מומחים: התיק נגד הארווי ויינסטין עלול להתפרק

על פי הפרסום בהוליווד ריפורטר, התביעה נחלה כמה תבוסות משמעותיות לאחרונה – בהן פסילה של עדות מרכזית. ויינסטין מואשם בחמישה מקרי אונס ותקיפה מינית

הארווי ויינסטין (צילום: Getty Images)
הארווי ויינסטין (צילום: Getty Images)

"זה התרחיש הכי גרוע עבור תובע", אמר היום (שלישי) להוליווד ריפורטר פרקליט ההגנה מארק גרגוס, העוקב אחר משפטו של הארווי ויינסטין, המואשם בחמש עבירות מין. לדבריו, לאחרונה נחלה התביעה כמה תבוסות משמעותיות: עורך דינו של ויינסטין חותר תחת המהימנות של משטרת ניו יורק, תחת חבר המושבעים ותחת עדויות שלוש הנשים שהתלוננו נגד המפיק ההוליוודי. לפעמים זה גם מצליח לו.

את התבוסה הגדולה ספגה התביעה באוקטובר, כאשר השופט פסל את עדותה של לוסיה אוונס, אחת המתלוננות הראשונות נגד ויינסטין שעדויותיהן נחשפו בניו יורק טיימס, שאמרה כי המפיק הכריח אותה לבצע בו סקס אוראלי ב-2004. השופט פסל את עדותה בפני חבר המושבעים מכיוון שבלש במשטרת ניו יורק לא העביר לעורכי הדין מידע הסותר את דברי השחקנית לשעבר.

במקרה אחר עורך דינו של ויינסטין, בן ברפמן, טען כי עוזרת פרקליט המחוז קיבלה גם היא מידע הסותר את עדותה של אוונס, ו"הייתה זאת התביעה שהסתירה את המידע באופן לא אתי מפני חבר המושבעים, והיא זאת שמשקרת עכשיו לבית המשפט", לדבריו.

הארווי ויינשטיין (צילום: Getty Images)
הארווי ויינשטיין (צילום: Getty Images)

עניין אחר ושנוי במחלוקת התרחש כאשר עו"ד ברפמן הציג סדרת אימיילים שנשלחו לוויינסטין מהמתלוננת מרים האליי, שכתבה בהם גילויי חיבה כגון "גם אני מתגעגעת אליך", "Lots of Love" ו-""xxxxx". המיילים נשלחו אחרי 2006, השנה שבה טענה כי הוא תקף אותה מינית. במסיבת עיתונאים ב-2017 טענה האליי כי ויינסטין חלץ מתוכה טמפון וכפה את עצמו עליה באופן אוראלי.

"מהימנות ואמינות העדים הן כמובן שיקול מהותי עבור כל תובע טוב", אמר להוליווד ריפורטר תובע אחר לשעבר, מת'יו ס. רוזנגרט. "זה נכון במיוחד במקרה הזה כיוון שברפמן מומחה בלפרק עדויות ולזרוע ספק סביר המבוסס על חוקי אכיפה או על שגיאות אחרות".

ויינסטין הסגיר את עצמו למשטרת ניו יורק במאי האחרון, אחרי שבאוקטובר 2017 הגיע גל של עשרות תלונות נגדו. הוא מואשם בחמישה מקרי אונס ותקיפה מינית וייתכן שהוא עומד בפני מאסר עולם.