הסלמה בצפון: מתקפת הפיצות חוצה את הירקון

זה היה רק ענין של זמן עד שהמתקפה תגיע לצפון העיר. במסגרת רנסאנס הפיצות המתעורר בתל אביב, מתהדרות עתה גם השכונות הצפוניות בארבע פיצריות חדשות

גרונימן 8. גרובית בסגנון סיאטל. צילום: סומברג
גרונימן 8. גרובית בסגנון סיאטל. צילום: סומברג
25 במרץ 2018

1. נפוליטנית בפרינה 

כבר עשרים ואחת שנה שקפה קרם פרש חולש על הכיכר החמודה בשכונה הכי מנומנמת של רמת אביב. הבעלים של הקפה, שי אשריאן, שנוהג לאפות בקביעות מתוקים, החליט שנדרשת גם פיצריה בשכונה. בימים האחרונים הוא פתח בסמוך לבית הקפה פיצריה שבמרכזה תנור אבן גדול, שממנו בוקעות פיצות נפוליטניות דקות עם שולי קראסט מעט עבים יותר וטעימים להפליא. בחדר האחורי והחבוי של הפיצריה, שנקראת פרינה, כלומר קמח באיטלקית, ממוקמים שקים של קמח איטלקי משובח שממנו מיוצר הבצק במקום, שממתין במקרר לתפיחה עדינה במשך כ- 12 שעות.
הבצק נפתח ונזרק לאוויר בתנועות סיבוביות לעיני הלקוחות, ועליו מתווספות תוספות יצירתיות. למשל לפיצה הטוניסאית מוסיפים רוטב עגבניות, מוצרלה, דלורית, טונה, לימון כבוש ואריסה (78/54 ש"ח לזוגית או למשפחתית). מכאן הפיצות משוגרות על גבי משוט לשהייה ישירות על האבן בתנור. מוצלחת במיוחד פיצת הביאנקה עם שמן הזית, תרד, פטה ומוצרלה  (78/54 ש"ח). מרגריטה תהיה כמובן פחות יקרה (65/39 ש"ח). אפשר גם להזמין תוספות בנפרד כולל ארטישוק, חלפניו, אנשובי, ערמונים, או שום קונפי (12/10 ש"ח לתוספת). בקרוב יציעו פה גם גביעי יין במחירים קטנים לצד הפיצה.
משלוחים: עדיין אין.
פרינה, יהודה הנשיא 34, תל אביב, ראשון-חמישי 22:00-12:00 שישי 16:00-12:00, 03-7915151  

פיצה פרינה. צילום: שי אשריאן
פיצה פרינה. צילום: שי אשריאן

הפיצות הכי טובות בתל אביב

הפיצות הטבעוניות הכי טובות בתל אביב 

תפסו מחסה: מתקפת פיצות על תל אביב 

2. מטעמים איטלקיים על שולחנות קק"ל במאמא שושה

עופר נדב (שהיה הבעלים של פסטה אבנטי באבן גבירול ופסטה מיה באבן גבירול) נערך למתקפה בשעה ארבע אחר הצהריים. ההורים באים לאסוף את הילדים מגן הילדים הסמוך וקבוצה שלמה נכנסת יחד לאכול פיצה. כולם מתיישבים אל שולחנות הקק"ל שבמרכז המסחרי הזעיר של שיכון ל'. נדב מכין פה פיצות נפוליטניות לפי מתכון קלאסי, שכולל 18 שעות המתנה במקרר של הבצק שהוא מכין בעצמו בחדר האחורי.  הפיצות נאפות ישירות על האבן בתנור, לא לפני שנדב מוסיף להן רטבים שהוא מכין, העשויים מעגבניות אשכול מקומיות, גבינת מוצרלה ומבחר תוספות, חלקן קומוניקטיבי במיוחד לטובת ילדי הגן: תירס, זיתים או פטריות; וחלקן מתוחכם למדי כמו ברוקולי ואספרגוס קצוץ (49 ש"ח למרגריטה משפחתית, 6 ש"ח לתוספת למגש).
נדב מציע פה גם סלטים איטלקיים של קפרזה או פנצנלה (39-28 ש"ח), כריכים, קישים ומאפי בוקר לצד הקפה, שכן המקום נפתח כבר בשעה שמונה בבוקר. אם הגעתם לכאן הזמינו את פיצת היער הלבן עם תערובת גבינות ריקוטה, מוצרלה ופרמז'ן, פטריות פורצ'יני, שמפניון וכמהין (61 ש"ח), מדובר במכת אוממי שתכניס אתכם לאופוריה וודאית. אגב, במידה ואתם בדרך לטיסה בשדה דב, שווה להזמין מראש ולעצור פה לקחת לכם פיצה לארוחה באווירון.
משלוחים: בקרוב יהיו משלוחים בשכונה.
MAMA SHUSHA, דב האוזנר 3, תל אביב, ראשון-חמישי 22:00-8:00 שישי 8:00-עד כניסת השבת

מאמא שושה. צילום: עופר נדב
מאמא שושה. צילום: עופר נדב

3. אמריקאית בחורשה בגרונימן 

בתוך החורשה החבויה בלב רמת אביב הירוקה, מסתתר צריף ובתוכו פיצריה גרובית בסגנון סיאטל. בר סומברג וליאל מדמון מכירים פה את כל תושבי השכונה בשמם, והם מעניקים הנחות מיוחדות לצופיפניקים במדים. בבקרים כל השכנים ללא יוצא מן הכלל מתייצבים כאן לשתות קפה הפוך ומיצים בכבישה קרה לצד כריכים מושקעים. אבל מהצהריים, הפיצה הנשלפת מתנור האבן על משוט שולטת. הפיצה עשויה בצק שהמתין במקרר במשך כמעט 48 שעות, וסומברג מגדיר אותו אמריקאי דווקא. הוא דקיק במרכז הפיצה והולך ונעשה עבה עד לשולי הקראסט.
בין הפיצות שתמצאו כאן: פיצת גרונימן עם רוטב פסטו, פרמז'ן, מוצרלה, זוקיני,ארטישוק בגריל, מוצרלה באפלו (82 ש"ח למשפחתית). פיצת ארבע גבינות עם רוטב פסטו, גאודה, מוצרלה, פרמז'ן, קשקבל ופטה (82 ש"ח), ויש גם פיצה טבעונית. הפיצה עשויה היטב ומוגשת עם רוטב שום אכזרי בשומיותו, לא משהו שיאפשר לכם לבוא בציבור אחרי שאכלתם אותו. במידה ואתם בדקות אלה מחשבים את קצכם לאחור עם פעוטות בחופשה מהגן, ארזו אותם עם בימבה, גירים צבעוניים, וכדור, והקלידו גרונימן 8 לוויז. הצלה מובטחת.
משלוחים: יש, על אופניים או על אופנוע.
גרונימן 8, גרונימן 8, ראשון-חמישי 22:00-7:30 שישי 16:00-7:30, 03-9360289.

מטילדה. צילום: אלון קדם
מטילדה. צילום: אלון קדם

4. רומאית במטילדה

אחרי המון שנים של ניהול קפה-ביסטרו שכונתי קהילתי ואהוב, אנשי מטילדה שהביאו את ההווי הבולגרי למעוז אביב, עושים תפנית לכיוון איטליה ופותחים את מטילדה הפיצה. מדובר בפיצריה בסגנון רומאי, עם בצק עבה יחסית, שעשוי בהתפחה ארוכה, כמעט מחמצת ואמנם נאפה ישירות על האבן אבל מגיע כפיצה רבועה. יש כאן פיצה מרגריטה ללא תוספות, או עם תוספות פשוטות וידידותיות של זיתים ירוקים, תירס, אנשובי, וכמובן גם גבינה בולגרית ופלפלים קלויים, כי בולגרים זה בנשמה. בין הפיצות המיוחדות: עם פורטבלו ובצל מקורמל, גאודה ומוצרלה, וגם טבעונית עם גבינה טבעונית, פטריות, זוקיני ובטטה. (84-65 ש"ח למשפחתית). בזכות העובדה שהפיצריה צמודה לביסטרו הבולגרי, תוכלו לצרף לסעודת הפיצות שלכם יינות ובירות, וכמובן שגם קפה, קינוח, סלט וכל השאר.
הפיצה מטילדה, בני אפריים 209, תל אביב, ראשון-חמישי 22:00-12:00 שישי 11:00-16:00 שבת 22:00-11:00, 03-6481583.