פרסי האוכל 2019

שף שואו: המיזם הקולינרי הטוב בתל אביב

לא בדיוק מסעדות-פר-סה, אבל טובי השפים מבשלים שם כל שבוע את המנות הכי מעניינות בעיר. בתחרות הצמודה ניצח הקונספט הנועז ביותר

שף קבוע? במקום שאליו אנחנו הולכים לא צריך שף קבוע. L28 (צילום: יונתן בן חיים)
שף קבוע? במקום שאליו אנחנו הולכים לא צריך שף קבוע. L28 (צילום: יונתן בן חיים)

אחת מתופעות הלוואי של היעלמותן של מרבית מסעדות היוקרה מהנוף העירוני, היא ששפים רבים בחרו בנתיב יצירתי והקימו מיזמים קולינריים שאינם מסעדות הפועלות כל השבוע, אינן מציעות תפריט ידוע מראש, ומציעות במקום זאת ערב קולינרי הרפתקני או ארוחת טעימות ייחודית. 

החיפוש המתמיד אחר חוויות אוכל מסעירות בתל אביב מוביל פעמים רבות למועמדות בקטגוריה הזאת. ראויה לציון במיוחד היא OCD של שף רז רהב, מסעדה שהיא בעצם אירוע תיאטרלי שהמטבח וארוחת הטעימות במרכזו ומקום יוצא דופן בסצנת האוכל הישראלית. יחד איתה היו מועמדות גם הסלון, ערב הדגל הוותיק של שף אייל שני, ממשיכה להסעיר את הקהל שלה פעמיים בשבוע, בורק של שף ברק יחזקאלי שמציעה פעמיים בשבוע חוויית טעימות ספונטנית על בסיס ההיצע בשוק, וסלאס של שף אור גינזבורג שפתוחה ארבע שעות ביום ומכוונת לקצה הגבוה של המטבח מבוסס הדגה.

הקונספט הכי נועז מנצח. L28, וכן, יש להם גינת ירקות על הגג (צילום: אנטולי מיכאלו)
הקונספט הכי נועז מנצח. L28, וכן, יש להם גינת ירקות על הגג (צילום: אנטולי מיכאלו)

הזוכה בקטגוריה היא L28, אולי המיזם הנועז ביותר בעיר: חלל של מסעדת יוקרה שמחליף מדי חצי שנה את השף שלו ומציב במרכזו שף צעיר מבטיח אחר שיוכל להציג בו את כישוריו. 

המיזם של האחים ירזין ו"סטארטאפ ניישן" נשמע לרבים מלאכותי ומופרך כשיצא לדרך, אבל אחרי כמה סבבים של שפים שכבר כיכבו בו – ובעיקר בקדנציה הנוכחית של נאיפה מולא – אפשר כבר לאפסן את החשדנות. האוצרות שם טובה מאוד ו-L28 הוא כרגע אחת הבמות המרכזיות שבהן מוצג העתיד של המטבח הישראלי. מצביעי פרסי האוכל 2019 יודעים להעריך את זה.

>> בספטמבר דיברנו עם שף נאיפה מולא, הכוכבת התורנית של L28