נתוני הקריאה בתל אביב נחשפים: הארי פוטר, כראמל מאחוריך

מתרגשים לפגוש את כוכב הילדות של הילדים שלנו. כראמל ומאירה ברנע-גולדברג בדיזנגוף סנטר (צילום: שוקה כהן)
מתרגשים לפגוש את כוכב הילדות של הילדים שלנו. כראמל ומאירה ברנע-גולדברג בדיזנגוף סנטר (צילום: שוקה כהן)

כמדי שנה עם פרוץ חגיגות שבוע הספר, מפרסמת עיריית תל אביב-יפו את נתוני השאלת הספרים בספריות העירוניות ואת שיאני הקריאה בעיר: במקום הראשון - נערה בת 12 מרמת אביב ג' שהשאילה במהלך 2022 לא פחות מ-319 ספרים. תקראו משהו

כמדי שנה לקראת שבוע הספר, או חודש הקריאה, או איך שלא קוראים עכשיו לזה שכולם פתאום קונים ספרים בקילו, מפרסמת עיריית תל אביב-יפו את נתוני השאלת הספרים בספריות העירוניות והנתונים שסיפקו כ-41 אלף קוראים פעילים ביותר מ-413 אלף השאלות ספרים – מעניינים כמו תמיד.

בראש רשימת הקריאה של תל אביב נמצא זו השנה השנייה ברציפות ספרה של דליה אוונס, "שירת סרטני הנהר", וזו הפעם הראשונה שספר למבוגרים מתברג במקום הראשון במשך שנתיים. מבין הספרים למבוגרים שנכתבו בעברית תפס את המקום הראשון ספרו האחרון של מאיר שלו ז"ל, "אל תספר לאחיך".

ספריית הילדים בבית אריאלה (צילום: עומר הכהן)
ספריית הילדים בבית אריאלה (צילום: עומר הכהן)

בקרב ספרי הילדים, כמיטב המסורת – הארי פוטר ממשיך לצעוד בראש זו השנה המי-יודע-כמה ברציפות עם הספר הראשון בסדרה "הארי פוטר ואבן החכמים", שזכה ל-530 השאלות. עם זאת, בשונה משנת 2021, שבה שני ספרים נוספים מסדרת "הארי פוטר" מאת ג'יי קיי רולינג איישו את המקומות השני והשלישי, בשנת 2022 ניצבים במקומם שני ספרים מסדרת "כראמל" מאת מאירה ברנע-גולדברג: "כראמל" עם 479 השאלות ו"כראמל – הנקמה" עם 417 השאלות, שנושפים בעורפו של הקוסם הצעיר מהוגוורטס ומעידים על הפופולריות העצומה של הרפתקאות החתול המדבר.

איףףףף, עוד פעם הנודניק הזה. מתוך "הארי פוטר"
איףףףף, עוד פעם הנודניק הזה. מתוך "הארי פוטר"

כמדי שנה מכתירות הספריות העירוניות של עיריית ת"א-יפו גם את שיאני הקריאה המקומיים, והשנה קטפה את הכתר נערה בת 12 מספריית רמת אביב ג' ששאלה לא פחות מ-319 ספרים במהלך שנת 2022. אחריה במקומות השני והשלישי המכובדים מאוד, ילד בן 10 מספריית יפו ד' ששאל 295 ספרים, וילד מספריית הדר יוסף ששאל 247 ספרים. שיאנית הקריאה מבין הקוראים המבוגרים היא קוראת מספריית בית דני, ששאלה לא פחות מ 331 ספרים. הילדים הקוראים יזכו להוקרה בטקס שיאני הקריאה העירוני, אשר יתקיים בבית אריאלה בתאריך 22.6 במעמד ראש עיריית תל אביב- יפו, רון חולדאי.

ועוד חדשות מעניינות מהספריות שלכם: תחום השאלת הספרים הדיגיטליים ממשיך לצבור תאוצה גם בשנת 2022, כשבמהלכה נרשמו 40,724 השאלות של ספרים דיגיטליים (מדובר בעלייה של כ-4,500 השאלות לעומת השנה הקודמת). לאפליקציית הספרייה הדיגיטלית כבר רשומים מעל 3,000 מנויים, והספר הדיגיטלי המושאל ביותר בשנת 2022 הוא "הספר הלא נכון" מאת נועה ידלין. עכשיו עזבו הכל ולכו לקרוא משהו.