המבטיחים

עדי ברוניצקי היא ילדת הפלא של הרוקנ'רול המקומי

הסולנית והגיטריסטית של דף צ'ונקי עושה רוקנ'רול נשי דחוס עם נקודת מבט של טינאייג'רית אאוטסיידרית מבריקה. פרויקט המבטיחים

עדי ברוניצקי (צילום: איליה מלניקוב)
עדי ברוניצקי (צילום: איליה מלניקוב)
4 בנובמבר 2019

עדי ברוניצקי (22) לכאורה הגיעה משום מקום: הסולנית והגיטריסטית מאחורי דף צ'ונקי, שהתחילה כצמד עם תמי קמינסקי בשנת 2016 והיום היא שלישייה עם תום מקינה, היא אולי הבשורה הכי גדולה של הרוקנ'רול המקומי בשנים האחרונות. האלבום שלהן "Farsh" היה רגע מכונן שבו תל אביב יישרה קו עם העולם: דף צ'ונקי הביאו את הזווית שהייתה חסרה כל כך באינדי המקומי: רוקנ'רול נשי דחוס שפוגע בדיוק במקום הנכון בכל שיר ושיר, עם נקודת מבט חדשה של טינאייג'רית אאוטסיידרית מבריקה שסוחפת את כולם בכישרון שלה ליצור תמונות אורבניות נואשות ומרתקות. ברוניצקי כותבת בכישרון מטורף מילים ציוריות אבל גם המנוניות, כאלו שכיף לצעוק בהופעה, ולא מגבילה את עצמה רק לפאנק. היא מנגנת עם הצמד האלקטרוני רד אקסס וגם בהרכב Beetfoot של אודי נאור (אנג'לסי).

אנו מבטיחים בזאת: היוצרים שיעשו לנו את 2020

אלה לא הסיבות היחידות שאנחנו אוהבים אותה. היא גם מגדלת את הכלב פנקייק והיא סטודנטית לאגרו־אקולוגיה בפקולטה לחקלאות ברחובות. "חוזרת לשורשים", כמו שהיא מתארת את זה. כשהיא הקימה את דף צ'ונקי עם קמינסקי, שתיהן עוד גרו אצל ההורים ברחובות.

בקרוב יוצא האלבום השני של דף צ'ונקי, שצפוי להביא משהו אחר מאלבום הבכורה. "הוא הרבה יותר מובנה, מוקפד מהאלבום הראשון. את 'Farsh' הקלטנו מהר. הכל היה חדש לנו, זו פעם ראשונה שהקלטנו אלבום באולפן, ובאופן טבעי רצינו לרוץ עם זה ושזה יהיה גמור. נהנינו לעשות את זה. לא היה לנו תקציב או מחשבות על לחזור אחורה ולעשות תיקונים. גם לא רצינו, זה היה לתפוס את מה שהיה עד עכשיו. היום אני לא יכולה לשמוע אותו, הוא נשמע לי נורא. ככה זה עם אלבום ראשון. ככל שהזמן עובר את חושבת על דברים שהיית יכולה לעשות אחרת. את בשוק שהיה לך ביטחון לשחרר דברים בגרסה כל כך לא מושלמת".

"זה מרגיש שעברו עשורים מאז התקופה של 'Farsh'", היא אומרת. "אלו שלוש שנים של המון שינויים, זה גיל שמשתנים בו הרבה וזה פיתח לנו פרספקטיבה על מה אנחנו עושות ומה אנחנו רוצות להיות. התחלנו לנגן בלי להיות בסביבה או בסצנה מוזיקלית, לא ידענו מה קורה סביבנו. רק אחר כך הכרנו יוצרים ויוצרות מעולים בסצנה, והדבר הזה נותן המון פרספקטיבה למה אפשרי ומה יכול להיות. זה משהו שאני מרגישה לגבי האלבום שהולך לצאת, שהוא לא מושלם אבל טיפה יותר ממוקד. הפעם עבדנו לאט על כל שיר. אני חושבת שהם קצת יותר מלאים, לא מושלמים בשום צורה אבל טיפה יותר רוקנ'רול. עכשיו אנחנו יותר בטוחות בעצמנו".