המבטיחים

אדם גבאי גרם לצופים לרחם על רוצח בתצוגת משחק מופלאה

תצוגת המשחק של גבאי ב"הנערים" דרשה ממנו המון, וזה השתלם - אי אפשר להתעלם ממנו. פרויקט המבטיחים

אדם גבאי (צילום: תום נשר)
אדם גבאי (צילום: תום נשר)
4 בנובמבר 2019

אף שהיה רק נער, את הקיץ של 2014 שבו התרחש מבצע צוק איתן יתקשה השחקן אדם גבאי (21) לשכוח. באותם חודשים סוערים נהרג חבר המשפחה רועי פלס בפעולה קרקעית בבית חאנון שברצועת עזה. "הקיץ הזה היה עבורי שלושת הנערים החטופים ורועי. חיילים וקצינים מתים, זה מה שהקיץ הזה היה בשבילי", הוא מספר. שנים מעטות אחר כך יחזור אליו אותו הקיץ בצורה קצת אחרת, כשיודיעו לו שקיבל את התפקיד של אבישי אלבז בסדרה "הנערים" בהפקת הענקית HBO. כמו כל הדמויות בסדרה (המבוססת על אירועי קיץ 2014), גם דמותו של אלבז מבוססת על דמותו האמיתית של אחד מרוצחיו של הנער מוחמד אבו ח'דיר.

"תמיד התעניינתי באקטואליה, והכרתי כמובן את מקרה הרצח של אבו ח'דיר", אומר גבאי, "אבל בעבודה על הפרויקט, כשצללתי לעומקי הסיפור ונחשפתי לחומרים מסווגים של המשטרה, כשראיתי את שחזור הרצח וככל שהעמקנו במקרה – רק אז הרגשתי שאני מכיר את הסיפור כמו שצריך", הוא משתף.

אחד הדברים המרשימים בסדרת המופת "הנערים" הוא תצוגת המשחק של גבאי. כישרונו בולט בכל סצנה שבה הוא משתתף: בגמגום העדין, במבט הקרוע ובמבטים רבי המשמעות, גם כשהוא שותק. "העבודה על הדמות של אבישי הייתה לא קלה. לאורך הדרך הייתי צריך לזכור שיש בן אדם אמתי כזה, שחווה את הדברים האלה ואת הקושי הזה. אני רק העמדתי פנים. זאת לא הייתה חוויה קלה להיכנס לעולם הרגשי והנפשי שלו. יוצרי הסדרה – יוסף סידר, חגי לוי ותאופיק אבו ואיל – הכניסו אותנו לעומד הדבר, לא הייתה אפשרות אחרת. הייתי לגמרי בתוך הדמות והסיפור, זה לא היה לבוא לעוד יום צילום".

אנו מבטיחים בזאת: היוצרים שיעשו לנו את 2020

לצילומים קדמו ארבעה חודשי חזרות שבהם התהלך גבאי בירושלים, ביקר בישיבות, נפגש עם קלינאית תקשורת שעבדה אתו על הגמגום, שיפר את מיומנות הנגינה בגיטרה ולמד על טיפול CBT שבו טופל אלבז כדי להתמודד עם ה־OCD שממנו סבל. "זה היה שונה מכל מה שעשיתי קודם", הוא מודה.

כעת שוהה גבאי בארצות הברית, שם הוא משחק לצד אביו, השחקן ששון גבאי, במחזמר "ביקור התזמורת" המבוסס על הסרט הישראלי המצליח. "אנחנו נמצאים בסיבוב הופעות בכל מיני מקומות ביבשת", מספר גבאי בשיחת טלפון טרנס אטלנטית. הוא מגלם את פאפי, בחור צעיר וביישן שעובד בקפה של דינה.

גבאי גדל בתל אביב, למד בבית הספר לאמנויות ולאחר מכן במגמת תיאטרון בתיכון עירוני א'. בצבא שירת ככתב בעיתון במחנה. בין לבין הספיק לשחק ב"פולישוק", בסרט "געגוע" של שבי גביזון ובסדרה "יש לה את זה".
"זו תקופה מרגשת מאוד. הסדרה יצאה בזמן שאני מופיע, וזו הייתה תוצאה של כמה חודשים מרגשים מאוד של עבודה קשה שבאה לידי ביטוי", הוא אומר. "אני מקווה להמשיך לשחק, לספר סיפורים ולגעת בלבבות של אנשים, כמו הדברים שעשיתי לאחרונה. בימים אלה אני כותב סדרה. בכלל, כתיבה ויצירה זה בטוח משהו שאמשיך לעשות בהמשך, ואני מניח שגם אגע במוזיקה, שזו תשוקה אמיתית שלי".