הרחוב האהוב ביפו והפאב המיתולוגי. זאת העיר של אבי ביטון

אבי ביטון (צילום: איליה מלניקוב)
אבי ביטון (צילום: איליה מלניקוב)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השף האהוב שלוקח אותנו לסיור בפינות המסתור שלו במסעדה ובבית וגם לפארק עם הילדים, ובשיא כנות חסר תקדים: גם למקום החניה שלו

8 באוגוסט 2021

1. הפאב של עמירם

עבורי זוהי פיסה קטנה מתל אביב שנעצרה איפשהו בשנות ה-80 וה-90, ויש בזה משהו מאוד כיפי. בירה קרה רצח ודג מלוח סוגרים לי את הפינה אחר הצהריים או בלילה.
התערוכה 8, תל אביב

עמירם
עמירם

2. בחניה של הבית בצהלה

אחד המקומות שאני אוהב לשבת ולחשוב בהם, לדבר בטלפון ולכתוב ווטסאפים ומיילים הוא בחניה של הבית שלי, כשהרכב פועל והמזגן דולק. אני יכול לשבת ככה שעה, לחזור לאנשים, לקשקש ולחשוב ואני מת על זה. אחרי שנים בתל אביב הייתי חייב פינה עם דשא, מנגל וטאבון ועברתי לצהלה. זו אחת מתוצאות הלוואי של גיל 40.

צהלה. צילום: איתן טל
צהלה. צילום: איתן טל

3. רחוב יפת

פעם בכמה זמן אני אוהב לעשות סיבוב ברחוב יפת, אפילו בלי סיבה. יש משהו בריח של יפו ובשילוב של כנאפה, נרגילות וחנויות דגים שעושה לי טוב בלב. שנים עבדתי ביפו וטיול ביפת תמיד מזכיר לי את התקופה.

כל יום הוא יום טוב לאכול בו פאטה. ממטעמי החג ברחוב יפת (צילום: אילן ספירא)
כל יום הוא יום טוב לאכול בו פאטה. ממטעמי החג ברחוב יפת (צילום: אילן ספירא)

4. הלובי בקפה פופולר

לקוחות לא יודעים אבל זה המקום הכי טוב במסעדה. אי אפשר לשבת שם ורק לי יש את הפריבילגיה. התנועה והדינמיות של המסעדה קורית שם והכול נמצא בספוט הזה. יש שם שולחן קטן שאני אוהב לשבת בו בתחילת הסרוויס, להזמין מנה וכוס יין לבן עם שתי קוביות קרח ולהבין איך הערב הולך לקרות.
דיזינגוף 197 תל אביב

קפה פופולר (צילום: יח"צ)
קפה פופולר (צילום: יח"צ)

5. פארק הירקון

אני הולך עם הילדים הרבה לפארק, ריאה ירוקה שתמיד עושה כיף. כשנכנסים פנימה עמוק לכיוון ראש ציפור על גבול רמת גן מרגישים כמו בטיול בחיק הטבע. אני אף פעם לא מבין למה אנשים מעדיפים לעמוד שעות בפקקים בשבת בבוקר במקום להגיע באופניים או ברגל, לעשות פיקניק ולשמוע את הנחל והציפורים.

פארק הירקון (צילום: shutterstock)
פארק הירקון (צילום: shutterstock)