המבטיחים

נופר סלמאן כובשת כל במה ומסך שעליהם היא מופיעה

היא עשתה דרך ארוכה מאז ההופעה שלה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", והיום היא כבר מככבת בקאמרי. פרויקט המבטיחים

נופר סלמאן (צילום: איליה מלניקוב)
נופר סלמאן (צילום: איליה מלניקוב)
4 בנובמבר 2019

בקרוב כבר אי אפשר יהיה להתחמק מנופר סלמאן (21), הזמרת והשחקנית שממצבת את עצמה כחלק מהדור החדש של המוזיקה המזרחית בארץ. היא עשתה דרך ארוכה מאז ההופעה שלה ב"הכוכב הבא לאירוויזיון", כמלצרית־זמרת מראשון לציון. בקרוב היא תככב ב"עיניים", הדרמה המוזיקלית החדשה של קשת לצד אגם רודברג ואוולין הגואל, והיא גם מוציאה מוזיקה שמתכתבת עם הגל המסורתי־אמוני (למשל, בסינגל האחרון "אדון עולם") ומשחקת בתפקיד הראשי ב"זה אני", המחזמר משיריו של אייל גולן.

"הרגשתי שקיבלתי זכות לשים את המוזיקה המזרחית בפרונט", אומרת סלמאן על הליהוק שלה לתפקיד הראשי ב"עיניים". "גדלתי עליה ואני אוהבת אותה. הרגשתי לתפקיד הזה הרבה חיבורים, גם מבחינת ההומור והשירים וגם מבחינת התסריט כולו, שמבוסס באופן חלקי על סיפורי זמרות עבר, כמו שרית חדד וזהבה בן. יש פרק שלם שבו הן מספרות על דברים שהן עברו. זה תפקיד שהוא גם חלק ממני. זה מיסטי כזה. גם התפקידים שלי בקאמרי וב'כדברא' (סדרת נוער שבה שיחקה) מתקשרים לחיים האמיתיים ולאדם שאני".

אנו מבטיחים בזאת: היוצרים שיעשו לנו את 2020

התפקיד ב"עיניים" הוא התפתחות טבעית עבורה, אחרי שגילמה את הדמות של אדריאנה במחזה "זה אני" של הקאמרי. "שם היה לי חיבור רציני. מאור (זגורי, שכתב את המחזה) אמר לי לפני כמה זמן שלא הבינו למה הוא בחר אותי לתפקיד הזה. אני יותר טום בוי מאדריאנה. זה מה שהוא אוהב, כי בכל אדם הכי עדין יש גם שריטות ולוחמניות, ואת הרצון לפרוץ, כמו שהיא רוצה – לשיר, לצאת מהבית, להכיר עוד דברים. זה שילוב שלי ושלה, זה עמוק מדי כדי לדבר על זה. נזכרתי שהייתי יותר תמימה וילדה. אדריאנה זו אני בגיל צעיר. הבאתי אליה את נופר הצעירה, שעברה כמה דברים. הדמות היא לגמרי אני".

סלמאן לא מתרגשת מהביקורות נגד המחזה. "אני בעד אנשים שמוחים על דברים, ואם הם מרגישים שיש להם צורך למחות על מה שקרה שם זה בסדר. אבל זה לא קשור לאמנות. יש אנשים שכתבו את השירים האלה וגדלו עליהם. אני מעריכה את המוזיקה הזו, אי אפשר להעלים אותה. כשאני שרה את השירים של אייל גולן על הבמה אני מרגישה שיש להם מקום גדול במוזיקה הישראלית, הוא יוצר שאי אפשר להתעלם ממנו. אני לא רוצה להיכנס לפרשה עצמה. זה לא רלוונטי בשבילי, זו מוזיקה שגדלתי עליה ואני לא אכחיש אותה".

בעתיד סלמאן הייתה רוצה לשתף פעולה עם נצ'י נצ' ודודו טסה, ובעיקר להמשיך לנגן. "אני רוצה להשתפר בכתיבת מוזיקה, ליצור שיתופי פעולה, לעבוד בעבודה שאני אוהבת ושאנשים יחבקו את זה, בעזרת השם. נראה לי שאנשים יחבקו כשאני אחבק, וכשאני ארגיש שאני עושה דברים שאני שלמה איתם החיבוק יגיע".