נעבור את הגשר: בתי האוכל והמסעדות הכי טובים בביצרון

חומוס של משורר, פלאפל מופלא, המבורגר שהחל את דרכו בירושלים ומעדנייה מרוקאית: עכשיו כשהדרך למזרח העיר נסללה הגיע הזמן לצרף את המסעדות שלה לשגרה הקולינרית הקבועה. קבלו את כל המקומות הטעימים ששווה לחצות את הגשר בשבילם

פסטה קון סרדה של קפה איטליה (צילום: אנטולי מיכאלו)
פסטה קון סרדה של קפה איטליה (צילום: אנטולי מיכאלו)
21 בינואר 2020

שהחיינו, גשר יהודית סוף סוף כאן. ועכשיו, כשהדרך לביצרון כבר לא רצופה קשיים אלא רק כוונות טהורות, זה הזמן לבדוק מה יש לקולינריה בשכונה להציע. ובהחלט יש.

בתי אוכל ואוכל רחוב

פיצרון

מסעדה צמחונית הידועה בזכות הפיצה הנהדרת אבל תמצאו כאן גם מגוון מנות טבעוניות מצוינות כגון פלפלים ממולאים באורז מלא עם ירקות ועשבי תיבול; תבשילי קארי, המבורגר טבעוני ועוד. האווירה שכונתית ולבבית והקהל כולל משפחות וילדים רעבים שבאים לאכול פיצה אחרי בית הספר לצד עובדים מעונבים מהמשרדים הסמוכים.
שדרות ההשכלה 1, 03-6034933

View this post on Instagram

Shakshuka ????

A post shared by Neomi Braunschvig (@neomi_braunschvig) on

חומוס המשורר

נדמה שאת החומוס הזה אולי באמת הכין משורר. הוא נהדר ומחמם את הבטן ואת הלב, ועם פיתה, סלט חצילים ומלבי לקינוח הוא סוגר ארוחת צהריים כהלכתה. יש קלאסי עם גרגרים (24 ש"ח) עם פטריות, בשר ועוד (32 ש"ח). במקום מגישים גם שקשוקה , סלטים טריים ופינוקים נוספים.
ביצרון 13, 03-6878635

עמינדב

המקום המגיש תפריט שרובו על טהרת הירקות מתמחה באוכל ביתי מהז'אנר הבריא. יש כאן בר סלטים בהרכבה עצמית (36 ש"ח), כריכים, מנת סלמון שהפכה לאחת ממנות הדגל, פסטות ותבשילים משתנים. היצע האפשרויות הצמחוניות והטבעוניות כאן תמיד מרשים.
עמינדב 17, 074-7015297

פלאפל השף המנצח

במקום קטן על שפת המדרכה ברחוב משה דיין הסואן, ניצב לו פלאפל מנצח באמת. פיתה במרקם חד פעמי, טחינה נהדרת, סלט רענן וטרי וכדורי פלאפל מטוגנים כהלכתם .מחוץ למקום תור ארוך ליודעי דבר ועניין שבאים לחלוק כבוד למנת פלאפל מצוינת ושאינה מכבידה כלל. במקום יש גם מנצחים נוספים כגון שקשוקה, שניצל ןסביח אבל אנחנו ממש מפצירים בכם לנסות את הפלאפל, לא תתחרטו (19 ש"ח למנה).
משה דיין 129, 03-5616162

מגרב

מגרב היא שילוב מנצח בין מסעדה למעדנייה בניחוח מרוקאי. אפשר לשבת ולאכול במקום או לקחת הביתה את התבשילים והעוגות המצויינים, וכדאי לשים לב לעמדת המאפים שעליה אחראי חמודי אבולעפיה המנפקת את מיטב מאפי המטבח הערבי על בסיס יומי.
מגרב

עוד במרוקו. מעדניית מגרב (צילום: אנטולי מיכאלו)
עוד במרוקו. מעדניית מגרב (צילום: אנטולי מיכאלו)

קפטן בורגר

על אף שמגדלי אלון הביאו עמם לא מעט בתי אוכל המיועדים לספק את רעבונם של עובדי האיזור, מרביתם אינם ראויים אבל הסניף המקומי של ההמבורגרייה הירושלמית במקור הוא בהחלט פתיחה משמחת. הקציצה עשוייה מבשר בקר טרי ואיכותי, הצ'יפס פריך והלחמניה נהדרת. אנחנו מחבבים מאוד את הצ'יזבורגר אך גם האופציות הטבעוניות והצמחוניות כאן (קציצת סלק וערמונים, למשל) ראויות מאוד.
יגאל אלון 94, מגדלי אלון, 077-363017

קפטן בורגר (צילום: אסף קרלה)
קפטן בורגר (צילום: אסף קרלה)

קפה ועוגה

לחמנינה

סניף הדגל של מה שכבר הפך למיני-רשת מארח את תושבי השכונה שאינם מהססים לפתוח את לפטופיהם על השולחן הגדול ולשרוץ פה במשך שעות ארוכות. אם לא תיכנעו לעיקומי הפרצוף של הקבועים ותצליחו להשתחל לאחד הכסאות תוכלו ליהנות מקפה משובח, לחמים נהדרים (שבראשם הנלסון האגדי) וקרואסון פיסטוק אחד ששמעו כבר הגיע עד צפון העיר.
יונה קרמינצקי 14, 03-744-8088

הקרואסון שבשבילו נהיה מוכנים גם לזחול. לחמנינה. צילום: אנטולי מיכאלו
הקרואסון שבשבילו נהיה מוכנים גם לזחול. לחמנינה. צילום: אנטולי מיכאלו

בולנז'רי 96

המאפייה המשובחת שהוקמה בידי השף קונדיטור ערן שוורצברד שעזב לא מזמן ממשיכה בפעילות ומציעה מבחר מרגש של מאפים ולחמים, עוגות ועוגיות, וגם את האופציה לשתות קפה או לנשנש סלט במקום.
בולנז'רי 96
בולנז'רי 96. מריחים את השוקולד עד אלינו
בולנז'רי 96. מריחים את השוקולד עד אלינו

מסעדות

קפה איטליה

המסעדה האיטלקית הכבר וותיקה בבעלות האחים יורם וארי ירזין מגישה מטבח איטלקי פשוט ומשובח באווירה מהנה שמתאימה לכל המשפחה. יש כאן תמיד פסטות מצויינות בעבודת יד, לזניה נפלאה, דגים, בשרים וטירמיסו ששווה למות בשבילו. התפריט העשיר מתאים גם לארוחות ערב, אבל אין תחליף לאווירת הפאוור לאנץ' שהמקום מציע בצהריים.
קפה איטליה

ה-טירמיסו. קפה איטליה. צילום: מיכל רביבו
ה-טירמיסו. קפה איטליה. צילום: מיכל רביבו

צפרה

האסייתית הוותיקה בניהולו של השף אבי קונפורטי מציעה מטבח טעים ומשמח שמתאים כמעט לכל הזדמנות – צהריים של פגישת עבודה או עם הילדים, ארוחת ערב משפחתית ואפילו לדייט על הבר. התפריט גדול ומגוון ואסור לפספס את סלט הבודהה ואת הפופקורן שרימפס ולטעום אחד מהקוקטיילים המרענננים המוגשים כאן.
צפרה

צפרה (צילום: אנטולי מיכאלו)
צפרה (צילום: אנטולי מיכאלו)

טופולופומפו

עוד מבית היוצר של אבי קונפרטי, כאן בגרסת המסעדנות העילית. הכל כאן עשוי בגדול – מהעיצוב האקסטרווגנטי ועד המנות המשלבות טעמים ומרקמים מפתיעים ומגוון של טכניקות הכנה – בישול, אידוי, טיגון ושימור. התוצאה מרשימה, טעימה, אלגנטית וגם יקרה.
טופולופומפו

טופולופומפו דלעת. צילום: יחצ
טופולופומפו דלעת. צילום: יחצ

יפו תל אביב

ידו המיומנת של חיים כהן ניכרת בכל פרט ופרט במסעדת יפו תל אביב. החל מהטאבון הגדול בלבה של המסעדה שאחראי על פוקצ'ות נפלאות, עבור במנות הבשר המרגשות וכלה בבר המוקפד שמפיק משקאות נהדרים. השירות, האווירה, ומעל לכל האוכל הופכים את יפו תל אביב למסעדה שהרחקנו עבורה עד ביצרון עוד לפני שבנו את גשר יהודית.
יפו תל אביב
להזמנת שולחן ביפו תל אביב 

אספרגוס בגריל עם אחו פיסטשיו וגבינת מנצ'גו. מסעדת יפו תל אביב (צילום: ירון ברנר)
אספרגוס בגריל עם אחו פיסטשיו וגבינת מנצ'גו. מסעדת יפו תל אביב (צילום: ירון ברנר)