נכנסתם לקנות רק לחם, סביר שתסיימו את הביקור עם מוצרים נוספים בסל – עוגות, קישים, מאפים מתוקים ומלוחים ועוגיות לקפה.
בר לחם 

דלאל

הבולנז'רי־פטיסרי שצמוד למסעדה הוותיקה הוא מכרה זהב של מתוקים ומלוחים: עוגות ועוגיות, קינוחי ויטרינה ומאפי בוקר, לחמים וכריכים סקסיים וכל מה שאפשר לרצות לזלול עם הקפה. שף קונדיטור תימור לביא מקפידה לא רק על איכות אלא גם על אסתטיקה רומנטית בעוגות ובמאפים, שנמכרים בסניף האם בשבזי ובצפון העיר.
דלאל

דלאל (צילום: קיס אנד טל קריאייטיב X דיטיילס)
דלאל (צילום: קיס אנד טל קריאייטיב X דיטיילס)

דנון

המאפייה בבית הספר למצוינות קולינרית פועלת אמנם רק בשישי, אבל איזו תצוגת פחמימות מפוארת! תלמידי בית הספר וסגל ההוראה אופים לחמים ומאפים מתוקים ומלוחים שמשאירים לפריז אבק ואותנו פעורי פה בכל פעם מחדש. רוצים לדעת מה הסוד? הכל כתוב בספר "שיעורים בקונדיטוריה יצירתית".
התערוכה 3

ככה פותחים סופ"ש. מאפיית התלמידים בדנון (צילום קובי מהגר)
ככה פותחים סופ"ש. מאפיית התלמידים בדנון (צילום קובי מהגר)

זומר

הסניף הראשון נפתח בשנת 2009 בפרישמן פינת דיזנגוף על ידי גיל זומר ויניב גרציאני, ונחשב לעוגן קולינרי באזור. מאז השניים התפצלו – גרציאני נמצא בקינג ג'ורג' וביהודה הלוי, ובזומר אפשר עדיין למצוא לחמי בוטיק, קרואסונים ביצור עצמי, מאפי בוקר מתוקים או מלוחים, כריכים וממרחים.
פרישמן 39

חגי והלחם

בכל הנוגע ללחמים, האופה חגי בן יהודה הוא טהרן בקטע טוב. את לחמי המחמצת הוא מכין בעבודת יד מחיטה מזני מורשת וללא קיצורי דרך, מקשר ישיר עם המגדלים דרך טחינה שמתבצעת בחדר שנבנה במיוחד ועד לאפייה בתנור אבן. מתוקים לא תמצאו כאן פרט אולי לעוגייה ליד הקפה, אבל לחם מרוח בחמאה וריבה בהחלט כן.
ויטל 25

הכי קרוב לאדמה. לחם חגי (צילום נועם פריסמן)
הכי קרוב לאדמה. לחם חגי (צילום נועם פריסמן)

טאטי אנד אילנ'ס

רשת המאפיות והקפה נמצאת כל הזמן במגמת התקדמות, כפי שמוכיח הסניף היפה במגדל שרונה. על המדפים תמצאו מגוון לחמים עם קשת רחבה של תוספות, חלות ולחמניות לצד קולקציית פוקאצ'ות, בורקסים, קישים, פלוטים ועוד מאפים מלוחים ומתוקים, עוגות וקינוחים.
טאטי אנד אילנ'ס

לה מולאן

כולם יודעים שהמוסד הוותיק בבוגרשוב הוא אחת המאפיות הטובות בעיר. על השולחן ובחלון הראווה מוצגים מאפים אלגנטיים ובגטים שמביני עניין מעידים שהם הכי פריכים ואווריריים ודומים למה שתוכלו לנגוס בפריז. השולחנות המעטים תמיד תפוסים ולכן נמשיך לאכול את כריך הגאודה ומלפפון חמוץ שלנו על ספסל ברחוב ולהתענג על כל ביס.
בוגרשוב 72

לה פרינה

לחמי מחמצת בעבודת יד, פוקאצ'ות סקסיות, קרואסונים, בריושים, טארטים, קינוחים ועוגות ויטרינה יוצרים פסיפס מרשים של מתוקים ומלוחים, שכל אחד יכול למצוא בו משהו לטעמו. ולא פחות חשוב: לזכור לעבור בסניף שבמתחם הדיוטי בנתב"ג לפני שעולים לעוד טיסת לואוקוסט נטולת אוכל.
לה פרינה

הכנה להמבורגר. לה פרינה (צילום איתמר גינצבורג)
הכנה להמבורגר. לה פרינה (צילום איתמר גינצבורג)

מאפיית לחמים

למלכה האם של המאפיות, זו שגרמה לעם ישראל להתמכר למאפים ולהצמיד את האף לחורים בשמשה, כבר מלאו 20 והיא עדיין במיטבה. האופה אורי שפט לא מוריד לרגע את הרגל מהגז ואם תעברו בשעות הבוקר המוקדמות בסניף דיזינגוף, יש מצב שהוא יכין לכם במו ידיו סנדוויץ' מקושקשת וגאודה. ואם זו לא אהבת אמת, אנחנו לא יודעים מה כן.
מאפיית לחמים

במו ידיו. אורי שפט וסנדוויץ' מקושקשת (צילום יעקב בלומנטל)
במו ידיו. אורי שפט וסנדוויץ' מקושקשת (צילום יעקב בלומנטל)

לחם וחברים

ברחוב הכי צרפתי בעיר התמקם מאחז הפחמימות הפריזאי כנווה מדבר משיב נפש. בחלל הקטן יש את כל מה שאפשר לדמיין בתחום האפייה, מלחמי מחמצת ובאגטים פריכים ומתפצחים ועד מאפי בוקר חלומיים וקינוחי ויטרינה. סה פורמידאבלה.
לחם וחברים

לחמנינה

יש לה וייב תל אביבי שאין לטעות בו, לחם נלסון איקוני ומאפי בוקר משובחים שהופכים את התלבטות הקפה ומאפה לקשה במיוחד. לחמנינה היא קטגוריה בפני עצמה ומי שמתמכר לא יחליף אותה באף מאפייה אחרת.
לחמנינה 

מייזון קייזר

סגירת המסעדה הטילה צל כבד על המשך קיומו של הבולנז'רי־פטיסרי בישראל, אך עד כה לבאגטים ולקינוחים שלום. בנמל תל אביב ובפינת הרצל רוטשילד אפשר עדיין לנעוץ שיניים במאפים של המגה־בולנז'ר אריק קייזר, שכבשו את העולם.
מייזון קייזר 

מייזון קייזר (צילום: אפיק גבאי)
מייזון קייזר (צילום: אפיק גבאי)

מרגוזה

עוגן ותיק בשוק הפשפשים שפועל כבר שנים כמכונה משומנת ומשמר את אווירת המאפייה משפחתית. מרגוזה היא תבנית נוף מולדתה בלחמים ומאפים שאינם מביישים אף קונדיטוריה פריזאית, סמטאות צבעוניות וקריאת המואזין.
מרגוזה

NONO&MIMI

שנים של קנאה בתושבי הוד השרון הסתיימו כשנונו ומימי הגיעו לתל אביב והתמקמו באופנהיימר, מרכז קניות מנומנם שהפך – לא מעט בזכות המאפייה החדשה – לתוסס וסקסי. לחמים, מאפים מלוחים ומתוקים, כריכים, פיצות ועוגות באיכות בלתי מתפשרת גורמים גם לעכברי מרכז העיר להתאמץ ולחצות את הירקון או להגיע לסניף בגבעתיים, במרחק הליכה מצומת קפלן.
נונו/מימי

נונו מימי (צילום יח"צ)
נונו מימי (צילום יח"צ)

עמיתה

מבקרי אוכל הם קהל קשוח שקשה להוציא אותו משלוותו. כשעמיתה נפתחה כולם התיישרו בשורה עם שיר הלל למאפים וללחמים ולא בכדי, שכן מיכל בוטון (הבסטה) ואנה שפירו (טאיזו) מוכשרות כשדות. ומי שטעם בורקס אנשובי יודע. הסניף החדש במוזיאון העיר בכיכר ביאליק, שגם אפשר לשבת בו, הוא לגמרי ליגה אחרת.
סלמה 1

בורקס אנשובי בעמיתה (צילום: שי נייבורג)
בורקס אנשובי בעמיתה (צילום: שי נייבורג)

פופ אנד פופ בייקרי

הקונדיטור המוכשר עופר בן־נתן אחראי לקינוחים במסעדת פופ אנד פופ ולפרופיל אינסטה שאם אפשר היה, היינו טורפים אותו. קרואסונים מוגזמים, מאפים מלוחים ומתוקים, עוגות, עוגיות ושוקולד תופסים כל פינה בחלל הקטן, והכל טעים כל כך.
הארבעה 30 

פיקה (FIKA)

כשהסניף הראשון של פיקה נפתח הבנו שבכל הנוגע לאפייה השוודים לא פראיירים בכלל. מאז נפתחו עוד כמה וכמה סניפים בעיר ומאפים מתובלים בהל וכורכום כבר אינם גורמים להרמת גבה. הלחמים והמאפים משובחים והקפה טוב, במיוחד כשמצוותים אליו סמלה, בריוש במילוי מרציפן וקצפת.
FIKA

הל יס. פיקה (צילום סטס קורינסקי)
הל יס. פיקה (צילום סטס קורינסקי)

צייט פור ברוט

זהו, כבר לא צריך לנסוע לברלין כי מאפיית צייט פור ברוט הגיע לארץ על כל המשתמע מכך – מאפים ולחמים כבדים וכהים כמיטב מסורת האפייה הגרמנית ושבלולי שמרים שאין כמותם, שמנמנים עם שוקולד וקינמון, זיגוגים וציפויים, החומר שממנו עשויים חלומות.
מנחם בגין 37

צייט פור ברוט (צילום: אמיר מנחם)
צייט פור ברוט (צילום: אמיר מנחם)

שרויטמן

כשהשף-אופה ערן שרויטמן פתח סניף בגאולה במרכז תל אביב נשמו לרווחה, כאילו ששכונת נחלת יצחק שבה נמצא הסניף הראשון ממוקמת על הירח (היא לא. הסלון של אייל שני נמצא כאן). לחמים נפלאים (לכו על הכפרי בלישת יד ולא תצטערו, הוא פשוט אלוהי), מאפי בוקר וכריכים, וכמובן הפרעצל המפורסם שכבר הפך לסמל מסחרי – כולם טריים ופריכים ומוקפדים עד קצה הקרום.
נחלת יצחק 30, גאולה 44