Time Out תל אביב About

Time Outתל אביב הוא חלק מרשת Time Out Global — רשת מדיה בינלאומית הפועלת ב-360 ערים מרכזיות וב-60 מדינות ברחבי העולם. Time Out הוא אחד ממקורות התוכן המקיפים והאמינים ביותר בתחומי התרבות, הקולינריה, הבילוי ותיירות עירונית. התוכן, שמתעדכן 24/7, נכתב ונערך על ידי צוות עיתונאים מקצועי מקומי בישראל, בהתאם לסטנדרטים של Time Out העולמית.
טיים אאוט

המתקפה נמשכת: הצעת חוק חדשה תחסל את קווי השבת של תל אביב

נסיעת הבכורה של קווי השבת בתל אביב, נובמבר 2019 (צילום: דין אהרוני רולנד)
נסיעת הבכורה של קווי השבת בתל אביב, נובמבר 2019 (צילום: דין אהרוני רולנד)

הצעת חוק של חברי כנסת מש"ס מבקשת לתקן את פקודת התעבורה ולאסור כליל נסיעות של רכבים ציבוריים בשבת. ההצעה, אם תחוקק, עשויה למנוע את הפעלתו של מיזם "נעים בסופ"ש" במסגרתו מפעילות עיריית תל אביב-יפו ורשויות מקומיות נוספות עשרה קווי הסעות חינמיים בסוף השבוע

17 בינואר 2023

קווי השבת של תל אביב, הידועים בכינויים "נעים בסופ"ש" ומופעלים חינם על ידי עיריית תל אביב-יפו ורשויות מקומיות נוספות שמשתתפות במיזם, פועלים מאז נובמבר 2019 בהצלחה גדולה ומספקים מדי סוף שבוע עשרה קווים עמוסים שמסייעים לעשרות אלפי נוסעים נטולי רכב פרטי להתנייד בשבת. הצעת חוק חדשה שהונחה אמש על שולחן הכנסת שמה אותם על הכוונת ומתעתדת לעצור את הפעלתם.

הנה עוד שלב מעניין. לא רק עצירה של תחבורה ציבורית ארצית – אלא גם יכולת לאפשר לממשלה עצירה וביטול מיזמים של העיריות להפעלת תחבורה בשבת. כמו ״נעים בסופש״.pic.twitter.com/8VmQIWQvx0

— Sharon Idan | שרון עידן (@sharonidan)January 16, 2023

מדובר בהצעת חוק חדשה של חברי כנסת מש"ס – יוסף טייב, אברהם בצלאל ואוריאל בוסו – המהווה תיקון לפקודת התעבורה בנוגע להגבלת הפעלת רכב ציבורי בימי המנוחה. התיקון יאפשר לממשלת נתניהו האנטי-ישראלית לסגור את הפירצה שאפשרה את הפעלתם של שירותי הסעה מסובסדים בשבת, כמו גם מניעה מוחלטת של האפשרות להפעלת רכבות קלות או רכבליות בשבת, אפשרות לבטל היתרים למוניות שירות, ובנוסף לשנות את הסטטוס קוו בחיפה ולמנוע את הפעלתם בשבת של אוטובוסים ציבוריים בעיר הצפונית.

הולך להיות פה מאוד לא נעים בסופ"ש. מיזם "נעים בסופ"ש" (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
הולך להיות פה מאוד לא נעים בסופ"ש. מיזם "נעים בסופ"ש" (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

התיקון לחוק, שמגביל כרגע רק את הפעלתם של אוטובוסים ציבוריים, יכלול את כל סוגי הרכב האפשריים כדי לסכל יוזמות יצירתיות של ראשי ערים, ומציב את עיריית תל אביב-יפו ואת העומד בראשה, רון חולדאי, במסלול התנגשות עם הממשלה החדשה. על פי גורמים בעירייה, לא ברור בשלב זה עם הצעת החוק אכן כוללת גם הסעות שאינן בתשלום, אך נראה כי מטרתו המובהקת של החוק היא למנוע לחלוטין שירותי הסעה ציבורית בשבת.

אם עוצרים את מיזם העיריות בערים החילוניות לתחבורה בשישי בערב,
צריך לעשות צעדות לפידים בשישי בערב בבני ברק.
תשבשו לנו את החיים, נשבש לכם.https://t.co/MYpFtj5okl

— ???????? ???????????????????????????????? (@iloveisraell)January 16, 2023

בעירייה מקפידים בדרך כלל שלא להגיב על יוזמות חקיקה בטרם בקעו מהביצה, על מנת לחסוך בעימותים מיותרים עם השלטון הארצי, אך סגנית ראש העיר הממונה על התחבורה, מיטל להבי, הגיבה בזעם ובביטול בטוויטר וכתבה כי "נראה לי שפסקת ההתגברות על תחבורה ציבורית בשבת מסתתרת בהצעת החוק התמימה הזו שתתן לשרת התחבורה כח להגביל נסיעה של רכב ציבורי בשבת! רכב ציבורי הוא כל רכב שמשמש להסעה בשכר – גם מוניות שירות וטקסי! בקיצור מרגיש לי כמו עוד אצבע בעין".

נראה לי שפסקת ההתגברות על תחבורה ציבורית בשבת מסתתרת בהצעת החוק התמימה הזו שתתן לשרת התחבורה כח להגביל נסיעה של רכב ציבורי בשבת! רכב ציבורי הוא כל רכב שמשמש להסעה בשכר – גם מוניות שירות וטקסי!
בקיצור מרגיש לי כמו עוד אצבע בעיןpic.twitter.com/mVfSOB6Qaj

— מיטל להבי- Meital Lehavi (@Meital_Lehavi)January 16, 2023

העלויות הצנועות של מיזם "נעים בסופ"ש" (כ-15 מיליון שקל בשנה) והצלחתו בקרב רבבות משתמשים הוכיחו כי יש בציבור דרישה גבוהה לתחבורה ציבורית בשבת, איפשרו ניידות בסופי השבוע גם לאוכלוסיות עניות בפריפריה וחסכו נסיעות רבות של כלי רכב פרטיים. השינוי המוצע בחוק יפגע בראש ובראשונה בשכבות החלשות, בצעירים וקשישים נטולי רכב פרטי, וכמובן שגם באיכות הסביבה. פנינו לתגובת עיריית תל אביב-יפו והיא תובא כאן אם וכאשר תגיע.

רוצים לקבל את ״טיים אאוט״ למייל? הירשמו לניוזלטר שלנו
popup-image

רוצה לקבל גיליון טרי של TimeOut עד הבית ב-9.90 ש"ח בלבד?

(במקום 19.90 ש"ח)
כן, אני רוצה!