רק על אופניים: העירייה תכפיל את אורך השבילים עד 2025

בימי הקורונה השלימה העירייה כ-12.5 של שבילים חדשים כשעד סוף השנה מתוכננים 13 ק"מ נוספים. מובטח שיפור גם של תשתיות השבילים ובידודם מכלי רכב (והכי חשוב: שביל דיזנגוף)

שביל האופניים ברחוב בן יהודה. צילום: עיריית ת"א
שביל האופניים ברחוב בן יהודה. צילום: עיריית ת"א
3 בנובמבר 2020

אם גם אתם זנחתם את הרכב הפרטי במהלך ימי הקורונה ועברתם לאופניים, ודאי תשמחו לשמוע שעיריית תל אביב מתכננת להכפיל את אורך שבילי האופניים בחמש השנים הקרובות. בנוסף להכפלתם מ-140 ק"מ הקיימים כיום ל-310 ק"מ בשנים הקרובות, העירייה פועלת לשדרוג התשתיות עבור רוכבי האופניים והקורקינטים עם יעד ברור: להכפיל את השימוש בהם על חשבון השימוש בכלי רכב.

ואם אתם כבר רוכבים, בואו הצטרפו לטרנד האופניים החדש שכובש את העיר 

במהלך שני גלי הקורונה השלימה העירייה כ-12.5 ק"מ של שבילי אופניים ו-4 ק"מ נוספים נמצאים בימים אלה בביצוע, כשעד סוף השנה מתוכננים 9 ק"מ נוספים. מהעירייה נמסר היום (ג') כי השבילים החדשים שנסללים "מופרדים היטב מתנועת משתמשי הדרך האחרים, בטוחים לרכיבה ובעלי חיבוריות טובה לשבילים הקיימים, באופן המאפשר נסיעה רציפה על צירים מרכזיים ובתוך שכונות". זאת על רקע ביקורת שנשמעה על אופן ביצוע השבילים בצירים מסוימים בעיר בשנים האחרונות.

שביל האופניים בנופי ים. צילום: עיריית ת"א
שביל האופניים בנופי ים. צילום: עיריית ת"א

כך למשל בעירייה מתגאים בשביל האופניים שנסלל באחרונה ברחוב בן יהודה, ומציינים כי בקרוב צפוי להיסלל שביל נוסף שיחבר את רחוב ארלוזורוב מערבית לבן יהודה לחוף גורדון. כמו כן מבוצעות בימים אלה עבודות לסלילת שביל אופניים בשטח שדה דב לשעבר המחבר את שכונת נופי ים לחוף תל ברוך ומקטע ראשון של שביל אופניים ברחוב דיזינגוף. שבילים נוספים מתוכננים השנה במרמורק, בבוגרשוב ובין נווה עופר לרוטשילד.

כמו כן משיקה העירייה מפה אינטראקטיבית שתציג לציבור את תמונת סלילת שבילי האופניים. הציבור הרחב מוזמן להגיב על גבי המפה "ולהשפיע על השבילים החדשים המתוכננים להיסלל", כך לפי העירייה. המפה פתוחה להערות עד ל-1 בדצמבר השנה. קישור למפה האינטראקטיבית

ראש עיריית תל אביב- יפו, רון חולדאי מסר היום כי "חזון האופניים הולך וצובר תאוצה מול עיננו. הקורונה יצרה הזדמנות להאיץ את התהליכים שבהם התחלנו ואנו נחושים לייצר עיר שנוח, קל ובטוח להתנייד בה בכלים אישיים – כפי שמקובל בערים המתקדמות בעולם. מעבר של תושבים לשימוש באופניים ככלי תחבורה ראשי יפחית את היקף הפקקים, יפחית את זיהום האוויר ויפחית את מטרדי הרעש ותאונות הדרכים".