למי קראת תייר

המקומיים ממליצים: המקומות שלא תמצאו במדריך תיירים לאירופה

Hortus Botanicus באמסטרדם (צילום: Shutterstock)
Hortus Botanicus באמסטרדם (צילום: Shutterstock)

כולנו רוצים להרגיש בחו"ל כמו מקומיים, אז אספנו המלצות מעולות למקומות באירופה שיגרמו לכם להרגיש קצת פחות תיירים, אפילו שבינינו - אין לכם סיכוי

אף אחד לא אוהב תיירים, בעיקר תיירים לא אוהבים תיירים. ב־2018 התרוצצו ברחבי העולם יותר ממיליארד תיירים והם רצו רק דבר אחד: לא להיות תיירים. רק לא להיות תיירים. כי תיירים, כידוע, הם צורת קיום עדרית וקולנית, אבודה תמיד וחסרת מושג. אנחנו לא כאלה. אנחנו רוצים להכיר את המקומות של המקומיים, לישון במיטות של המקומיים, לאכול את האוכל של המקומיים. אנחנו רוצים להרגיש כאילו השכונה בברלין שהשתקענו בה לשבוע היא השכונה שלנו. אנחנו רוצים להכיר את הסודות המקומיים, את העיר הסמויה מעין, את החוויה שתיירים אינם חווים.

הבעיה היא ש"אנחנו" זה בעצם כולם, והאמת היא שאין יותר סודות, לא באמת. אין סוד אורבני שכמה שעות של חפירות בגוגל לא יחשפו. עם גוגל מאפס בכף היד, אין יותר ללכת לאיבוד בעיר זרה. עם Airbnb בכיס, כל שכונת ג'נטריפיקציה תוססת בעולם יכולה להיות השכונה שלנו. סך כל הידע האנושי, המסתכם בשלל אפליקציות, יכול לסייע לנו לאתר בשניות את המסעדה והבר והמועדון הכי לוהטים בסביבתנו גם ללא כל הכנה מוקדמת. אם כולם יכולים לקבל את "החוויה המקומית", היא הופכת לעוד מתקן בפארק השעשועים של החיים.

אנחנו תיירי אלגוריתם, לא טובים בהרבה מהורינו ששוטטו בעיניים פעורות בטיימס סקוור עם מצלמה ענקית על הצוואר וחולצת I<3NY, ואנחנו רוכשים חוויות תיירותיות שהונדסו טכנולוגית כך שייתנו לנו את התחושה שאנחנו לא כמו התיירים "ההם". אבל אנחנו כן. ההבדל המרכזי, וזה אולי הכי חשוב, הוא שכיף לנו בטירוף. משימות תיירותיות שבעבר היו דורשות משאבים נפשיים אינסופיים הפכו לפעולה קלילה שאפשר לבצע תוך כדי שהות ביעד הנבחר, כמעט באותה נונשלנטיות שאנחנו מורגלים לה בבית. כל העולם פלורנטין פינת סמטת הר סיני.

לא תתפסו אותנו עומדים בתור ללובר או מתרגשים למראה הביג בן, אבל אנחנו יכולים להרצות לכם באריכות על הקינוחים הכי שווים בברלין, חנויות הווינטג' הכי מגניבות באמסטרדם, הטאפאס הכי חדשני בברצלונה והמסיבות הכי מקורחנות באיביזה. אירופה הסודית שלנו אינה סודית כלל, כל אחד יכול למצוא אותה, אבל בשביל זה צריך לחפש ולמי יש כוח לחפש? לאף אחד. שלחו לינק, באימא שלכם. וכך במקום להסתובב בעולם עם מדריך לונלי פלאנט עב כרס, אנחנו משוטטים בו חמושים בלינקים "הכי טובים" מהסוג שאתר Time Out המתחדש עמוס בהם. כנסו כנסו, לפחות חסכנו נייר.

)ירון טן ברינק)

פורטו

Guindalense Football Club

זה לא מה שאתם חושבים. הבר התחיל במקור כמקום מפגש לאוהדי כדורגל, אבל היום הוא אחד מהמקומות הכי מגניבים ונחשבים בעיר. הבר, הממוקם בשכונת Fontainhas, הוא מקום של מקומיים. יש בו מסיבות מעולות, הבירה באירו והמוזיקה טובה. כיף שגילינו אותו.

Escada dos Guindais, 4000-279

נקודת התצפית Virtudes

אחת הנקודות היפות לראות בהן שקיעה בעיר, מעל נהר הדורו. זה מקום אליו מגיעים המון חבר'ה מקומיים ורק לאחרונה תיירים מתחילים לגלות אותו. מי שרוצה להרגיש אווירה מקומית או להכיר צעירים שחיים בעיר צריך לסמן את היעד הזה.

Calçada das Virtudes 5

נקודת התצפית של Virtues, פורטו
נקודת התצפית של Virtues, פורטו

טסים לפורטוגל? חפשו כאן מלונות מומלצים בפורטו

רומא

Trattoria Vecchia Roma

מסעדה עם אוכל איטלקי ברמה גבוהה מאוד, אבל מה שהכי חשוב הוא שמדובר במסעדה שאליה מגיעות הרבה משפחות איטלקיות לארוחת ערב. יש מעט מאוד תיירים שמבקרים שם והרבה מקומיים, אז האווירה אותנטית.

Via Ferruccio, 12/b/c, 00185

מבקרים ברומא? חפשו כאן את המלון שלכם

קופנהגן

אוסף דויד (Davids Samling)

אוסף פרטי בתוך בניין מגורים רגיל שהוסב לתצוגה במרכז העיר, עם כניסה חינם. הפוקוס של האוסף הוא על אמנות אסלאמית, עם שלוש קומות שלמות רק עבורה. מדובר ברמה גבוהה של מחקר, ארכיון, הנגשה, אוצרות והצגה של אוסף היסטורי, והכל יפה כל כך – כמו קורס מזורז בהיסטוריה של האסלאם. המקום הוא גם דוגמה קלאסית לתרבות הציבורית הדנית: מוסד שברור שנשפך עליו הר של כסף ותשומת לב, אבל הכל בו קטן וצנוע, בדיוק במידות הדרושות ולא יותר מזה.

Kronprinsessegade 30, 1306 København

צילום של Abdul Wahid Pedersen
צילום של Abdul Wahid Pedersen

קופצים לקופנהאגן? חפשו מלון שווה בעיר

אמסטרדם

אגם טוויקסה

אין סודות באמסטרדם. הסודות הכי גדולים של העיר נחשפו כל כך הרבה פעמים בידי כל כך הרבה תיירים שזה קצת כמו לחפש סודות בדיסנילנד. אבל מחוץ לעיר, מרחק שעה של דיווש אופניים נמרץ צפונה, נמצא הפארק הלאומי של אגם ה־Twikse הצונן, מקום שבו רגל תייר לא דרכה ואתר מושלם לפיקניק, קמפינג וטבילה הגונה בימי החמסין של יולי ואוגוסט.

וונדל בונקר

כולם מכירים את הוונדל פארק. מעטים מכירים את הבונקר שמתחתיו. הוא נבנה ב־1947 כמקלט אטומי ציבורי, אך כבר בפיפטיז הפך למרכז תרבות צעירה, בסיקסטיז הופיעה בו להקה אנונימית יחסית בשם פינק פלויד וכעבור שנים של הזנחה וכשלונות הפך ב־2011 למרכז מרשים של תרבות פאנק ונויז, אמנות, יוגה ומדיטציה המתופעל כולו בידי מתנדבים ללא מטרות רווח. הכניסה תמיד חינם, תרומות מתקבלות בברכה.

Hearth

מסעדה צמחונית עם אפשרויות טבעוניות. היא אמנם נמצאת בשוק אלברט קאופ המפורסם אבל אינה מוכרת מאוד. המקום ירוק ומלא באור, כיאה למסעדה ששמה הוא שילוב בין "לב" ל"כדור הארץ" ושמה דגש משמעותי על אקולוגיה.

Albert Cuypstraat 208 H, 1073 BM

Hannekes Boom

בר מקומי שאליו תושבי האזור מגיעים לתפוס צ'יל בימים החמים. המסורת היא של ישיבה על גדות המים או על רהיטי יד שנייה ומדי פעם לקפוץ למים להתרענן. הספוט הזה רחוק מהמרכז המתויר ועל כן אהבנו אותו כפליים. תוכלו גם לאכול שם תוך כדי כל העיסוק הזה בשמש, מים ואנשים יפים מהולנד.

Dijksgracht 4, 1019 BS

Skate cafe

בר־מסעדה שווה מאוד. בפנים יש חצי בריכה של סקייטבורד ובחוץ מגרש קטרגל קטן. כל לילה יש שם אירוע אחר והמוזיקה מגוונת.

Gedempt Hamerkanaal 42, 1021 KM

Loetje

הסטייק הכי טעים בהולנד. כל המקומיים יודעים את זה, התיירים פחות. זאת רשת שהתחילה עם סניף אחד קטן וגדלה, ובכל זאת כולם מגיעים לכבוד הסטייק שלהם עם הרוטב המעולה.

Stationsplein 10, 1012 AB

Ton Ton West

שימו לב: זה מידע מהפכני שיכול לשמש אתכם לדייטים א־לה קומדיה רומנטית. מדובר בבר שנמצא בתוך הווסטרפארק במערב העיר וכולל משחקי ארקייד כמו הוקי אוויר או משחקי יריות למקרה שהדייט מסלים. האזור עצמו מלא בברים ומסעדות שתיירים לא מכירים.

Polonceaukade 27, 1014 DA

Kartika

מסעדה אינדונזית מקסימה. לא ברור אם האנשים שטסים לאמסטרדם לעשן יודעים את זה אבל המטבח ההולנדי מושפע מהמדינות שהולנד כבשה בתקופת תור הזהב הקולוניאלי שלה. ההולנדים לוקחים טייק אוויי של המטבח הזה כמו שאנחנו רגילים להזמין הביתה קוסקוס או חריימה כשאיפה לחיים חמימים יותר.

Overtoom 68IV, 1054 HL

Kure Jan Strand

פארק נחמד בצפון העיר. בכלל, צפון אמסטרדם כמעט אינה מוכרת לישראלים. יש באזור הרבה פארקים יפים ויש מצב שהפארק הזה הוא היפה ביותר שבהם.

Noorderlaaik 1, 1511 BX Oostzaan

Café Brecht

בית קפה/בר ממש במרכז העיר בהייניקנפליין, אבל איכשהו רק המקומיים מבלים בו. זה מקום אדיר עם שיק של סלון גרמני, קומפלט עם נקניקיות שמנות וגבינות מסריחות ומשקאות אלכוהולים מיוחדים שנגנבו מתרבויות חמות יותר כמו סנגל. הם מכניסים למוסקו מיול שלהם מלפפונים והרבה ג'ינג'ר ומגישים קוקטיילים מרעננים של סודה, אשכולית אדומה ורוזמרין, לצד קומבינציות מפתיעות עם אגוז מוסקט ומי זהר.

Weteringschans 157, 1017 SE

Hortus Botanicus Vrije Universiteit

גן בוטני קטן וחינמי שממוקם סמוך לאוניברסיטה ולבית חולים, אבל גם קרוב לתחנת Zuid. יש בו גן יפני, חממות של צמחייה מדברית וטרופית, שבילים קטנים ונפלאים בין במבוקים ופעמוניות, והוא מוקף מים. במרכז הגן יש מדשאה עם מזרקה קטנה והרבה לונגים שאפשר להיזרק עליהם ביום שמשי. זו פנינה מיוחדת מאוד באמצע אזור קצת יותר מסחרי של העיר, אז זו הפוגה ברוכה. לוקח לפחות 45 דקות לראות הכל, אז אף על פי שהשטח קטן, השיטוט בהחלט מוצדק.

Van der Boechorststraat 8, 1081 BT

Hortus Botanicus באמסטרדם (צילום: Shutterstock)
Hortus Botanicus באמסטרדם (צילום: Shutterstock)

אמסטרדם מחכה לכם: למלונות השווים בעיר

ברלין

Hallesches Haus

חנות ענק שמספקת כמה צרכים במקביל, כך שלא חייבים להחליט אם רוצים לקנות מתנות מפוצצות סטייל או לשבת לאכול ולהירגע. הקפה מעולה, המנות טעימות, החנות כוללת חפצים שווים לבית, ויש אפילו מרפסת כיפית לרבוץ בה.

Tempelhofer Ufer 1, 10961

Hallesches Haus
Hallesches Haus

Holzmarkt Pampa

מקום מדליק על הנהר ומהבחינה הזאת הוא כמעט כמו בילוי בחוף ים. יש שם מאפייה, בר וחצר קהילתית, אווירה טובה והופעות חיות. בימי שבת הם גם מקיימים שוק. מקום מושלם להתרווח בו, לשבת על קצה הנהר עם ספר או עם פיצה (או עם שניהם) וליהנות מהנוף.

Holzmarktstraße 25, 10243

Prinzessinnengärten

גינה קהילתית שיש בה גם שוק פשפשים חמוד ושסמוכה לחנות יד שנייה ובר. אם כל זה לא הדליק אתכם יש שם גם דוכן תירס. אם אתם אנשים של ירוק בעיניים, עציצים ועצים ומחפשים חוויות פשוטות של טבע עירוני זה בדיוק המקום בשבילכם.

Prinzenstraße 35-38, 10969

Modulor

חנות יצירה עצומה לאמנים עם פוטנציאל רכישות שווה במחירים זולים. אפשר גם למצוא שם אביזרים ודברי נוי מדליקים לבית. זה כאילו יולטה מכיכר מסריק ואיקאה עשו ילד, רק שזה בברלין. אנחנו רוצים הכל ומייד.

Prinzenstraße 85, 10969

ZAZZA Kaffeehaus

קפה מעולה ובראנץ' מטריף לאנשים עם עיניים גדולות ואפילו נעים לשבת בחוץ. אם תהיו ילדים טובים אולי גם תקבלו את הביצה הקשה שלכם עם ציור משעשע על הקליפה. אם תסתכלו סביב ותלכו קצת באזור תמצאו עוד בתי קפה היפסטריים, אם אתם בקטע של סבב קפה בלתי נגמר בעיר.

Schönleinstraße 7B, 10967

House of Small Wonder

המקום הזה מספק ארוחות בוקר שהן בגדר המלצת חובה. מאפים ופירות טריים ויפים, עוגות, סנדוויצ'ים וביצים עלומות. אם חשקה נפשכם בארוחה אחרת ביום אפשר גם לאכול שם ארוחת צהריים או ערב, לא נשפוט אתכם.

Johannisstraße 20, 10117

DUDU

כל זמן הוא זמן סושי, בטח במסעדת הפיוז'ן האסייתית הזאת. סגנון הישיבה הוא בשולחנות ארוכים והעיצוב ניטרלי, נקי ועושה חשק. תמצאו שם גם מרקים, ראמן, סלטים אסייתיים וקוקטיילים, כי כל זמן הוא זמן קוקטייל.

Torstraße 134, 10119 Berlin

חמישה קינוחים מעולים בברלין
מלונות שווים בברלין

C/O Berlin

המקום הזה לא ממש מתחבא, אלא אם להיות בשרלוטנבורג זה להתחבא. אבל בעיר מפוצצת באמנות והיסטוריה גרנדיוזית, מוזיאון שמוקדש כולו לצילום הוא בשורה מרעננת.

Hardenbergstraße 22-24, 10623

Caseta de nines del Putxet

בית קטן משובץ באבני פסיפס צבעוניות שנבנה בסוף המאה ה־19, שממנו אפשר ליהנות ממראה העיר, בקרבת Jardins de Mercè Rodoreda. כל האלמנטים המקוריים נותרו בעינם, והמקום מטריף במיוחד לילדים, אבל לא רק.

Quinto Cuarta

מסעדה סודית במיטב הטרנד – לא תמצאו באינטרנט כתובת ולא תפריט, אבל אם תשלחו מייל ליזם הפרויקט אלסנדרו קסטרו (quintocuartabcn@gmail.com), שיוצא בכל בוקר לקנות מצרכים כדי להכין מעדנים איטלקיים כיאה למוצאו הסיציליאני, אולי תקבלו הזמנה לארוחה.

לונדון

Pleasant Lady

בדוכן הזה בסוהו מוכרים קרפים סיניים מלוחים העונים לשם Jiang Bing. מדובר במנת רחוב אהובה בצפון סין, שמהווה ארוחת בוקר פופולרית, ומשלבת בין טעמי ביצה מטוגנת, רוטב בוטנים, עשבי תיבול ומילוי בשרי מעניין. טעימה ממכרת ומיוחדת.

23 Greek St, Soho, W1D 4DZ

Homeslice Neal's Yard

אחת הפיצריות המיוחדות בלונדון נמצאת בסמטה האינסטגרמית Neal's Yard בקובנט גרדן. הפיצה נאפית בתנור לבנים אמיתי. מומלץ לבלוס לצד בירה קרה ולא לשמור את הסוד לעצמכם כי כל מי שטעם היה אסיר תודה פלוס.

13 Neal's Yard, WC2H 9DP

Nautilus

בשכונה צפונית, באזור לא מתויר, חבויה כפנינה מסעדת פועלים שמתמחה בפיש אנד צ'יפס. העיצוב פשוט, השולחנות מעץ, ומסביב סביר שתתקלו בתושבי השכונה.

27-29 Fortune Green Rd, West Hampstead, NW6 1DU

התעלה בקינגס קרוס

על גדת הריג'נטס קנאל כמה מאות מטרים מתחנת קינגס קרוס קם לא מזמן מרכז בילוי באתר תעשייתי ישן בשם Coal Drops Yard. האווירה יאפית מאוד והמקומות שנמצאים שם הם לא שוס גדול, אבל ליד הגשר שעובר מעל התעלה יש מדרגות רחבות שעליהן יושבים מדי ערב לונדונים שסיימו לעבוד עם בירה וצופים בברווזים שטים לאטם. שווה יותר מעוד בילוי בפאב בריטי רגיל.

Stable St, Kings Cross, N1C 4DQ

(צילום: Getty Images)
(צילום: Getty Images)

Pages

חנות ספרים מוקפדת ומהממת שמורכבת אך ורק מספרים של סופרות ומשוררות. אם זה נשמע לכם מוגבל זה מעיד רק עליכם, והשיטוט במדפים הוא חוויה חשובה בעיקר לגברים.

5 Cheshire St, E2 6ED

House of Dreams

ברחוב בעל מראה רגיל לחלוטין במזרח דליץ' נמצא בית חימר משונה. האמן סטיבן רייט שאחראי על עיצוב המקום מממש בו את הקונספט "האשפה של אדם אחד הוא האוצר של אדם אחר". קירות המקום מכוסים באינספור דברים שהוא אסף – מבובות נטושות עד במכסים של עטים, שביחד יוצרים פסיפס קיטשי מרהיב שפתוח להנאת הציבור רק מספר ימים בכל שנה.

45 Melbourne Grove, East Dulwich, SE22 8RG

טסים ללונדון? חפשו כאן מלונות מומלצים

18 Stafford Terrace

מבחוץ הבית הזה נראה כמו כל בית אחר ברחוב לא מרשים במיוחד בלונדון, אבל כניסה אליו תשאב אתכם היישר לתקופה הויקטוריאנית. פנים הבית כמעט לא השתנה מהתקופה שבה גר בו המאייר אדווארד לינלי סמבורן שחי שם עד שלהלך לעולמו ב-1910. דורות שגרו שם אחריו כמעט ולא עשו שינויים ואפילו לא זרקו את הניירת המשפחתית שהושארה. עדות חייה לאסתטיקה של מעמד הביניים בקנסינגטון באותה תקופה.

18 Stafford Terrace, Kensington, W8 7BH

סידנהם היל ווד

אפילו בשיא הקיץ, כשכל פיסת דשא ירוקה כבר נתפסה על ידי לונדונים צמאי שמש, עדיין ניתן למצוא מקומות שקטים, כמו הדונם הזה של חורש צפוף עם שבילים מצטלבים, שהוא השריד האחרון ליער העתיק שכיסה בעבר את כל שטחה של לונדון. אם נכנסים עמוק מספיק אל תוך היער, נתקלים במה שנבנה כדי להיראות כמו שרידי מבנה וויקטוריאני.

ורשה

Pardon, To Tu

בר מיוחד שמשלב אירועים תרבותיים בתחום המוזיקה, סדנאות לילדים, מפגשי קריאה, מופעים, חנות ספרים, חנות תקליטים וחנות יין.

Aleja Armii Ludowej 14, 00-637

Bliżej – Klubokawiarnia

מקום חדש יחסית שמשלב קפה אוכל ואירועים תרבותיים. כדי להגיע אליו צריך לקחת רכבת תחתית כי הוא לא ממוקם בלב העיר. במקום יש הקרנות קולנוע באוויר הפתוח, חצר עם כיסאות נוחים ושמיכות ובעיקר הרבה מקומיים מגניבים. התפריט הוא – הפתעה – בסגנון מזרח תיכוני ומתאים גם לצמחונים.

Wałbrzyska 3/5, 02-739

מבקרים בוורשה? חפשו כאן את המלון שלכם

קרקוב

Tworzywo

בית קפה שממוקם בגטו קרקוב, במה שמוכר בשם כיכר הכיסאות. למרות המיקום באתר מורשת מוכר, קל לפספס את בית הקפה הזה כי הוא קטן. מדובר בבית קפה מקומי סטנדרטי אבל אפשר לבלות בו עם מקומיים בזמן שאלו קוראים את העיתון שלהם, מדברים ביניהם או עובדים על הלפטופ.

Plac Bohaterów Getta 2, 30-547

Forum Przestrzenie

מתחם מדליק שהוקם בתוך מלון פורום שהוקם בתקופת הקומוניזם וננטש מאז. למה פורום? כי הוא מורכב מחללים שונים, בהם בר, בית קפה עם אוכל לא יקר מדי ואזור עם חצר תחת כיפת השמים. יש שם הופעות, שוקי אוכל, אירועי אופנה ועוד. זה המקום ללכת אליו אם אתם סקרנים לגבי מה עושים מקומיים בקרקוב.

Marii Konopnickiej 28, 30-307

לא פוסחים על קרקוב? המלונות הכי שווים מחכים לכם כאן

פריז

Pop In

כמו בתל אביב, גם בפריז כמעט לא נותרו ברים הנאמנים לפורמט השכונתי המקובל – רק שתייה, תקלוטים חובבניים של הלקוחות הקבועים, ולעתים אדם או שניים שמופיעים עם גיטרה ומיקסר לעיני ארבעה אנשים. במובן הזה הפופ אין הוא דינוזאור ותיק ונדיר בעיר, שכן הוא שורד בתצורתו האינטימית בלב פריז מאמצע שנות ה־90 ומעולם לא הוכתר כ"מוסד" ולא הכניס לתפריט אפילו צ'יפס. הבירה (תוצרת המקום) לא יקרה, ומסורת קבועה של במה פתוחה בימי ראשון תציל כל דייט נבוך בזכות חוסר המודעות העצמית של אחרים.

105 Rue Amelot, 75011

Lavomatic

הבר הזה מתחבא בתוך מכבסה. איך זה פועל? אחת הדלתות של מכונות הכביסה במקום היא בעצם דלת לבר אליו עולים במעלה מדרגות. מה? כן.

30 Rue René Boulanger, 75010

L'Épicier

בר שממוקם בתוך מכולת עם מוצרי מזון של מהגרים כמו קוסקוס, תבלינים, קופסאות שימורים או סולת. עדיין יש לקוחות שקונים שם מוצרים רגילים בלי לדעת את הסוד שהמכולת הזו שומרת. כדי להגיע לבר צריך לדחוף דלת סתרים מיוחדת במדפים של הקוסקוס. יא מאמא.

24 rue Notre Dame de Nazareth

Baranaan – Cocktail Bar & Restaurant

אם לא מיציתם את הקונספט של ברים בהסוואה, הבר הזה חבוי בתוך מסעדה הודית וצריך להיכנס לשירותים כדי למצוא את הכניסה שלו, שמדמה כניסה לתוך קרון רכבת נוסעת בהודו. לא התגעגענו לנסיעה ברכבת הודית אבל אם נשיג מזה קוקטייל שווה אז סבבה.

 7 Rue du Faubourg Saint-Martin, 75010

L'Attirail

בר שכונתי שמנוהל על ידי אלג'יראים ותוניסאים מתוקים שמוכר בירה והמבורגר בזול, זול מאוד. תביאו איתכם תמונת פספורט אם יש לכם חשק להטביע חותם בפריז כי קירות המקום מלאים בתמונות של האנשים שביקרו בו.

9 Rue au Maire, 75003

Happy Nouilles

מסעדה סינית פשוטה וטובה שמתמחה בנודלס. האוכל זול, טעים וטרי והנראות של המסעדה מזכירה את המקומות הסיניים בתל אביב. כיף גדול.

95 Rue Beaubourg, 75003 Paris

Pigalle Basketball

נשמע כמו המלצה תמוהה, אנחנו יודעים, אבל מדובר במגרש כדורסל צבעוני ומרהיב ביופיו, סמכו עלינו. אז אם בא לכם סטורי חמוד תעברו שם, מה אכפת לכם.

17 Rue Duperré, 75009

(צילום: Getty Images)
(צילום: Getty Images)

Miss Ko

מסעדה אסייתית שאפשר להתפנק בה על קוקטיילים מיוחדים ועל מנות אסייתיות מעולות. זהירות! לא לגלול יותר מדי את התמונות בפיד הפייסבוק של המקום, זה גורם לריור קשה.

49-51 Avenue George V, 75008

Le Jardin Sauvage Saint-Vincent

גינה שנמצאת מאחורי הסקרה קר, בסמוך לכרמים של מונמרטר, שהייתה בעבר חלק מאדמה חקלאית זנוחה שהשתלבה חזרה אל הטבע. עצים, צמחים ופרחים נשתלו והתפשטו במקום באופן עצמאי, הרבה לפני שעיריית פריז החליטה ב-1987 להפוך את פינת החמד לגינה רשמית.

17 Rue Saint-Vincent, 75018

מוזיאון זאדקין

אחד המוזיאונים האינטימיים והסודיים ביותר בפריז, שמציג גם שפע של אומנות מודרנית. במבנה, אשר במקור היה ביתו של האמן הרוסי הקוביסטי אוסיפ זאדקין והוסב למוזיאון ב־1932, נותרה הרוח של האמן ואשתו הציירת ולנטין פראקס שחיו שם למעלה מ־40 שנה.

100bis Rue d'Assas, 75006

מלונות מומלצים בפריז

שטוקהולם

Melt

בר קברט שמארח מופעי בורלסק, רקדנים מוזרים, להטוטנים ואפילו בינגו. הקוקטיילים כמתבקש מעולים והאוכל טעים.

Malmskillnadsgatan 45 Hötorget

Häktet

מסעדה שנמצאת במבנה של כלא מהמאה ה־18 והיום היא ביסטרו מעולה שמארח בימי שני הופעות ג'אז. כדאי להזמין מראש.

Hornsgatan 82, 118 21

Judits Second Hand

חנות יד שנייה עם מותגים ותיקים במחירים נוחים. החנות נקייה, נעימה ומסודרת ולחובבי הז'אנר יש פוטנציאל למצוא שם בגדים שווים.

Hornsgatan 75, 118 49

Hornstulls Strand

מדשאה ליד הים ונקודת תצפית נהדרת לבלות בה. המקומיים קוראים לה חוף – נו טוב – וכשמזג האוויר טוב הם מתארגנים על יין וגבינות ועושים שם פיקניק מהבוקר עד אחר הצהריים. בול למי שמחפש וייב מקומי.

Hornstulls Strand

טסים לשטוקהולם? בדקו את המלונות האלה

מדריד

Brunch Club

מקום חמוד, מואר ומתוק לארוחות בוקר או לעצירת קפה אם אתם בסיבוב שופינג. אפשר למצוא שם ברוסקטות שוות, ביצים עלומות, מיץ סחוט, סלטים ומתוקים שכיף להתפנק עליהם בבוקר (או בכל שעות היום).

15, Calle del Barco, 28004

מלונות מומלצים במדריד

סייעו בהכנת הכתבה: עומר קטנוב (סיורים בפורטו), אלמוג רגב, ליעד שניידר (סיורים באמסטרדם), מימס וילמה, שקד הראל, עומר לוגסי (סיורי אוכל בלונדון), דאג זנדמן, נעמה וולוב