העונה החמה: בחרנו לכם את המנות והדרינקים הכי מרעננים בעיר

המסיכות Out, החום In - וזו הזדמנות מעולה לחזור לכל מה שטעים ומרענן ומצנן: מנות מזרח תיכוניות, גלידות עם טוויסט, קוקטיילים טובים ודגים נאים. מה הרשמי שלכם?

גרובי גיישה. מאוד גרובי. צילום: רן בירן
גרובי גיישה. מאוד גרובי. צילום: רן בירן
25 באפריל 2021

יחד עם יציאתה ההדרגתית של המסיכה מחיינו, יצאה לה גם השמש – ומזג האוויר מתקרב לזה שמאפיין את תל אביב החמה והמיוזעת שכולנו מכירים. מזל שהעיר שלנו מתאפיינת גם בהיצע קולינרי מרענן ומותאם בול לימים החמים האלה. אספנו עבורכם כמה מנות מומלצות לעונה הנוכחית. יש כאן מגוון שנע מהגבוה, לסטריט-פוד ועד לכדור הגלידה הפשוט. העיקר שהטמפרטורות יתאזנו, ותמצאו את המרענן הרשמי שלכם.

סשימי אינטיאס | ג׳ורג וג׳ון

במדינה עם מזג אוויר כה לוהט, היטיבו להבין זה מכבר שדגים נאים הם מצרך צריכה בסיסי לפחות. הטמפרטורה הצוננת, הקלילות והתיבול הרענן הם המתכון המושלם לשבוע אך לא להכביד על החיך ועל הגוף. הסשימי אינטיאס של תומר טל נעשה לפי הספר- פרוסות אינטיאס טרי דקיקות ומדויקות, ירקות פרוסים גם הם דק דק, ויניגרט של אשכולית אדומה שנותר קריר וחמצמץ ותוספת ראויה של של קוויאר ופלפל חלפיניו פיקנטי להשלמת החוויה.
84 ש״ח, מלון דריסקו, האורבך 6

סשימי אינטיאס מרענן. צילום: ניצן רובין
סשימי אינטיאס מרענן. צילום: ניצן רובין

עשר טעימות קרות | גרקו

במסעדת גרקו השכילו זה מכבר להבין את מזג האוויר ומצב הרוח הים תיכוני, ויודעים שאנחנו רוצים הרבה, אבל שלא יהיה יותר מדי. על כן מציעים במסעדה מגש דיסקו של מזאטים משתנים שמתאימים בדיוק לימים שכבר חם לנו, אבל אנחנו עדיין רעבים. מציזיקי מצוין מתובל כהלכתו, או ממרח פלפל קלוי שנותר מעקצץ ומהנה וכמובן גבינת פטה בטמפרטורה צוננת. מתאים בול.
188 ש"ח לעשר צלוחיות, אורי צבי גרינברג 25

עשר מזאטים שמתאימים בול לאקלים הים תיכוני שלנו (ושל היוונים). צילום: אנטולי מיכאלו
עשר מזאטים שמתאימים בול לאקלים הים תיכוני שלנו (ושל היוונים). צילום: אנטולי מיכאלו

מסאחן | האחים

אם הייתם שומעים מסחאן, בוודאי לא הייתם חושבים שהוא שם שני למרענן, אבל סמכו על אסף דוקטור שידע להמציא את הגלגל מחדש עם מסאחן של פילה דג ים, שמוגש על פיתה בשרנית שסופגת נפלא את כל הטעמים ובתוספת ראויה של בצל מקורמל, צנוברים, שקדים ופטרוזיליה טרייה שמותירה את הביס קליל וכה מהנה. בנוסף הוא מוגש לצד רוטב יוגורט חמצמץ שמוסיף גם הוא לרעננות ומקפיץ את המנה לדרגות חדשות. אהבנו לאללה.
74 ש״ח, (בקרוב פותחים שוב בלוקיישן החדש באבן גבירול פינת דניאל פריש – בית ציוני אמריקה)

מסחאן של האחים. לא המנה הראשונה שעולה לראש בהקשר, אבל האמינו לנו, מתאימה. צילום: ציון ברנץ
מסחאן של האחים. לא המנה הראשונה שעולה לראש בהקשר, אבל האמינו לנו, מתאימה. צילום: ציון ברנץ

קישוא בלאדי | בר 51

בבר 51 מראים לנו גם רעננות מהי עם מנת קישוא בלאדי מופלאה. הקישוא צלוי קלות על הפלאנצ׳ה והוא במרקם מדויק שמיטיב עם טעמיו. הוא מוקף גם בסלסה נהדרת של עגבניות טריות שיוצרות ניגוד מושלם בין המרכיבים, וכן נוספת לו גבינת המאירי שאנחנו תמיד אוהבים. מנה פרש שמזכירה לנו את יתרונות המזג הים תיכוני ובא לנו ממנה עוד ועוד גם בקיץ הנוכחי.
52 ש״ח, הירקון 59

פוקי | פוקי שופ

הפוקי הגיע אלינו ישירות מהוואי וכיאה למוצאו האקזוטי הוא בהחלט מרענן חיך. מדובר במנה קלילה אך גם משביעה ונהדרת. יש בה בסיס אורז (לבן או מלא לבריאים), על גביו תוכלו להוסיף מגוון גדול של ירקות טריים ומהנים וכמובן תוספת נאה של דגים נאים (טונה או סלמון) – להשלמת החוויה ומלאי החלבון בגוף. נמליץ להוסיף אצות וואקמה, מלפפונים, גמבות ואדממה לצד מיקס של סלמון& טונה נאים ונאים.
החל מ-42 ש״ח, לאתר

פוקי מהפוקי שופ. צילום: יח"צ
פוקי מהפוקי שופ. צילום: יח"צ

סורבה תפוז ואפרול | גלידריית פינולי

אין ספק שגלידה מוצלחת היא מרענן רשמי, אך סורבה הדרי שמורכב מתפוזים טריים בתוספת נחוצה של אפרול? הביאו את הקיץ! טעמי התפוז החמצמצים פוצחים בדיאלוג מופלא וחד פעמי עם טעמיו המרירים קמעה של האפרול ויוצרים סורבה חלומי וקליל שקשה להפסיק ללקק ממנו. בהתחייבות.
17 ש״ח לכדור, כיכר דיזינגוף 6

שילוב מוצלח בפינולי. מתוך אינסטגרם
שילוב מוצלח בפינולי. מתוך אינסטגרם

טפיוקה | נאם

על המטבח התאילנדי אפשר לסמוך שיאפשר לנו להתרענן ולהצטנן בכבוד. קינוח הטפיוקה של נאם לא מותיר מקום לספק, או לטיפת זיעה, ומכבד אותנו בנוכחותו כשמורכב מחלב קוקוס קריר ומדויק, פניני טפיוקה במרקם מנצח ומיטב פירות העונה פרוסים וחגים מעל. מודיעין לנו שהגיעה עיתו של הקיץ.
36 ש״ח, לאתר

גרובי גיישה | ג׳ין קלאב

בואו נודה, כדי להתרענן באמת צריך גם אלכוהול, ועוד לא נמצא דרינק יותר מרענן מג׳ין&טוניק. אז כשמוסיפים לו סאקה לא מסונן, מלפפון, טרגון, ליים ויוזו – מקבלים ישירות בריין פריז הכרחי (במובן הטוב של הביטוי). לחיי קיץ עם כמה שיותר מזגן ואלכוהול.
56 ש״ח, המלך ג'ורג' 83 (בתמונה הראשית)

מוצרלה וזוקיני | אלנה

אנחנו מודים שכיף לחזור ולטעום אוכל שמגיע, ובכן, ממש מהמסעדה ולא בקופסת הוולט המוכרת. על כן התרגשנו לכתוב על המנה המרעננת שמוגשת במסעדת אלנה שבמלון נורמן, שאולי בקרוב גם תביא את התיירים חזרה אל העיר. מי יודע. עד אז – מדובר במוצרלה קרירה, דשנה ועסיסית, פרוסות זוקיני בכבישה מהירה שמשווה לו טעם פרשי וחמצמץ באופן מעודן, עלי חמציץ ועלי חרדל. מנה אביבית ונפלאה, אין מה לומר.
54 ש״ח, אלנה, נחמני 23-25

מרעננים גם באלנה. צילום: דנה פרינדלר
מרעננים גם באלנה. צילום: דנה פרינדלר