בחירות 2020

איך לשתות מנדטים: המדריך המלא לפוליטיקאי על הבר

על איזה ברים כדאי להם להסתער, מאיזה ברים כדאי להם להימנע, מה הם צריכים לשתות ועל מה הם צריכים לדבר. תפסו מחסה: החלה עונת ביקורי הפוליטיקאים בברים של תל אביב

פרץ והורוביץ שוברים את הלילה. סלפי כל הדרך אל הקלפי (צילום: דין אהרוני רולנד)
פרץ והורוביץ שוברים את הלילה. סלפי כל הדרך אל הקלפי (צילום: דין אהרוני רולנד)

הנה זה מתחיל. תעמולת הבחירות יוצאת לדרך ואיתה הדבר היחיד שיכול להיות מביך יותר מסיור של פוליטיקאי בשווקים כדי להתחבר אל העממיות: סיור של פוליטיקאי בברים כדי להתחבר לצעירים. בהיסטוריה של הפוליטיקה הישראלית אמנם טרם נרשם מקרה שבו הצבעת הצעירים הושפעה מכך שמועמד הפריע להם לשתות בירה, אבל זה לא יעצור את המפלגות מלהסתער על הפוטו-אופ הזה כמוצאות שלל רב. בחמישי האחרון נתקלו יושבי מאורות הבירה של צפון דיזנגוף בסיירת הברים של רשימת העבודה-גשר-מרצ, הזדמנות פז מבחינתנו להגיש את מדריך Time Out לפוליטיקאי על הבר. אל תבואו לבכות לנו ב-3.3 שלא ידעתם.

הסתערו על האלקטורט הסחי

שימו לב למוב המבריק הזה של פרץ והורוביץ בליל חמישי האחרון: סיבוב ברים בדיזנגוף. למעשה, יותר כמו דילוג בין שלושה ברים שנמצאים זה ליד זה ואפילו הבעלים מתקשים להבדיל בינם. זה המקום למצוא בו מצביעי כחול לבן נטולי תודעה פוליטית ושאר קולות צפים ומצביעים שבטיים. ככלל אצבע, האפקטיביות של סיור הברים עולה ככל שהפופולריות של הבר יורדת.

Sports bar dog GIF by Originals

אל תלכו לברים מגניבים 

החוק הפוליטי הראשון של חיי הלילה בתל אביב הוא שאין לפוליטיקאים מה לחפש במעוזי הברנז'ה והבוהמה. זה כאילו המגרש הביתי, אבל דווקא שם התבוסה תכאב במיוחד. במקומות כמו הנילוס, הלוציפר או האוגנדה נמצאים בעיקר אנשים שילעגו לכם בזמן אמת ברשתות החברתיות ויפציצו אתכם בביקורת על כל מהלך. חסכו לעצמכם פדיחות.

אחי, זזנו לנילוס? הורוביץ ופרץ בסיבוב ברים בדיזנגוף (צילום: דין אהרוני רולנד)
אחי, זזנו לנילוס? הורוביץ ופרץ בסיבוב ברים בדיזנגוף (צילום: דין אהרוני רולנד)

זכרו: אתם לא מגניבים

מעמד הפוליטיקאי בחברה הישראלית בשפל, כבר שנה שאתם מקבלים משכורת על אפס עבודה פרלמנטרית ובגדול אין לנו כוח לפרצוף שלכם. העובדה שהתייצבתם בבר לא הופכת אתכם לצעירים, מעודכנים או קשורים איכשהו למציאות. אל תנסו לשחק אותה מגניבים – אנחנו יודעים בדיוק למה באתם ומה אתם רוצים. תעשו את זה זריז וקורקטי. 

Related image

אל תלכו לבד

כוחכם באחדותכם. שני פוליטיקאים בבר זה תמיד פחות נורא מפוליטיקאי אחד בבר, זאת עקב פיצול פוטנציאל המבוכה. הכי טוב שתעשו את זה קבוצתי, תחלקו בתשומת הלב וצמצמו את פוטנציאל הפדיחה. כך, למשל, אל הורוביץ ופרץ הצטרפו בערב שבת גם מרב מיכאלי ותמר זנדברג, סביבם התקבצה חבורת פעילים אדומי חולצות ויחד הם נראו כמעט כמו משהו שהגיוני להיתקל בו בבר. זה לא מעט.

אנחנו? סתם חבורה מגניבה שעברה בסביבה במקרה. ראשי העבודה-מרצ בסיור ברים (צילום: דין אהרוני רולנד)
אנחנו? סתם חבורה מגניבה שעברה בסביבה במקרה. ראשי העבודה-מרצ בסיור ברים (צילום: דין אהרוני רולנד)

שתו צ'ייסרים

באתם להרים? נחמד מצדכם. אל תזמינו בירה, כי אין לכם זמן לשתות אותה ולא באתם לדגור על הדרינק. אל תזמינו יין, אתם לא גרושה לוהטת בדייט. אל תזמינו קוקטייל, זה מתנשא ומזכיר לנו את יוקר המחייה. הצ'ייסר הוא ידידו הטוב של הפוליטיקאי המבקר בבר, אפשר להרים איתו לחיים עם כל שולחן בנפרד ולייצר את האשליה שיש לכם מושג איך נראה בילוי של בני 20-30 פלוס בימינו.

liveblogging bobby jindal GIF

אל תדברו פוליטיקה 

באמא שלכם, זה יום שישי בערב ולאף אחד לא אכפת מה התוכנית המדינית שלכם, איפה אתם עומדים על הציר החברתי ומה עמדתכם בנושא החסינות. הסוגיה היחידה שמעניינת אנשים שיושבים בבר בערב שבת היא המיסוי המופרך והמופקע של האלכוהול, והנה לכם הזדמנות להבטחת בחירות שבאמת תזיז משהו למישהו.

אז שומע, המדיניות הפיסקלית שלנו הולכת ככה. עמיר פרץ וידיד (צילום: דין אהרוני רולנד)
אז שומע, המדיניות הפיסקלית שלנו הולכת ככה. עמיר פרץ וידיד (צילום: דין אהרוני רולנד)

אל תחפרו

ובהמשך לדברים האלה: יכול להיות שאחד מיושבי הבר ינסה לאתגר אתכם פוליטית ואידיאולוגית. לא להתבלבל: זו הטרלה. איש לא ישתכנע ממה שיש לכם לצעוק מעל המוזיקה והדבר האחרון שאתם צריכים לעשות זה לפצוח בהרצאה פוליטית ארוכה ומנומקת. אין לאף אחד כוח לבולשיט. הזמינו לו צ'ייסר, תורידו לו צ'פחה, עשו סלפי והמשיכו אל האזרח הבא.

its always sunny in philadelphia shut up GIF

אלוהים הוא די.ג'יי, אתם לא

מה שאתם לא עושים, אל תעלו אל עמדת הדי.ג'יי, אל תחבשו אוזניות ואל תעשו את עצמכם כאילו אתם מתקלטים. אנחנו, בתמורה, לא נריץ את עופר ניסים לראשות הממשלה (ואם זה לא היה ברור קודם: אל תרקדו)

donald trump GIF

שבו שנייה, לאן אתם ממהרים

האימג' הזה שבו פוליטיקאים בבר גוהרים על בליינים תמימים? לא אידיאלי. אתם לא אחמ"ש ולא דוש שמנסה להתחיל איתנו, כך יש לקוות. שבו לצד הבליינים ואיתם או פתחו שולחן ותנו להם להקיף אתכם. לעבור בין השולחנות? רק אם יש לכם צ'ייסרים לחלק, זאת לא הבר-מצווה שלכם. 

רק לא בעמידה. הורוביץ-פרץ-זנדברג פותחים שולחן (צילום: דין אהרוני רולנד)
רק לא בעמידה. הורוביץ-פרץ-זנדברג פותחים שולחן (צילום: דין אהרוני רולנד)

בלי סקס בבקשה, אנחנו ח"כים

אל תפלרטטו, אל תזרמו ובשום פנים ואופן אל תיכנסו לשירותים עם צעירה בת 17. רוב הפוליטיקאים מבינים את זה אינטואיטיבית, אבל רובנו מכירים לפחות אחד שלא. אל תהיו האחד הזה.

Image result for black mirror pig gif