סדקים בסלון: המסעדה של איל שני בניו יורק חוטפת

אחרי שזכתה לשבחים, מסעדת הסלון הניו יורקית סופגת מכה: הניו יורק פוסט ביקרו בחריפות את התמחור במסעדה ובעליה קיבלו מכתב נאצה אנטישמי

הסלון ניו יורק. צילום: Sasha Charoensub
הסלון ניו יורק. צילום: Sasha Charoensub
7 ביולי 2019

שחר סגל, שותפו של שף איל שני, פרסם צילום של מכתב נאצה שקיבל בהמשך לביקורת שהתפרסמה בשבוע שעבר בניו יורק פוסט. תחת הכותרת Asshole נכתב: "רוב האמריקאים בזים לישראל. לא רצינו את הסודה סטרים המזוין שלכם ורק קייקס (כינוי גנאי ליהודים, ש.ב) יאכלו במקום האובר-יקר שלכם… חרדים גרמו להתפרצות חצבת ואונסים ילדים… יהודים אינם רצויים כאן וימי הסלון ספורים". 

הביקורת הקטלנית בניו יורק פוסט כללה אמירות כמו: "זוהי כנראה התוצרת החקלאית היקרה בהיסטוריה. 24 דולר לעגבנייה אחת. הפרי בגודל כף יד מופשטת מהעור, נחתך לשמונה חלקים קטנים (כל אחד במחיר שלושה דולרים) ומוגש עם זילוף שמן זית ומלח ים פריך". מבקר המסעדות של הפוסט סטיב קוזו הודה שהטעם ערב לחך, אך טען שזו אינה העגבנייה הטעימה ביותר שפגש. והסיפא: "המחיר מעליב את הארנק". שני הגיב לטענות ואמר כי "לא חסכנו בהוצאות, ובמשך חודש חיפשנו אחר העגבניות האלו עד שמצאנו אותן בשוק האיכרים ביוניון סקוור". 

הכתבה לא עשתה חסד גם עם שאר המנות המוגשות בסלון. "רבות מהמנות המתומחרות בצורה שערורייתית הן פשוט meh", כלומר בינוניות ולא מרגשות. "נקניק תמנון? הזרוע הבודדת, שאורכה 15 ס"מ והיא כמעט חסרת טעם אף שבושלה באצת קומבו, מתומחרת ב-59 דולרים מופרכים. מנה קטנה של אטריות חלמונים דמויות טליאטלה עם פרוסות פטריות פורצ'יני סבירה לגמרי ב-25 דולר, אך מחירה 43 דולר. ודג בס ב-149 דולר? תקראו למשטרה!". מנגד עומדות כמה מנות "מצוינות שמתומחרות כמעט בהיגיון", כמו שורט ריב על עצם בשמן זית וגרגרי פלפל ב-79 דולר. "זהו נתח הבשר הטוב ביותר שטעמתי השנה והוא גדול מספיק לזוג". אספרגוס ברוטב לבן תמורת 9 דולרים זוכה אף הוא לשבחים לצד ביקורת על המראה שאינו משתמע לשתי פנים, שמזכיר איבר מין. 

לפני כחודש העלה שני לאינסטגרם צילום של לקוחות שהזמינו את המנה הפרובוקטיבית עם הכיתוב הציורי "שתי נשים מאושרות מאוד". התגובות נעו בין "גאון קומי אירוטי" לבין "תתבייש לך" ו"תוסיף ביצים למנה שייראה אותנטי". 

חגיגה יקרה מדי? צילום: Sasha Charoensub
חגיגה יקרה מדי? צילום: Sasha Charoensub

הסלון בשכונת Hell's Kitchen נפתח לפני כארבעה חודשים ומאז הוא מעורר דעות חלוקות ממש כמו בארץ. מצד אחד קטפה המסעדה את המקום הראשון בטבלת המסעדות הלוהטות לחודש יוני של המגזין הקולינרי Eater, וכל השולחנות מוזמנים שבועות קדימה. את הבאזז החיובי של הפתיחה מצננות ביקורות באתר yelp: "בשום פנים ואופן לא!" ו-"לבוא רק אם המחירים ירדו ב-50 אחוז" הן מדגם מייצג. הגדילה לעשות גולשת שכתבה "התחלנו לקרוא למסעדה הא-הא-סלון, כי הרגשנו שעבדו עלינו".