הקונדיטור המוכשר מעדיף לאכול פה לפני סרט. זו העיר שלו

אלון שבו (צילום: נועה קסטל וגיא כהן)
אלון שבו (צילום: נועה קסטל וגיא כהן)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: הקונדיטור אלון שבו שמשיק בימים אלה תפריט חורף חדש. הוא כבר בחר היכן הוא רוצה להתחתן פה בעיר

1. מלגו ומלבר

מוטי טיטמן הוא מסוג האנשים שמתאהבים בהם תוך עשר שניות, ומלגו מלבר זו ממש מסעדה בצלמו ובדמותו. כיפית, מרעננת ובעיקר טעימה מאוד. אני תמיד מעדיף דגים על פני כל אופציה אחרת. גם המיקום כמה מטרים מכיכר הבימה היפהפייה תורם לחוויה וכל ביקור במלגו ומלבר תמיד משמח אותי.
שדרות רוטשילד 142

אי אפשר לא להתאהב בו. מלגו ומלבר ( צילום: בר כהן)
אי אפשר לא להתאהב בו. מלגו ומלבר ( צילום: בר כהן)

2. בית ליבלינג

בשיטוטיי הבלתי פוסקים בקורונה, נקלעתי כמעט במקרה לבניין הקסום הזה ליד כיכר ביאליק. אני קצת מפחד עכשיו שכולם יכירו אותו ויבואו גם. בכל מקרה, מדובר במבנה באוהאוס יפהפה, שמציג תערוכות מתחלפות, אבל הכי חשוב – מחזיק באחד הגגות הכי יפים בעיר. אם אי פעם אתחתן – אני אתחנן מהם לתת לי לעשות את זה שם. במקום יש גם בית קפה בסיסי מאד ומתוק מאוד.
אידלסון 29

בית ליבלינג (צילום: אביעד בר נס)
בית ליבלינג (צילום: אביעד בר נס)

3. קולנוע לב

הגיל המנטלי שלי הוא הרי סביב 65, ולכן הבילוי המועדף עליי – בכל רגע נתון – הוא סרט בקולנוע. מתחמי הסרטים הנוראיים מחוץ לעיר אף פעם לא משכו אותי, אז כשאני רוצה באמת ליהנות אני הולך לקולנוע לב. הכול שם קטן, תמים וכיפי והמיקום המסתורי ליד מקדונלד'ס גורם לי גם לחטוא בביג מק. לא מעט פעמים אני גם מוצא את עצמי מנהל שיחות עומק על הסרטים ומקבל המלצות מהמוכרים בקופות, שמאד מתרגשים מקולנוע. בתקופת הקורונה כשקולנוע לב היה סגור הוא ממש ממש חסר לי.
דיזינגוף סנטר

כל כך התגעגענו. קולנוע לב (צילום: יחסי ציבור)
כל כך התגעגענו. קולנוע לב (צילום: יחסי ציבור)

4. סטודיו דן פרץ

אנחנו לא מכינים אוכל רק כדי לצלם אותו, אבל אי אפשר להתעלם מהממד הוויזואלי בעבודה שלנו. כשנכנסים לסטודיו של דן מרגישים במשכן של אמן שמאוהב בעבודה שלו. יחד עם נורית קריב הסטייליסטית, מצטלמות שם מנות האוכל הכי יפות בישראל וגם בעולם. השיח עם שניהם הוא מעמיק, וברוב המקרים גולש הרבה מעבר לתאורה או קומפוזיציה. האווירה תמיד מרגשת אותי ואני יודע שכל מה שיוצא תחת ידיו של דן – הוא הכי הכי טוב שיש.

בן אביגדור 18

5. העסקים שלי בפלורנטין ונווה שאנן

פלורנטין היא כנראה אחת השכונות המכוערות בתל-אביב, אבל איכשהו מכל המקומות מצאתי את עצמי דווקא שם ובחרתי להקים בה את שני העסקים שלי: הסטודיו, שבו אני מארח כמעט בכל ערב סדנאות קונדיטוריה. אני אוהב את החלונות הגדולים שלו, שגורמים לכל מי שעובר להיעצר בפליאה ולהסתכל דקות ארוכות על מה שקורה בפנים. וגם הקונדיטוריה שלי שנפתחה לאחרונה ונמצאת בנווה שאנן (מיקום שהפתיע הרבה אנשים) – משהו שם פשוט עובד לי. כנראה שהחספוס גורם לתחושה שהכול עוד יכול לקרות. בין נווה שאנן לפלורנטין מחבר שוק לוינסקי, המקום שבו אני מצטייד כבר שנים בכל חומרי הגלם הכי שווים אצל חבשוש, חייק והפיצוחים של מלמד.

גרפיטי בפלורנטין (צילום: טלי מאייר)
גרפיטי בפלורנטין (צילום: טלי מאייר)