המסעדה המקסיקנית החדשה של פלורנטין מאיימת לשבור את שוק הטאקו

אחייייי זה מקסיקני. קארנל. (צילום: יעל שטוקמן)
אחייייי זה מקסיקני. קארנל. (צילום: יעל שטוקמן)

בין ירושלים למקסיקו ואקוודור, הבעלים של המסעדה המקסיקנית החדשה "קארנל" בנה את ההיכרות שלו עם המטבח הדרום אמריקאי, והתוצאה היא לא רק אוכל מקסיקני טעים, אלא אחת מהמסעדות המקסיקניות הכי זולות שראינו בתל אביב

2 במאי 2023

המקסיקנית החדשה של פלורנטין, "קארנל" שהתמקמה בתחילת רחוב פרנקל, רוצה להביא את מקסיקו האמיתית לתל אביב, על כל המשתמע מכך – טורטיות תירס אמיתי בעבודת יד שמוכנות במקום, פיקנטיות שלא מתנצלת, מרגריטות קפואות לריענון הקיץ וגם, לא פחות חשוב, מחירים ששואפים להתקרב למקסיקו. כרגע רק שואפים, אבל זו התחלה.

קארנל. צילום: יעל שטוקמן
קארנל. צילום: יעל שטוקמן

את קארנל – כמו ״אחי״ בספרדית, ולא כמו המילה לבשר, "קארנה" – פתח בחודש האחרון יחיא, תושב שכונת שפירא בן 28 שחילק את ילדותו בין ירושלים למקסיקו. ככה זה כשהאב ירושלמי והאם ממקסיקו. חוץ מכך, יחיא חי גם מספר שנים באקוודור, שם נחשף למטבח הדרום אמריקאי, ולמד את רזי הבישול והטכניקות הייחודיות שדרושות להכנת טורטיה כמו שמונטזומה רצה.

במקביל לנחישות של יחיא להביא לחיך התל אביבי אוכל מקסיקני לפי הספר, הוא גם נחוש לשמור על מחירים הוגנים. ״הופתעתי לראות כמה חומרי הגלם יקרים פה, ועד כמה אין תחרות בין היבואנים", הוא אומר לטיים אאוט. "ועדיין, אני מאמין שנצליח להיות נגישים, ואני מתאמץ בשביל כך״.

טאקו נגיש, בשר מפורק נפלא. קארנל. צילום: יעל שטוקמן
טאקו נגיש, בשר מפורק נפלא. קארנל. צילום: יעל שטוקמן

כמה מתאמץ? ובכן, הנה המחירון בקצרה: קאסדייה תעלה בין 20 ש"ח (למנה צמחונית עם גבינה, שעועית שחורה ופיקו דה גאיו) ל-40 ש"ח (עם אנטריקוט או עם בשר מפורק בברביקיו), טאקוס בין 35 ל-52 ש"ח לשלישייה, נאצ'וס עם תוספות הוא 25 ש"ח ובוריטו יעלה לכם בין 35 ל-48 ש״ח. ומקום שבו המנה הכי יקרה מגיעה בטיפה יותר מ-50 ש"ח, זה מקום שאנחנו מחבבים.

ומה בנוגע לטעם? הטאקוס שמוכנים במקום מתאפיינים בטריות ונדיבות של חומרי הגלם – בין שלושת הטאקו'ס שתזמינו למנה תוכלו להזמין טאקו בשר מפורק, טאקו ברביקיו, טאקו עוף טינגה פיקנטי ומסורתי, צ׳ילי קון קרנה, טאקו שרימפס וגם טאקו טבעוני, על בסיס פטריות ושעועית שחורה (בהמשך גם יצטרף לתפריט רדיפיין מיט וביונד). הטאקוס מגיעים עם מטבלי סלסה חריפה שמכינים במקום לצד שמנת חמוצה, וניתן לעשות מיקס בין סוגי הטאקו, בתוספת כמה שקלים בודדים.

ארוחה מגולגלת. קארנל. צילום: יעל שטוקמן
ארוחה מגולגלת. קארנל. צילום: יעל שטוקמן

הבוריטו, הכי קרוב לארוחה של ממש במנה מקסיקנית, מורכבים מאורז, שעועית שחורה, גוואקמולה, פיקו דה גאיו, חסה, כרוב וגם ירקות טריים לבחירה, עם תוספת צ׳ילי קון קרנה, אנטריקוט, טינגה עוף, ברביקיו או טבעוני. וכמובן שאם כבר אנחנו בקלאסיקות, לא שכחו פה גם נאצ׳וס, שמוגש עם גוואקמולה, או פריחולס או פיקו דה גאיו. לקינוח תוכלו להזמין צ׳ורוס מטוגנים שמוכנים במקום עם מטבל ריבת חלב מתקתק (22 ש״ח). בהמשך קארנל צפויה להיפתח גם בשעות הבוקר, ולהציע ברקפסט בוריטו (מנה אמריקאית מאוד) על בסיס חביתה.

קארנל, פרנקל 7, א'-ש' 12:00-22:00, המקום בהרצה ולכן שעות הפתיחה נתונות לשינוי