הפרעה קומפלקסיבית: מצעד הסרטים המיותרים של קיץ 2019

"דורה והעיר האבודה", "פליימוביל, הסרט", "אנגרי בירדז 2" ו"אגלי דולס" – קיץ 2019 מביא איתו לא רק לחות וחום בלתי נסבל, אלא גם סרטים תמוהים שאיש לא רצה

מימין: "אגלי דולז", "דורה והעיר האבודה", "אנגרי בירדז 2"
מימין: "אגלי דולז", "דורה והעיר האבודה", "אנגרי בירדז 2"
4 ביולי 2019

החופש הגדול כאן והמוני בני נוער מציפים את קומפלקסי הקולנוע, נואשים לסרטים מבדרים שהולכים טוב עם דלי פופקורן ענקי. המוצר המבוקש ביותר, יש להניח, הוא "הנוקמים: סוף המשחק". הסרט אמנם הגיע לאקרנים כבר באפריל, אבל לאחרונה הוא יצא מחדש לבתי הקולנוע עם כמה תוספות והפתעות. למה? כי דיסני ממש רוצים כבר לעקוף את "אווטאר" ולהציב את הסרט בראש טבלת הסרטים שוברי הקופות הגדולים בהיסטוריה. "סוף המשחק", שיא רגשי שנמשך שלוש שעות ומפציץ את הצופים בדמויות, עלילות ורפרנסים ומנקז לתוכו עשור של סרטי גיבורים, בכלל לא נחשב סרט קיץ. ובכל זאת הוא היה הרגע שבו הקיץ הקולנועי הזה התחיל ונגמר. הדבר היחיד שאפילו מתקרב לקרסוליים שלו ברמת העניין והמתח הוא "מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר", והוא מגיע רק בדצמבר.

זה לא שלוח ההפצה חף לחלוטין מסרטים עם פוטנציאל להפוך ללהיט קיץ – "צעצוע של סיפור 4", "משחק ילדים" ו"המוסד" כבר נמצאים בבתי הקולנוע, "ספיידרמן: הרחק מהבית" הצטרף אליהם השבוע ויש עוד כמה הבטחות בפתח. אך קשה להתעלם מהעובדה שכל כך הרבה סרטים שיגיעו לבתי הקולנוע בקרוב הם מוצרים שממש לא ברור מי אמור לרצות אותם ולמה. בואו ניתן הצצה למה שמצפה לנו בחודשיים הקרובים ונסיק את המסקנה המתבקשת: להישאר בבית ולראות בפעם המאה את "מלתעות".

המשכונים שלא צריך

מישהו עדיין משחק ב"אנגרי בירדס"? ניסיתי למצוא משחק כלשהו בסדרה בחנות האפליקציות הקרובה לביתי, אבל כל מה שמצאתי זה 600 גרסאות שונות של "Talking Tom". האם ילדים בני 5 שההורים שלהם ישתמשו הקיץ ב"אנגרי בירדס 2" בתור בייביסיטר בכלל יודעים שהמשחק הזה קיים? הסרט הראשון היה רווחי במידה, חרף קונצנזוס ביקורתי רחב למדי שמדובר בזבל עופות, אבל זה לא הפריע לאף אחד לעשות המשך.

שניים מההמשכונים הלא מלהיבים של השנה כבר יצאו: "החיים הסודיים של חיות המחמד 2" ו"נשמה של כלב 2" – למקרה שיש לכם שעתיים פנויות לבהות בכלבים של אנשים אחרים. "גודזילה: מלך המפלצות" גם הוא כבר בחוץ, בניסיון נוסף לשכנע אותנו שאנחנו צריכים יקום קולנועי של מפלצות ענקיות. בקרוב יצטרפו אליהם גם "פעולת חילוץ: תוכנית בריחה 3", "אנאבל 3" ו"למה זה מגיע לי 2". למה באמת?

אפשר להכניס לרשימה הזו גם שניים מהסרטים הכי מדוברים שיצאו השנה – "אקס מן: פניקס האפלה" ו"צעצוע של סיפור 4". הראשון גולל שוב סיפור שכבר סופר בקולנוע בעשור הקודם, פישל לא פחות ממנו והפך במהרה לסרט הכי פחות מצליח בתולדות הסדרה. השני הוא המשכון מהסוג שאף אחד לא ביקש ואפילו פיקסאר טענו שהם לא מתכוונים לעשות, אבל מתברר שגם סרטים מיותרים יכולים להיות טובים ונחוצים, בדיעבד. אז אולי בכל זאת כדי לשמור על אופטימיות?

רימייקים מיותרים

במקום השלישי של טבלת הסרטים הרווחיים של 2019, אחרי שני סרטי מארוול, נמצא כרגע הרימייק של "אלאדין". "דמבו" נמצא במקום ה־11. מפתיע כל פעם מחדש איך רימייקים שדיסני עושים לעצמם, שכל אחד מהם מעורר חשש, תסכול ואפילו כעס בתורו, ממשיכים להיות להיט בטוח. כל כך בטוח שבסתיו נקבל סרט המשך ל"מליפיסנט", שחלילה לא נחשוב שרק בקיץ יש סרטים שלמי פאקינג אכפת מהם.

בקרוב יגיע הרימייק הגדול, המצופה אבל גם המטריד מכולם: "מלך האריות", שכל פרט שנחשף לגביו רק מדאיג יותר. אין שום ספק שגם הסרט הזה, שוויתר על הצבעוניות מלאת החיים של המקור בשביל עיצוב של סרט טבע ריאליסטי, יהיה להיט ענקי. תצפו בו, אל תצפו בו, רק בבקשה מכם – תפסיקו לקדם את השקר שמדובר בסרט "לייב אקשן", זה פשוט סוג אחר (ופחות כיפי) של אנימציה.

רימייקים שפחות או יותר כולם יכולים להסכים שאין בהם צורך הם "נוכלות עם סגנון" הכושל, "גברים בשחור: אינטרנשיונל" חסר הנשמה ו"שאפט" מבית נטפליקס, כדי שתוכלו להתאכזב גם בלי לצאת מהמזגן לרגע.

סרטים מקוריים וחבל

מוכנים לזה? קדימה: "דורה והעיר האבודה" הוא עיבוד אקשן ספק רציני ללהיט הפעוטות "דורה החוקרת". "פליימוביל: הסרט" הוא כמו "סרט לגו" רק בעולם שכבר יש בו ארבעה סרטי לגו. "שוטר על הדרך" הוא קומדיה לא מלהיבה מתת הז'אנר "הלכתי לראות כי לא היו כרטיסים לסרט שבאמת רציתי". וגולת הכותרת "אגלי דולס". זוכרים את הבובות המוזרות האלה שהיפסטרים הניחו על הספה ב־2010? אלה שהיו לא מספיק רכות כדי לחבק אבל מספיק מוזרות כדי שזה יהיה קטע מגניב? לא? יופי, כי עכשיו יש להן "צעצוע של סיפור" משלהן, עם מדבבים כמו קלי קלארקסון, ניק ג'ונאס, פיטבול ואמה רוברטס. רוצו להזמין כרטיסים.