"המוציא לחם": גם מאפייה חדשה ביד אליהו סובלת מקשיי המלחמה

ברוך אתה, השוקולד. המוציא לחם. צילום: שרון בן דוד
ברוך אתה, השוקולד. המוציא לחם. צילום: שרון בן דוד

בדרך כלל פתיחות ופחממיות הם דבר שמשמח אותנו עד מאוד, אבל באווירה הנוכחית שום דבר לא נעשה בחגיגיות, גם לא פתיחה. ובכל זאת, הגלוטן הזה צריך להגיע: "בסופו של דבר לחם הוא מצרך בסיסי ופחמימות מתוקות הן לנפש"

5 בנובמבר 2023

"הפנטזיה שלי הייתה לפתוח ביום ההולדת שלי, באחד באוגוסט, מה שכמובן לא קרה. הפנטזיה הבאה הייתה לפתוח באחד בספטמבר, וגם זה לא קרה. רציתי לפתוח אחרי החגים ואז פרצה המלחמה. אבל החלטתי שאחרי שניצחתי את חברת החשמל, גם החמאס לא יוכל לנצח אותי", צוחקת מעיין כהן־יצחקי, בעלת הסניף החדש של "המוציא לחם" ביד אליהו. כבעלת סניף לוינסקי של המאפייה במתחם גן החשמל, חיפשה כהן־יצחקי נכס לפתוח בו שלוחה נוספת. הצעות עלו ונפלו עד שלבסוף נמצא הפיתרון מתחת לפנס, בשכונה שבה היא מתגוררת.

בשנה האחרונה נמצאת יד אליהו בעיצומה של תנופת התחדשות. הבעת אמון מצד העירייה שמתבטאת בתכניות כגון שדרוג רחבת היכל מנורה והקמת גשר השלושה הובילו לטפטוף של פתיחת עסקי אוכל – פאבלה ופיצה 66, קפה 360, הטאקרייה והקפה של דודו טסה. המאפייה החדשה ממוקמת בשולי השכונה, סמוך לגבול עם שכונת התקווה.

המוציא לחם. צילום: שרון בן דוד
המוציא לחם. צילום: שרון בן דוד

בזמנים נורמליים ברחבה שבחזית כבר היו מוצבים שולחנות וכיסאות. ילדי בית הספר רוקח ואשכול הגנים הסמוך היו מגיעים אחרי הלימודים לזלול עוגיית עוגיפלצת, וההורים היו יושבים לקפה ומאפה. בזמן מלחמה רחובות השכונה ריקים. מדי פעם מישהו נכנס לברר מה נפתח ומאחל בהצלחה.

המדפים עדיין בתפוסה חלקית, אך בכל זאת יש כאן תצוגת פחמימות מרשימה: לחמניות ובייגלים, לחם כוסמין ולחם קמח מלא פקאן צימוקים, לחם שיפון אגוזים, לחם קמח מלא דגנים ולחם רוסטיקו מקמח לבן, מלא ושיפון. אגף המתוקים מציע עוגות שמרים שוקולד ושוקולד לבן-פיסטוק "כיאה לטרנד", פרסבורגר פרג וגבינה ועוגות בחושות (45-55 ש"ח). לטבעונים יש מבחר נאה במיוחד: כל המאפים שאינם חלביים הם טבעוניים.

המוציא לחם. צילום: שרון בן דוד
המוציא לחם. צילום: שרון בן דוד

בהמשך יורחב התפריט ויכלול בורקס עם ביצה, מגוון כריכים וקישים מבצק פריך או פילו במילוי ירקות. רחבת הכניסה תסודר גם כן כדי שלתושבים יהיה מקום לא רק לקפה ועוגה אלא גם למפגש חברתי. "בסופו של דבר לחם הוא מצרך בסיסי ופחמימות מתוקות הן לנפש", מסכמת כהן־יצחקי, ולא שוכחת לציין שבמקום יש ממ"ד. עם כל הכבוד לבצקים, מי יודע מתי תפרוץ עוד אזעקה.
נגבה 1 (פינת דוידקה 14), ראשון-שישי מ-07:00, שישי עד שעה לפני כניסת השבת, שבת סגור (שעות פתיחה בהרצה)