דרך כל בשר: 13 ההמבורגרים הכי טובים במשלוח בתל אביב

בשאיפה לביס המושלם. לוקאל (צילום חיים יוסף)
בשאיפה לביס המושלם. לוקאל (צילום חיים יוסף)

תל אביב היא אמנם עיר שבה אפשר לזרוק מכל נקודה אבן, וכנראה שתפגעו בהמבורגר מוצלח. אבל בשביל להיות המבורגר שמוצלח במשלוח, צריך להיות באמת מיוחד. ו-13 ההמבורגרים האלו שורדים את הנסיעה עם השליח מבלי לאבד טיפה מהקסם

אמריקה בורגרס

כשעוצמים את העיניים ומדמיינים דיינר רואים בדמיון מקום עמוס גרילים רוחשים, אורות ניאון ולקוחות מורעבים שיורדים על המבורגרים אימתניים. באמריקה בורגר החזון מתממש עד לדרגת ניחוח הבשר החרוך פלאס תוספות שתכף ניגע בהן. הבשר, שבו הכל מתחיל, עובר תחת ידיו המיומנות של תמיר לוי ממסעדת מו ומו ברחובות, שהוא אחד השותפים. הנתחים נטחנים גס מדי יום ועולים על הפלנצ'ה בארבע גרסאות: קלאסי, חריף, צ'יזבורגר והמבורגר אמריקה עם בצל מקורמל ובצל סגול כבוש. הקציצה עצמה בעובי בינוני ויש לה מרקם עסיסי וקפיצי, ניגוד כיפי ללחמנייה רכה ודי דקה שסופגת את המיצים. עד כאן הכול טוב ויפה, אבל מה שמייחד את המקום לעומת המבורגריות אחרות נעוץ דווקא בתוספות – למשל חמוצים מטוגנים שרק בשבילם שווה לסבול את הריח שנדבק לשיער.
להזמנה בוולט או בתןביס

בוא, אל תפחד, רק רוצים לדבר איתך. ההמבורגר של אמריקה בורגרס (צילום: יחסי ציבור)
בוא, אל תפחד, רק רוצים לדבר איתך. ההמבורגר של אמריקה בורגרס (צילום: יחסי ציבור)

בנץ בראדרס

בנץ היא המבורגריה שכונתית באווירה משפחתית מפלורנטין שכבר הספיקה להתרחב לסניף מצליח באזור הכי תחרותי של המבורגרים – אבן גבירול. אך ההמבורגר שלה רחוק מלהיות שגרתי ותמים והוא פשוט נהדר. ההמבורגר הקלאסי מורכב מקציצה מבשר מיושן שנצרבת כהלכתו בגריל, ונחה בין לחמניות רכות המשוחות היטב בריבת בצל, איולי ברביקיו, רוקט וחסה, בצל כבוש, עגבנייה טרייה ותוספת צ'דר שהשילוב הגבינתי שלה מתאזן עם מתיקות הריבה ומחמיא להמבורגר כולו.
להזמנה בוולט

הביס שתמיד אפשר לסמוך עליו. בנץ ברדרס. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם benz.brothers
הביס שתמיד אפשר לסמוך עליו. בנץ ברדרס. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם benz.brothers

גורמה 26

ההמבורגר בגורמה 26 לא חוסך מאיתנו באף אלמנט וטוב שכך. בתפריט למשל, המבורגר מבשר בקר עם בייקון קריספי וגבינת אמנטל, בשר בקר עם גבינת רקלט שווייצרי, בקר עם פירורי גבינה כחולה ונגיעות תפוח עץ מקורמל. היהלום שבכתר נקרא La Truffe ("כמהה") – המבורגר מבשר בקר, איולי כמהין, חזה אווז מעושן עם טעם חזק, טוויל גבינת פרמזן וגפרורי בטטה קריספי. אכלנו אותו בתאווה עד הביס האחרון ומיותר לציין שהיה קשה מאוד לתפקד אחר כך. הצ'יפס מגיע עם רוטב גבינה כחולה מושלם או איולי שום מושלם לא פחות, וגולת הכותרת היא ללא ספק לחמניית בריוש שעוטפת את הקציצה ומשדרגת את ההנאה גם בבית.
להזמנה מהאתר, בוולט או בתןביס

מעצמת לה טרוף של גורמה 26 (צילום: רן בירן)
מעצמת לה טרוף של גורמה 26 (צילום: רן בירן)

דה ליטל בורגר שופ (TLBS) 

גם לאחר שהדוכן הקטן התרחב לשלושה סניפים, עדיין מגישים כאן בסך הכל ארבעה המבורגרים – אבל כל אחד אליפות. אם זו פעם ראשונה שלכם ותרו על ההמבורגר הקלאסי והצמחוני (אלא אם אין ברירה מבחינה מצפונית) ולכו על הבלומנת'ל – הומאז' ראוי לשף הסטון בלומנת'ל. מדובר בהמבורגר משפונדרה ותערובת נתחים שהשף און משען (אורבנו) שומר קרוב לחזה. הם מעובדים יחד לקציצה נוטפת סקס. טופינגז מקוריים ומעניינים מסוגם משווים ומעלים: אננס צלוי, ריבת צ'ילי מתוקה חריפה, בייקון טלה וגבינת בושה. נפטרנו, ביי.
להזמנה מהאתר או מוולט

ליטל בורגר שופ | צילום: מאור בר
ליטל בורגר שופ | צילום: מאור בר

דיקסי

זה נכון שדיקסי נודעים יותר בשל הכנפיים וההום פרייז, אבל הביפבורגר שלהם בכלל לא פראייר – 250 גרם (זוכרים שפעם המבורגרים היו גם גדולים?) בלי התחכמויות מיותרות, מבשר איכותי ועם טעם של פעם. הבשר העסיסי נוטף שומן שמלכלך בכתמים את הצלחת, קצוץ לחתיכות גסות בתערובת שמשאירה את הטעם של הבשר במרכז. אין תוספות מיותרות, שואו-אוף להטוטני או לחמניות עם כיפות. פה אוכלים כמו בדיינר אמריקאי קלאסי, והכל משדר גישה של ישר לעניין. אל תהיו ילדים, קחו את ההומפרייז כתוספת. וכן, זה מגיע פשוט מושלם במשלוח.
להזמנה מהאתר או מוולט

ההמבורגר של דיקסי (צילום: ירון ברנר)
ההמבורגר של דיקסי (צילום: ירון ברנר)

הדסון לילינבלום | חוק וצ'דר

בדיוק כמו במקדש הבשרים שברמת החייל, גם באחיו הקטן שבלילינבלום נותנים, כצפוי, כבוד לבשר. לכן ההמבורגר שמגישים כאן הוא על טוהרת הבשר הטרי, בקר ישראלי מפרות מבכירות. לחמנייה רכה ואוורירית במתיקות מופחתת, פיתוח של השף מתן אברהמס, עוטפת את אחד ההמבורגרים המשובחים ביותר של תל אביב: קציצה עבה, שחומה ועסיסית במשקל 200 גר' שמתובלת במלח ופלפל בלבד כדי ששום דבר לא יפריע חלילה לחומר הגלם העיקרי. חסה, עגבנייה, מלפפון חמוץ ובצל מוגשים בצד, ולשם מי שחייב את השחיתות שלו ברמה גבוהה – עם גאודה מהולנד, ביצת עין, בייקון וצ'דר מאנגליה. נכון שמה שתשלמו כאן יקנה לכם במקום אחר גם תוספות (לפעמים ברבים), אבל בשביל איכות צריך לשלם. ופה זה באמת משתלם, עם מה שהוא כנראה ההמבורגר הכי טוב במשלוח בכל תל אביב.
להזמנה בוולט

הדסון לילינבלום | צילום: דן פרץ
הדסון לילינבלום | צילום: דן פרץ

ויטרינה

התור הארוך שמשתרך תמיד מול הדלת של הוויטרינות באבן גבירול ולילינבלום אינו מרתיע את הממתינים, אבל האתגר האמיתי הוא לתפוס אותם זמינים למשלוח. כי בסוף זה שווה כדי לשים את היד על הגביע הקדוש – אחד מכמה סוגי המבורגרים מתוחכמים שמגישים כאן. קציצה צלויה בשלמות היא הבסיס, ועכשיו אפשר להתפנות לבחון את הקומבינציות. באפשרויות: צ'יז באטלר עם ריבת בצל, גאודה וגבינה כחולה, או ריפאבליק עם ריבת שזיפים, ברי ואגוזי לוז. לא זאת בלבד, גם הצ'יפס בוויטרינה משגע והפך לאייקון עירוני – חציו מתפוחי אדמה וחציו בטטה (50:50), עם גרידת לימון ופטרוזיליה.
להזמנה בוולט

לא צריך להיזהר מחיקויים כי אין חיקויים. ויטרינה (מתוך עמוד הפייסבוק של ויטרינה)
לא צריך להיזהר מחיקויים כי אין חיקויים. ויטרינה (מתוך עמוד הפייסבוק של ויטרינה)