מה בא לי? מנות המלבי הכי טובות בתל אביב

נאהב אותך בכל צורה. המלבי של שילה. צילום: חשבון האינסטגרם של שילה
נאהב אותך בכל צורה. המלבי של שילה. צילום: חשבון האינסטגרם של שילה

הכינו את הכפיות: זה הוא סיפורו של קינוח ערבי פשוט שהתפתח והסתעף לתוך צורות שונות ומשונות. עם צ'אי ושיערות חלבה או בגרסתו הצהובה של איל שני, בתור טארט או כקרואסון, וכמובן בגרסה הקלאסית עם הסירופ המתקתק - אלה מנות המלבי הטובות ביותר בתל אביב

23 באוגוסט 2022

"בא לי מלבי" הוא ביטוי שנשמע יותר ויותר ברחובות תל אביב, במיוחד בימים כאלה בהם השמש יוקדת ואין דבר שבא יותר טוב ממלבי צונן ומתקתק. הקינוח אולי נתפס כפשוט ועממי, אבל לאורך השנים האחרונות הוא צמח והגיע למעמד של כבוד ונוצק למגוון וריאציות מיוחדות – אפילו מצאנו קרואסון בדמותו. אבל רגע, תנשמו. אלה המלבי הכי טובים בתל אביב.

הקלאסי | מלבי דג׳אני

למען המסורת, נתחיל עם המלבי הקלאסי, שהוא במקרה אחד הטעימים בעיר. מאחורי מלבי דג׳אני עומדים לא פחות משלושה דורות של הכנת מלבי עם שיטת הכנה מסורתית: כוס זכוכית, פודינג לבנבן במרקם סמיך ומדויק ותועפות סירופ מי ורדים ורוד זרחני – זוהי התורה כולה. למיטבי לכת נמליץ גם להשתעשע ולנסות את מלבי השוקולד שמוצע במקום, שמזכיר בטעמו מעט מעדן קרלו, ומי לא אוהב קרלו?
13 ש״ח, שלבים 16 / שדרות ירושלים 94

פשוט וטוב לנו. מלבי דג'אני (צילום: שרית לוי)
פשוט וטוב לנו. מלבי דג'אני (צילום: שרית לוי)

הצ'אי | מבאלי

מבאלי מכנים את עצמם בית מלאכה למלבי, ורק מעצם ההכרזה אנחנו מרגישים מחוייבים לטעום, גם אם זה אומר לבקר אצל השכנה רמת גן. ואכן, מדובר במלבי שעשוי במלאכת מחשבת. החלבי, על בסיס שמנת, הוא רך ומבורך, ויש גם טבעוני על בסיס קרם קוקוס. במבאלי מכינים את המלבי בטעמים, ואנחנו אהבנו במיוחד את מלבי הצ׳אי הריחני, שנוספים לו תבליני צ׳אי חמים דוגמת הל וציפורן לצד שקדים קלויים ושיערות חלבה. טעים, מקרר לשון ומחמם לב.
19 ש״ח, הרצל 75 רמת גן, או בוולט.

המלבי של מבאלי. צילום: האינסטגרם של מבאלי
המלבי של מבאלי. צילום: האינסטגרם של מבאלי

התמיד מפתיע | המלבי של איל שני

את המלבי של איל שני כדאי לחפש בצפון אברקסס או בפורט סעיד, ומדי פעם הוא קופץ לביקור גם בקיסה מיראז׳ ושאר הספוטים של שני. אין מה לומר, מדובר במלבי נהדר עם קרם שמנת קטיפתי בתוספת של פירות עונה טריים – לפעמים תאנים, לפעמים מנגו, לפעמים אפרסק, תמיד יפתיע. וכמו אצל אייל שני, המלבי של היום הוא לעולם לא המלבי של אתמול. כל יום הוא קצת אחר, לעיתים נוספים פיסטוקים, סירופ או שקדים, אבל מה שבטוח – הביס תמיד מנצח.
38 ש״ח, צפון אברקסס, לילנבלום 42 | פורט סעיד, סמטת הר סיני 4

אפילו על זה יש לך טייק מיוחד? המלבי של אייל שני. צילום: איתי דוכין
אפילו על זה יש לך טייק מיוחד? המלבי של אייל שני. צילום: איתי דוכין

היוקרתי | שילה

שמו של המלבי של שילה הגיע למרחקים ולא בכדי, מדובר במעיין טייק אוף על הקינוח הפרסי המסורתי – בקרם מלבי עשיר ומוצק שמוגש עם גרניטת פטל חצי קפואה וחמוצה קלות, קוויאר של פטל וקוקוס (לא פחות) ופיננסייר שקדים אפוי וחמאתי שמעטר את הצלחת מסביב ומדייק את איזון הטעמים לכדי קינוח מופלא.
48 ש״ח, בן יהודה 182

הקרואסון | pop and pope bakery 

כהן הקרואסונים המצופים, הלוא הוא הקונדיטור עופר בן נתן, מפליא בקרואסון מלבי לתפארת. דמיינו קרואסון מבצק עלים מדופדף כהלכתו, מצופה בשוקולד לבן, שברי פיסטוקים, קריספי פטל חמצמץ וורדים מסוכרים. וזה עוד לא הכל – הנ״ל ממולא בנדיבות בקרם מלבי משגע, עם מי ורדים וקולי פטל. אתם עוד כאן?
32 ש״ח, מגדלי הארבעה, הארבעה 28

כנס בבקשה מהר לתך הפה שלנו תודה. קרואסון מלבי של פופ אנד פופ. צילום: אסף קרלה
כנס בבקשה מהר לתך הפה שלנו תודה. קרואסון מלבי של פופ אנד פופ. צילום: אסף קרלה

הטארט | יפו תל אביב

על חיים כהן אפשר לסמוך שידע לטפל היטב (אם להשאיל מונח אהוב מאסטר שף) בקלאסיקות ויהפוך אותן לקינוח אידאלי. ביפו תל אביב הוא מגיש טארט מלבי מופלא שמורכב מקרם פיסטוק עשיר ואפוי, קרם מלבי בניחוח ורדים משכר, קולי פטל, קראמבל מהנה של קוקוס ופיסטוק ובצד סורבה קוקוס והיביסקוס במתיקות מעודנת.
55 ש״ח, יגאל אלון 98. בניין אלקטר

קינוח מהחלומות. טארט מלבי של יפו – תל אביב. צילום: יח"צ
קינוח מהחלומות. טארט מלבי של יפו – תל אביב. צילום: יח"צ

הכבר מיתולוגי | המלביה

אי אפשר לסגור רשימה שכזו מבלי להזכיר את המלביה, לה מגיע הקרדיט כמובילת טרנד המלבי. תודה לך המלביה, על שהחזרת את הפופולריות של המלבי, תודה לך שדאגת לגרסה טבעונית נהדרת ולחלבית מצטיינת לא פחות, תודה על סירופ הפופקורן שהוא כל מה שלא ידענו שאנחנו צריכים למלבי שלנו, והכי חשוב – תודה לעוגיות של אמא של עידו, שהתגלו כתוספת המושלמת.
12 ש״ח, לוקיישנים ברחבי העיר

ספינת האם של טרנד המלבי. המלביה. צילום: טליה שטיינברג
ספינת האם של טרנד המלבי. המלביה. צילום: טליה שטיינברג