אם ת"א היא בית, הכרמל הוא המטבח: המקומות של אסי לוי

אסי לוי. צילום: מיקה גורוביץ'
אסי לוי. צילום: מיקה גורוביץ'

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאית והשחקנית שתופיע בשישי הקרוב ב-14:00 בצוותא עם שירים מאלבומה החדש. זה סיור שמתחיל בדירת הרווקות האייקונית שלה ומסתיים בשכונתה הנוכחית והיפה

24 באוקטובר 2021

1. רחוב דיזנגוף

כמו שהעיר כל הזמן משתנה כך גם הרחוב האייקוני כאן עבר גלגולים רבים ותמיד נשאר רלוונטי, הוא גם סוג של ססמוגרף עירוני. בדרומו של הרחוב במה חשובה ששימשה משכן לתיאטרון הקאמרי בו קפצתי כיתה כשחקנית, התחתנתי ונולדו בנותיי (ליהיא ליזיסטרטה של ענת גוב ועדנה מזי״א, וזואי פרק ב׳ ניל סיימון) כיום בית לסין שהיה לי בית. בצפון הרחוב, בואך הנמל, רחוב מיכה, בו דירת הרווקות הראשונה והאייקונית שלי מתחילת הניינטיז שעליה נאמר: מזל שהקירות אינם יכולים לדבר והשתיקה יפה להן.

שביל אופניים בדיזנגוף. צילום: כפיר סיוון
שביל אופניים בדיזנגוף. צילום: כפיר סיוון

2. כיכר התרבות (הבימה)

בסוף השדרה היפה בעיר, זו שמחברת בין דרום לצפון, רוטשילד מגיעה אל שני היכלי תרבות, אחת הכיכרות היפות והמרגשות בעיר – היכל התרבות וכיכר הבימה. אני אוהבת לקבוע פגישות עבודה סביב מתחם הבימה. אגב, הוא התיאטרון היחיד בעיר בו לא הופעתי.

כיכר הבימה (צילום: shutterstock)
כיכר הבימה (צילום: shutterstock)

3. שוק הכרמל

אם תל אביב היא בית, שוק הכרמל הוא המטבח. הכי חם, אנושי, מיטב הצבעים והריחות, ואני לא מפספסת אף הזדמנות להתחיל או לסיים בו את היום.

שוק הכרמל. צילום: shutterstock
שוק הכרמל. צילום: shutterstock

4. נווה צדק

זו השכונה בה בניתי בית ובה גידלתי את בנותיי. בחרתי בה בזכות הקרבה לים, ההרמוניה בין ישן לחדש, השכונתיות והכפריות בלב הכרך ומגוון האוכלוסייה בה .

נווה צדק. צילום: shutterstock
נווה צדק. צילום: shutterstock

5. צוותא 1

האולם המרתפי עם הבמה הפורצת הוא מקום בו צמחו גדולי הרוק הישראלי והמוזיקה המקומית בכלל, נולדו בו סאטירה ותיאטרון עם אמירה ודמויות ענק ביצירה המקומית ולולה אחת ויחידה – אגדת המקום שזכיתי להכיר ובורכתי על ידה. זה המקום בו התחילה הקריירה הבימתית שלי, בהצגת היחיד "שירת בלהות" שכתבה לי אלונה קמחי. זה המקום בו בסוף החודש הזה אופיע לראשונה עם השירים החדשים שכתבתי והלחנתי, מתוך האלבום הבכורה שלי 'טוונטי ניין אנד דה נייברז' שיצא ביוני 21 זה המקום בו הכל התחיל.

הכניסה לצוותא. צילום: www.pikiwiki.org.il, מתוך אתר פיקיויקי
הכניסה לצוותא. צילום: www.pikiwiki.org.il, מתוך אתר פיקיויקי

אסי לוי תופיע ביום שישי הקרוב בצוותא 1 ב-14:00. לפרטים נוספים והזמנת כרטיסים