אחרי 40 שנים: "הסיפור שאינו נגמר" יחזור לקולנוע כסדרת סרטים

האגדה המודרנית היפה ביותר. "הסיפור שאינו נגמר" (צילום: יחסי ציבור)
האגדה המודרנית היפה ביותר. "הסיפור שאינו נגמר" (צילום: יחסי ציבור)

אחד מהסרטים הכי מיתולוגיים של שנות ה-80' יקבל את הרימייק ואת הפרנצ'ייז שלו: חברת ההפקות הבריטית האיכותית See-Saw Films תפיק גרסה מחודשת לאגדת הילדים המודרנית האהובה "הסיפור שאינו נגמר". בואו, הולכים להציל את פנטסטיקה. שוב

דורות שלמים גדלו על הסרט "הסיפור שאינו נגמר" שיצא ב-1984 ומבוסס על ספרו של מיכאל אנדה, אגדה מודרנית קסומה שהדהימה את העולם בזמנה עם אפקטים מרהיבים וסיפור מהפנט שאין ילד שלא יתאהב בו, ומאז הפכה לסוג של קלאסיקה עכשווית. אלה חדשות גדולות: עכשיו, 40 שנה אחרי, הוליווד שמה עליו את הידיים בדרך להפיכתו לפרנצ'ייז מרובה סרטים.

>> לא רק נוסטלגיה: "אקס-מן 97'" היא הפתעת השנה של דיסני+

אתר תעשיית הבידור "וראייטי" מדווח כי "הסיפור שאינו נגמר" יקבל את הרימייק שלו למסך הגדול בשיתוף פעולה חדש שנחתם בין חברת ההפקות של משפחתו של מיכאל אנדה (שנפטר ב-1995) ובין בית ההפקה האיכותי See-Saw Films שחתום בין היתר על סדרות הטלוויזיה המעולות "סוסים איטיים" ו"עוצר נשימה". בשנים האחרונות התנהל מרוץ רב משתתפים סביב זכויות ההפקה של הספר והרימייק שלו, והבחירה בחברת ההפקה הבריטית נראית כמו העדפה של איכות על פני ערימות של כסף ומהווה סימן טוב לבאות.

בניגוד לסרט המקורי, שצולם ברובו באולפנים במינכן בתקציב לא גדול, ההפקה המחודשת תפצל את העלילה למספר לא ידוע של סרטים ותצולם מסביב לעולם, כשהכוונה היא להפוך את הספר לפרנצ'ייז של ממש, עם כל הספין-אופים והרי-בוטים הנגזרים מכך. אנדה עצמו לא היה מאושר עם התוצאה הסופית של "הסיפור שאינו נגמר" באייטיז, וטען שהיא רחוקה מדי מספרו, כך שממשיכי דרכו מתחייבים שההפקה החדשה תהיה מונומנט לזכרו ונאמנה יותר לעלילה שכתב.

בשלב זה עדיין לא ברור מי יהיה הצוות הקריאייטיבי שיוביל את ההפקה וכמובן שגם הליהוקים טרם החלו, ורק בהמשך יוחלט כמה סרטים בדיוק יופקו מתוך חומר המקור. כזכור, הסרט עוסק בסיפורו של הילד בסטיאן בלת'אזר בוקס, שנמלט מכמה ביריונים ומוצא מקלט בחנות ספרים משונה ובה ספר משונה בשם "הסיפור שאינו נגמר", השואב אותו אל תוך ממלכת פנטסטיקה, ממלכת פנטזיה המאוכלסת בשלל יצירי הדימיון האנושי והולכת ודועכת בגלל שבני האדם מוותרים על השימוש בדימיון הזה. נשמע מתאים יותר מתמיד.