המסעדה החדשה של יונתן רושפלד תיפתח במוצ"ש הקרוב

לונץ 13, המסעדה החדשה של יונתן רושפלד ועודד סיידא, תיפתח במוצ"ש. רוצים להזמין מקום? אתם לא יכולים

יונתן רושפלד. צילום: איליה מלניקוב
יונתן רושפלד. צילום: איליה מלניקוב
16 באפריל 2015

לא רק מיכל אנסקי בדרך למסעדה חדשה בתל אביב: כפי שדיווחנו, מזה מספר ימים שהמאסטר שף יונתן רושפלד מעלה לחשבון האינסטגרם שלו הצהרות והבטחות לגבי הבייבי החדש שלו – לונץ 13 – המסעדה החדשה שאותה הוא יפתח במוצ"ש הקרוב  בשיתוף השף עודד סיידא. התהליך מכונה אצלו "לידה" והעוללית הפיצית נקראת "ארוחת ערב". מדובר במסעדת גורמה השוכנת בקומת הקרקע של בניין באוהאוס החבוי בצומת הרחובות ביל"ו ולונץ, היכן ששכן עד לא מזמן קפה לונץ, שהיה שייך לסיידא. הדלת תפתח בכל יום בשעה 18:00 ותיסגר בחצות, מלבד בימי ראשון, והתפריט יפתיע מידי ערב. כרגע אין הזמנות טלפוניות, אבל בהמשך רושפלד מבטיח לחשוף את מספר הטלפון של המסעדה.

בארוחה הראשונה תוגש, כפי שהבטיח המאסטר, "כתף טלה צלויה בחום מטורף ליד עדשים שחורות וצ'יפס" ו"שלוש תרנגולות בפלפל שחור וקוניאק". מנת הצמחונים תפתיע גם היא ותתבסס על מה שימצאו השניים בשוק. הקונספט של המקום חומרי גלם משובחים מקומיים שנבחרים רק במידה והם אהובים גם על רושפלד וגם על סיידא. אגב, היצרן הראשון שנבחר לככב בתפריט הוא יובל ג'וב הרגיל (אקס מבקר המסעדות האהוב של טיים אאוט), עם המותג יוליוס. רושפלד מנמק את הבחירה בכך שהמשקה שמזקק ג'וב הוא "ליקר העשבים הירקרק שכל לגימה ממנו היא ציור אקוורל מופלא של ישראל". במסעדה אין מנות ראשונות, אין תפריט יין והיין הראשון הוא ריזלינג מכרם קאיומי של כרמל כי רושפלד לא מאמין ברקיקות וב"חציר, בציר, קציר ואוכמניות" אלא רק ביין מעולה, כדבריו.

כאמור מדובר במסעדה שלא עברה שיפוץ, למעט סיוד ותוספת של מספר כיסאות, והסועדים מתבקשים להשאיר את הציניות בבית ולבוא מלאי תשוקה לאוכל. ממוצ"ש המקום יהיה פתוח.