גם הערב ברחובות תל אביב: המחאה חוזרת לעיר

אחרי צעדת המחאה נגד נתניהו שהתקיימה אתמול, במהלכה הצטרפו אליה ספונטנית אלפי תושבים, מתכננים בקבוצות המחאה עוד ערב של הפגנה שתתחיל בכיכר הבימה ואין לדעת איך תיגמר

להפגין זה כיף, כדאי גם לכם. הפגנה בכיכר התרבות (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)
להפגין זה כיף, כדאי גם לכם. הפגנה בכיכר התרבות (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)
1 באוקטובר 2020

תל אביב צהלה ושמחה אתמול בלילה, אחרי חודשים ארוכים שבהם נדמה היה שתושביה עסוקים במחאת בלפור ושכחו שאפשר למחות גם כאן. בהפגנה שהחלה אמש ב-20:00 בערב בכיכר התרבות היו כמה מאות אנשים בודדים, אך עם תחילת הצעדה ברחובות העיר, שהשתרכה לאורך כשמונה קילומטרים, הצטרפו אליה אלפים באופן ספונטני.

בקבוצות המחאה הוחלט אתמול להמשיך ולהפגין מדי יום עד לכניסתן לתוקף של תקנות הסגר האנטי-דמוקרטיות החדשות, שמגבילות את זכות המחאה למרחק של 1000 מטרים מהבית ל-20 מפגינים. מכיוון שאיש אינו מארגן את ההפגנה הצפויה הערב, כמו גם את זו שנערכה אתמול, מפצירות הקבוצות במשתתפים לשמור על ריחוק חברתי ועטיית מסכות כדי להימנע מקנסות.

באחד מעמודי האיוונט שנפתחו בפייסבוק לקראת ההפגנה מציינים כי "ההגבלה על ההפגנות עדיין לא תקפה ולכן ההפגנה מתקיימת. גם אם חוק המגביל את מרחק ההפגנות יעבור בוועדה שמתרחשת כעת, יש 24 שעות עד שיכנס לתוקף. משמע שההפגנה היום חוקית במאה אחוז. חופש התנועה לזכות להפגין עדיין תקף ולכן מותר להגיע מכל רחבי הארץ ולא רק בהגבלה של 1000 מטרים".

עורך הדין גונן בן יצחק, מהדמויות הבולטות במחאת בלפור, צייד את המפגינים בחוות דעת משפטית שבה הוא קובע כי "למשטרת ישראל אין סמכות לעכב או לקנוס פעילי מחאה על רקע יציאה למחאה. שוטרים אמורים להתריע בכל מקרה בטרם מתן קנס במקרים בהם נעברה עבירה מנהלית של קרבה מתחת לשני מטר או אי עטיית-מסיכה". הדפיסו אותה לשימושכן:

שוטר, שוטר, על מי אתה שומר. חו"ד משפטית לגבי זכות המחאה, נכון ל-01.10
שוטר, שוטר, על מי אתה שומר. חו"ד משפטית לגבי זכות המחאה, נכון ל-01.10