בדקנו את המסעדות הכי טובות לפי דירוג וולט. ויש לנו מנצחת

בואי אלינו במשלוח יפה. אונאומה (צילום: יעקב בלומנטל)
בואי אלינו במשלוח יפה. אונאומה (צילום: יעקב בלומנטל)

חודש אחרי שבדקנו את המסעדות עם הדירוג הכי נמוך בוולט, החלטנו שמגיע לנו פיצוי. בקיצור, הזמנו מארבע מסעדות עם דירוג כמעט מושלם בוולט ודירגנו אותן. כן, עכשיו זה הזמן שלכן לקנא, ואז למהר להזמין לכם מנה ברמה כמו שמגיע לכן

לפני חודש בדיוק יצאנו למשימה עיתונאית מסוכנת והזמנו את המנות הכי גרועות בוולט. זה היה מחריד אפילו יותר משציפינו. פסטות לא מבושלות, בגטים חבוטים, עראייסים קשים לעיכול וטורטיות מהגיהנום עדיין רודפות אותנו בסיוטים. אז החלטנו שמגיע לנו פיצוי, והלכנו על כיוון הפוך. בקיצור, נכנסנו לוולט, סידרנו מסעדות לפי הדירוג, ובחרנו ארבע מסעדות מעניינות שזכו כולן לדירוג הגבוה ביותר – 9.4, כי 9.5 זה למורה ו-9.6 זה רק לאלוהים.

מהטובות ביותר? באלינג'ירה. צילום: אנטולי מיכאלו
מהטובות ביותר? באלינג'ירה. צילום: אנטולי מיכאלו

בדומה לכמה הפתעות ברשימת הדירוג הנמוך שלנו, גם בשלבים הגבוהים היו דברים שלא ציפינו להם. למשל, שרשימת המסעדות תישמע כמו פתיח לבדיחה גרועה – טבעונית, הונגרית, אתיופית ותאילנדית נכנסו לבטן שלנו. העובדה שארבעת המסעדות המדורגות גבוה (בניקוי המון מקומות שמציעים גלידות, מתוקים וקינוחים בלבד) היו מסעדות נישה מעידה על הטייה מסוימת בקרב הלקוחות.

גילינו שהטבעונים מאוד תומכים במקומות שלהם (גם בית הקפה מלה זכה בדירוג זהה), ושמי שחושק באוכל הונגרי או אתיופי טוב זוכה בתמורה לכספו מצמד המסעדות הרלוונטיות. כלומר, אם אתם רוצים דירוג טוב בוולט, תבחרו נישה ותעשו אותה טוב. ובכל זאת, המקום הראשון שלנו מבין כל המדורגות גבוה היה מפתיע מאוד, וטעים אפילו יותר. הנה הרביעייה, מדורגות מהפחות מוצלחת (הכל יחסי) למצטיינת.

מקום רביעי: אלגריה

הדירוג בוולט: 9.4
מה הזמנו: קציצות אלגריה – קציצות אפויות מקטניות ואורז מלא על פולנטה צרובה ברוטב נאפוליטנה, סלסת עגבניות, פירורי פטה שקדים וקשיו, בצל ירוק וזיתי קלמטה (68 ש"ח); מעורב אלגריה – פיטריות שיטאקה ושמפיניון, רצועות טופו עם בצל מקורמל ותבלינים, מוגש על אורז בסמטי מלא, טחינה גולמית ואיולי חרדל טימין (68 ש"ח); ורבע ליטר סלט ביצים טבעוני מהמעדניה (28 ש"ח).
איך היה: נהדר, יחסית לטבעונית. וזה בעצם היה הסיפור עם אלגריה – עם הנחת טבעונות, היא מקום נהדר להזמין ממנו משלוח. ביחס למסעדות "רגילות", היא יכולה להתמקם כמסעדה טובה, אפילו טובה מאוד, אבל לא "9.4" טובה. צמד המנות היו ייחודיות ולא ניסו לחקות מנות בשריות בטעמן – הקציצות היו טעימות, אבל לא הרשימו יותר מדי את האומניברים של המערכת, והיתה זו דווקא הפולנטה ברוטב עם הסלסה שהרשימה אותנו יותר. מנת המעורב, לעומת זאת, כבר היתה טעימה מאוד, עם שילוב טעמים מצוין של פטריות וטופו, ותערובת רטבים טעימים. דווקא הרכיב הנוסף שהזמנו אולי מגלה את סוד הדירוג של אלגריה – המעדניה שלה, שמציעה מגוון גבינות ומנות מעדנייה בגרסתן הטבעונית. סלט הביצים היה מושלם, והרגיש בטעמו ומרקמו בול כמו סלט ביצים אמיתי. רק הוא, סוף סוף, הצדיק את הדירוג המרשים.
ואם נתקטנן: קשה שלא לחשוד בכך שהדירוג הגבוה הושפע גם מרצון אקטיביסטי של טבעונים לדחוף מסעדות טבעוניות. אנחנו לא בהכרח נגד.

טבעונים נהנים יותר? אולי מדרגים יותר. אלגריה. צילום: מתן שרון
טבעונים נהנים יותר? אולי מדרגים יותר. אלגריה. צילום: מתן שרון

מקום שלישי: טוליפ ההונגרית

הדירוג בוולט: 9.4
מה הזמנו: רולדת עוף – שניצל ממולא בפטריות/תרד (69 ש"ח), ‫גולש הונגרי אותנטי (69 ש"ח)
איך היה: בעיקר, היה מפתיע לגלות שטוליפ, מסעדה די ותיקה (נוסדה ב-2009) ועל פניו לא מי יודע מה מרשימה הצליחה להתמקם כל כך גבוה. אחרי שקיבלנו את האוכל, עדיין לא נדהמנו. אחרי שטעמנו, הבנו. בתוך הקופסאות הדי סתמיות האלו התחבא אוכל ביתי/עדתי שלא זוכה לכבוד הראוי לו. וזה בעצם קסמה של טוליפ – היא מספקת אוכל הונגרי באווירה של פעם, שריד מעידן אחר. רולדת עוף, למשל, היא בהגדרה מנה שנשמעת מהאייטיז, והפתעה עסיסית וטעימה (גם אם הפירה לא הרשים). הגולאש היה טעים ומנחם אף הוא, למרות שבשל טעות אנוש היא הוזמנה עם תפוחי אדמה ולא נוקדלי, וחבל. זה לא האוכל הכי טעים שהזמנו במשלוח, ולמען האמת לא היינו מדרגים אותו כל כך גבוה – אבל אם אתם במוד לאוכל הונגרי, בטח עוד באיזה יום חורפי – טוליפ עושים את זה הכי טוב. גם אם זה, בין היתר, זה בגלל שהם מהבודדים שעושים את זה.
אם נתקטנן: הגולאש היה טיפטיפה יבש, הפטריות שבתוך השניצל הרגישו מקופסה, אבל בסף הכל זה לא פגם בטעם יותר מדי.

לעילוי נשמתו של טומי לפידמשלוח מטוליפ ההונגרית. צילום: מתן שרון
לעילוי נשמתו של טומי לפידמשלוח מטוליפ ההונגרית. צילום: מתן שרון

מקום שני: באלינג'רה

הדירוג בוולט: 9.4
מה הזמנו: ‫באלינג׳רה ליחיד – ‫4 תוספות טבעוניות מסורתיות המורכבות ממגוון קטניות וירקות מבושלים, מוגש עם אינג׳רה (45 ש"ח), סיגה וואט – תבשיל בשר בקר עם בצל, שום ותיבול אתיופי ו-3 תוספות צמחוניות (55 ש"ח).
איך היה: בהתעלם ממשחק המילים בשם (קראנו את זה כהלחם מילים של "בא לי אינג'רה", אבל כנראה שאנחנו סתם בורים), היה מצוין. אמנם לא יכלנו ליהנות במשלוח משיטת ההגשה המסורתית על מגש, אבל האוכל אותו אוכל. ועבור מי שאוהב את טעמי האוכל האתיופי (וחייבים להודות, זה לא לכולם) – באלינג'רה מספקת בדיוק את מה שרציתם. המנות זולות, גדולות מאוד למנת יחיד, והאוכל עשוי מצוין, מתובל בדיוק שמצליח לעבור בהנאה גם בחיך אשכנזי. זו ארוחה כיפית ומגוונת, ולמרות שהתפריט לא פירט איזה תוספות קיבלנו, האינג'רה נטבלה בכולם בהנאה רבה. הסיגה וואט היתה חריפה לשלמות, כשחתיכות האבו (לחם מתקתק) והטחינה שהוסיפו כפינוק עזרו לאזן אותה. לא מסובך מדי, או כמו שאומרים – פשוט ומצוין.
אם נתקטנן: אולי היה נחמד אם היינו יודעים מה בדיוק אנחנו אוכלים. לא חייבים לפרט כל רכיב, אבל אתם יודעים – היה נחמד אם היו אומרים לנו לפחות את שם התוספת.

משלוח מבאלינג'רה. צילום: מתן שרון
משלוח מבאלינג'רה. צילום: מתן שרון

מקום ראשון: אונאומה

הדירוג בוולט: 9.4
מה הזמנו: פאד תאי – אטריות אורז דקות מוקפצות עם עוף, ביצה, כרוב, גזר, שום, בצל ירוק ונבטים (68 ש"ח), פאד קרפאו – בקר, בזיליקום תאילנדי, שום, צ׳ילי, רוטב צדפות ושעועית תאילנדית, אורז וביצת עין (72 ש"ח)
איך היה: מפתיע, אפילו מאוד. אף אחד מחברי המערכת לא זיהה את שמה של אונאומה, וכולנו התפלאנו שבראש דירוג וולט עומדת תאילנדית חצי אנונימית. רק בדיעבד נפל לנו האסימון שמדובר בתאילנדית משוק הכרמל, שלפני כשנה התמקמו בפינה קטנה על קרליבך. הזמנו שתי קלאסיקות תאילנדיות – לא שהיו הרבה אופציות עם תפריט שבנוי על שתי ראשונות וחמש עיקריות. מצד שני, מי צריך יותר מזה כשכל מנה קולעת?

קשה להגיד שאונאומה עשתה משהו יוצא דופן עם האוכל התאילנדי שלה, אבל זה בדיוק מה שהיה צריך – אוכל תאילנדי פשוט, איכותי ומדויק. החריפות של הפאד קרפאו הייתה מושלמת, איזון הטעמים של הפאד תאי רקד לנו בפה, הצבעים נהדרים, חומרי הגלים טריים ואיכותיים והמשלוח ארוז נהדר ונוח. לא פלא שאונאומה מקבלים דירוג גבוה, זה פשוט כל מה שאנחנו יכולים לצפות לו ממשלוח, ועוד קצת. מי היה מאמין, אבל התאילנדית הכי טובה במשלוח בוולט היא בכלל מקום קטן עם 7 מנות בלבד. כשזה טוב, זה כל מה שצריך.
אם נתקטנן: אבל חבל שאין עוד מנות כדי שנוכל להזמין את זה כל יום.

משלוח מאונאומה. צילום: מתן שרון
משלוח מאונאומה. צילום: מתן שרון

>> הזמנו מהמקומות הכי גרועים בוולט ושרדנו לספר על זה
>> קאפון קהההה: משלוחי האוכל האסייתי הכי טובים בתל אביב