המבטיחים

ענבר מרקו הגיעה מסרטי סטודנטים לתפקיד פריצה ב"רק להיום"

למרות ואולי בגלל הניסיון המועט שלה בחרו ניר ברגמן ורם נהרי במרקו לצד לצד הכוכבים הנרי דוד וטל ליפשיץ. פרויקט המבטיחים

ענבר מרקו (צילום: איליה מלניקוב)
ענבר מרקו (צילום: איליה מלניקוב)
4 בנובמבר 2019

אחרי ששיחקה בכמה סרטים קצרים ובסרטי סטודנטים, השנה קיבלה ענבר מרקו (31) את התפקיד שמסמן אותה כהבטחה ענקית ב"רק להיום", הסדרה החדשה של ניר ברגמן ורם נהרי, שעוקבת אחרי פושעים ומכורים לשעבר שמתגוררים בהוסטל ומערכות היחסים המורכבות שלהם עם הצוות. לצד הנרי דוד וטל ליפשיץ בתפקידים הראשיים, בחרו הבמאים לשלב בפרויקט שחקנים מתחילים. למרות ואולי בגלל הניסיון המועט שלה, מרקו נבחרה לגלם עובדת סוציאלית רגישה ואחראית בשם מאיה, שמנסה להציל את אחד מדרי ההוסטל.

אנו מבטיחים בזאת: היוצרים שיעשו לנו את 2020

"לניר יש אומץ לקחת שחקנים חדשים", היא אומרת. "כשאתה כותב כזה פרויקט, לתת בו תפקיד לשחקן שלא שיחק קודם ולא מכירים זה אומץ. מפחיד לעשות משהו כזה". החלטת הליהוק הלא שגרתית הזו הביאה משהו אחר לסדרת הדרמה, שרבים חשבו תחילה שהיא דוקו. "בהתחלה לא הבינו אם הסדרה אמיתית או לא. זה היה נראה מעורבב עם סיפורים אמיתיים. זה חלק מהכוח של הסדרה, היא מביאה משהו אמיתי. הרבה אמרו לי שאנשי ההוסטל הזכירו להם אנשים שהם מכירים. לא למדתי בתיכון בשכונה שלי בירושלים, אבל כשאח שלי ראה את הסדרה, הוא אמר שהדמות של שלומי הזכירה לו אנשים שלמדו איתו. משהו בסיפור כנראה סופר נכון וקרוב, ואנשים יכלו להזדהות עם זה".

עד כמה את מזדהה עם הדמות של מאיה?
"היא הרבה יותר חדורת מטרה, יודעת מה ואיך ולמה והיא תלך על זה. יש לי צד כזה, אבל הוא פחות חזק. היא הצד האחראי של המשפחה, המלכד. אני בת זקונים ומרגישה שיש לי את הצד הזה של לא לקחת אחריות. היא האימא והאבא של המשפחה, היא אימהית מאוד ואני מרגישה שאני פחות כזו".

למרקו המילניאלית יש אפס נוכחות בסושיאל מדיה: בלי סטוריז באינסטגרם או אפילו סתם פרופיל פייסבוק שלא מתעדכן. "לא אוהבת. מה אני אשים שם? כל הלצלם, להעלות ולהתעסק במה יגידו, איך זה נראה. ברמה של לעשות משהו ולרצות שאנשים ידעו, כשאין רשתות חברתיות קשה להוציא את זה. אנשים חושבים שזה מוזר. חשבתי על זה שאני באמת צריכה. אם אני אעשה את זה, זה רק כי צריך. אני יודעת שתהיה לי עבודה אם יראו אותי ברשתות ויראו מה עשיתי, כי ככה העולם הזה עובד היום".

מה את מאחלת לעצמך להמשך הקריירה?
"לעבוד. רוב השחקנים פשוט רוצים לעבוד, לא בכל מה שיציעו להם. לקום בבוקר ושתהיה עבודה. לשחקנים זה לא תמיד ככה".