העולם על פי דנקן

"העולם על פי דנקן" מלא בטוב לב, אבחנות דקות והומור רענן

העולם על פי דנקן
העולם על פי דנקן
10 באוגוסט 2013

דנקן (ליאם ג'יימס שובה הלב מ"The Killing"), חנון ביישן בן 14 יוצא עם אמו לחופשה ליד הים (טוני קולט) והחבר החדש והאנטיפת שלה (סטיב קארל) שכבר במכונית בדרך לשם מדרג אותו כ־3.

דנקן תופס מרחק ומוצא עבודה בפארק מים המנוהל על ידי אוון (סם רוקוול) שהופך לו למעין דמות אב. משום שמדובר בקיץ יש הרבה נערות יפות בבגדי ים, והנבונה שבהן מתגוררת בבית השכן ומגלה עניין בדנקן הצעיר ממנה. כן, זה סרט התבגרות עם כל המרכיבים המוכרים והוא מזכיר במיוחד את "קיץ מסחרר" (ג'סי אייזנברג מעביר קיץ בפארק שעשועים). אבל סרטם הראשון כבמאים של השחקנים/תסריטאים ג'ים ראש ונאט פקסון (זוכי האוסקר על "היורשים") מעשיר את הנוסחה במנות נדיבות של טוב לב, אבחנות דקות והומור רענן, ובשלל דמויות מאוירות היטב שמפתיעות אותנו וגורמות לנו להתאהב בהן.

אליסון ג'אני, למשל, מגלמת את השכנה השזופה יתר על המידה, שעם היותה וולגרית ונדחפת (ואימא מסרסת), היא מתגלה בהדרגה כאישה ראויה למרות הכל. כמוה, גם כל שאר השחקנים במיטבם (בהם ראש בתפקיד מצחיק כעובד פארק מתוסכל שמכריז תכופות על כוונתו להתפטר). נפלא במיוחד רוקוול כגבר־ילד נהנתן המאוהב בקול של עצמו, התופס אחריות על דנקן השתקן ומעודד אותו לפרוח.