ז'אנר הריאליטי מת. באמת: אלה הסדרות הכי נצפות השנה בארה"ב

ברו, הרגת את הריאלטי, ברו. Tracker/"כללי המשחק" (צילום: יחסי ציבור/CBS)
ברו, הרגת את הריאלטי, ברו. Tracker/"כללי המשחק" (צילום: יחסי ציבור/CBS)

דו"ח נילסן על נתוני הצפייה בעונת 2023/4 מציג כמה הפתעות גדולות: לראשונה מאז שנת 2000 סדרה חדשה מובילה את מדדי הרייטינג, אף סדרת ריאליטי לא בטופ-20, CBS בדומיננטיות מוחלטת עם 13 מ-20 הסדרות המתוסרטות המצליחות ביותר. אה, כן, וג'סטין הארטלי הוא סופרסטאר עכשיו

גבירותיי ורבותיי, אנו מכריזים בזאת על מותו של ז'אנר הריאליטי: מדד הצפייה של נילסן בארצות הברית מסכם את עונת 2023-2024 בטלוויזיה עם רשימת 100 התוכניות הנצפות ביותר של השנה, וב-20 המקומות הראשונים לא תמצאו אף להיט ריאליטי. רק במקום ה-21 תוכלו למצוא את "דה ווייס", כשאחריה משתרכת "הישרדות" העתיקה במקום ה-27 ו"הרווק המוזהב" עתירת ההייפ במקום ה-31, נתונים מובהקים המעידים על אובדן הדומיננטיות של הז'אנר על המסך לטובת סדרות מתוסרטות.

>> רואים כפול: 20 הסדרות הטובות ביותר על המסך כרגע
>> מה חדש בנטפליקס: 7 סדרות שבטח תרצו לראות בחודש יוני

את שלושת המקומות הראשונים ברשימה תופסים משדרי הפוטבול של יום ראשון (NBC), יום שני (ABC) ויום חמישי (אמזון פריים וידאו, שהצליחה להגיע לסיכום מיוחד עם נילסן לפיו משדרי הפוטבול החיים שלה יימדדו בכלים של צפייה ליניארית), ובמקום הרביעי נמצאת הסדרה הנצפית ביותר בארה"ב השנה, "כללי המשחק" ("Tracker") של CBS בכיכובו של ג'סטין הארטלי עם ממוצע של כ-19 מיליון צופים בפרק (כולל צפייה דחויה).

אלה מספרים שסדרות דרמה כבר לא רואות בדרך כלל, ובארה"ב מייחסים את ההצלחה גם לשיבוצה מיד אחרי משחקי פוטבול, אבל זו הפעם הראשונה שסדרה חדשה עושה את זה בעונתה הראשונה מאז ש"הישרדות" עשתה את זה בשנת 2000. זו גם סדרת הדרמה החדשה הכי מצליחה בברודקאסט מאז פתיחת העונה הראשונה של "עקרות בית נואשות" בעונת 2005-2004.

נתון מעניין נוסף מהרשימה הוא הדומיננטיות במוחלטת של CBS בתחום הסדרות המתוסרטות: חוץ מ"כללי המשחק" יש לה עוד חמש סדרות בטופ-10 הכללי ובסך הכל 13 מתוך 20 הסדרות המתוסרטות הנצפות ביותר, וביניהם הקומדיה הנצפית ביותר ("שלדון הצעיר" שהגיעה לסיומה), תוכנית האקטואליה הנצפית ביותר ("60 דקות"), ושלל סדרות הפרוצדורה שלה ("NCIS", "FBI", "שיקגו פייר", ו-"Blue Bloods"). ב-NBC הצליחו להכניס לעשיריה הראשונה רק את "שיקגו פייר" וב-ABC הכושלת הסתפקו ב"9-1-1" במקום ה-24.

בנוסף, אחרי שנים ארוכות שבהן סדרות פופולריות של רשתות הכבלים הבסיסיות הצליחו לחדור למצעד המדרוג השנתי ואף להוביל אותו ("המתים המהלכים", "ילוסטון"), במהלך 2023/4 לא הצליחו סדרות מתוסרטות מ-AMC ודומותיה להיכנס ל-100 הראשונים. ורק תראו את ההשפלה: סדרת הכבלים הנצפית ביותר של השנה היא העונה ה-11 של אופרת הסבון "When Calls The Heart" של ערוץ הולמארק במקום ה-89.

ואלו 20 הסדרות המתוסרטות הכי נצפות של העונה:
1. "כללי המשחק" // CBS
2. NCIS //יCBS
3. "שלדון הצעיר" // CBS
4. FBI /יCBS
5. "שיקגו פייר" // NBC
6. Blue Bloods //יCBS
7. "60 דקות" // CBS
8. "רוחות רפאים // CBS
9. "שיקגו מד" // NBC
10. "שיקגו PD" //יNBC
11. "נקודת שוויון" // CBS
12. NCIS: Hawai'i //יCBS
13. "אלזבת'" // CBS
14. FBI: Most Wanted //יCBS
15. Fire Country //יCBS
16. FBI: International //יCBS
17. "חוק וסדר: מדור מיוחד" // NBC
18. 9-1-1 // ABC
19. "וויל טרנט" // ABC
20. NCIS: Sidney //יCBS
3.י