זה המועדון שהכי נהניתי להופיע בו אי פעם. המקומות של אמיר בן דוד

אמיר בן דוד. צילום: אילן בשור
אמיר בן דוד. צילום: אילן בשור

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: עורך טיים אאוט לשעבר שיופיע עם להקתו אבטיפוס בשבת הקרובה בזכרון יעקב (כל הפרטים בפנים). הוא חוצה אתנו גשר, עוצר במוסד העל-זמני באלנבי ומסיים בבלומפילד, אלא מה

15 בספטמבר 2021

1. גשר יהודית

זו אולי סטיה קצת מוזרה, לאהוב גשר, ואני מקווה שתקבלו אותי כמו שאני. קוראים לי אמיר בן-דוד, ואני אוהב את גשר יהודית. בתוך המלחמה הארוכה שליוותה את בניית הגשר הזה נשמט – לטעמי לפחות – פרט אחד חשוב. גשר יהודית נבנה למעני, ובדיוק על פי טעמי. הוא מקצר לי את הדרך עם האופניים משדרות ההשכלה לעיר ובחזרה. חוסך את הסיבוב דרך תחנות השלום העמוסות. כשעולים עליו אחרי הירידה הכיפית של שדרות יהודית (שאת חלקה אפשר לדווש בלי להחזיק את הכידון!), מתגלה מראה אורבני מרהיב. וכמובן: לא נשכח את כל הפגנות הדגלים השחורים שהעברנו עליו בימי הסגרים של 2020.

אחלה לוקיישן להפגנות. גשר יהודית (צילום: אמיר בן דוד)
אחלה לוקיישן להפגנות. גשר יהודית (צילום: אמיר בן דוד)

2. בארבי

פינגווין, ליקוויד, קולנוע דן, אליזבט, רוקסן, לוגוס – ביליתי בכולם. הופעתי (כמעט) בכולם. ועל בסיס הניסיון המגוון הזה, אני קובע באחריות מלאה: לא היה בתל אביב מועדון הופעות כמו הבארבי. בול בגודל האידיאלי. עם האווירה המושלמת להופעות. עם סאונד כמו שצריך. וההופעות מתחילות בדיוק בעשר, שזה במונחים תל אביביים נס של ממש (ברוקסן היו הרבה ערבים שעלינו על הבמה באחת בלילה ולפעמים יותר מאוחר, כי "צריך שהבר ירוויח קצת קודם". סיוט). שאול מזרחי הוא יקיר העיר תל אביב.

3. עלמא

אני אוהב את עלמא בכל הגלגולים של המוסד הנהדר הזה. אפילו התכוונו לערוך שם את בר המצווה של דורי, אבל אז הגיעה הקורונה ושיבשה לנו את התוכניות. היתה תקופה שהייתי מגיע לעלמא מדי בוקר, לפגוש את אברהם ושלמה ודודי וענת ואבנר, וללמוד יחד איתם דף גמרא בקבוצת הלימוד היומית שקובי אוז ייסד לפני שמונה שנים. בינתיים, אני מתבייש לומר, אני קצת מזניח את התלמוד הבבלי לטובת עניינים שוליים יותר כמו החיים עצמם. אבל אני מתחייב לחזור. מיד אחרי החגים.
שד"ל 6

עלמא. צילום: אמיר בן דוד
עלמא. צילום: אמיר בן דוד

4. המנזר

לא בחירה מקורית במיוחד, אבל מקוריות היא הרי אובר-רייטד היום. הרבה יותר חשוב "להיות תמיד כמו שאתה". ואני, כשאני כמו שאני, חוזר למנזר. לפחות פעם בשבוע. כבר מיליון שנה. וכל זמן שליאור הר גיל יחזיק מעמד, נישאר איתו. העיר תשנה צורה, תיבנה לגובה, תתמסר לעשירים, אנחנו נזדקן בהדרגה, והמנזר יישאר המקלט הבטוח שלנו מפני המציאות. איפה עוד יש ברז של בירה טייבה?
אלנבי 60

מיליון שנה בכיף. המנזר (צילום: שלומי יוסף)
מיליון שנה בכיף. המנזר (צילום: שלומי יוסף)

5. בלומפילד

כשאת עולה למגרש עוברת בי צמרמורת / בלומפילד שם ביפו זו הכתובת / לנצח אצלי בלב / אותך אני אוהב / הפועל תל אביב לעולם ועד / יאללה, הפועל… הפועל… / נהנהנהנהנה מריחואנה / נהנהנהנהנה סמים קשים (נכון תמיד, ובמיוחד השבוע, כשהפועל מובילה בבטחה את טבלת ליגת העל).

להקת אבטיפוס (בה אמיר בן דוד מנגן) תופיע בשבת הזו (18.9) בזכרון יעקב באולם ההופעות "הקיוב" באלמא – מרכז לאמנויות. לרכישת כרטיסים