הברמן מס' 1 בארץ נוהג לשתות ולאכול כאן. זו העיר שלו

אריאל לייזגולד (צילום: יוגב עזריאל)
אריאל לייזגולד (צילום: יוגב עזריאל)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: אריאל לייזגולד (בלבוי, 223) שמתמקד במה שחשוב באמת - מסעדות אהובות, אוכל רחוב מוקפד, ברים מיתולוגיים ושקיעות יווניות

1. עמירם

עבור רוב האנשים מדובר ב"מקום הזה עם השלטים של הגינס בהתחלה של רוקח", אבל עבורי פאב עמירם תמיד יהיה המקום האהוב עלי בכל העולם. זה התחיל לפני כשני עשורים כשעמירם בעצמו עוד היה עומד מאחורי בר העץ המדהים. ביני לבין עמירם ונורית אשתו יש סיפור אהבה ותיק והם מייצגים עבורי את כל מה שיפה בעולם האירוח, כזה שבא מהלב ומהבטן. מיותר לציין שבעמירם נמצא את הגינס הטובה ביקום וזהו המקום היחידי שבו אני יכול להתארח בצורה שאינה שיפוטית ולזכות במנוחה טוטאלית מהיומיום העמוס שלי.
התערוכה 8

על הפאב בעמירם
על הפאב בעמירם

2. הקוסם

אריאל רוזנטל הוא מארח אמיתי, שמוכיח לי פעם אחר פעם שהמדיום לא משנה, אלא משנה המהות, הגישה, השפה. כל ביקור בקוסם הוא סמל להגדרה מחדש של איך שאנחנו תופסים מזון מהיר בכלל ודוכני פלאפל/שווארמה ספציפית. הכול נקי, מושקע, מתוקתק בטירוף, כולם נחמדים, אדיבים ומקצועיים, וכמובן שהכול טעים למות. אריק הוא קוסם אמיתי שחולל מהפיכה בדרך בה התל אביבים ניגשים לפלאפל שלהם, ואני בתוכם.
שלמה המלך 1, שרונה מרקט (אלוף קלמן מגן 3)

שווארמה בלאפה, הקוסם (צילום: ירון ברנר)
שווארמה בלאפה, הקוסם (צילום: ירון ברנר)

3. 206

אני מסוג האנשים שבגלל קרייבינג לסטייק לבן יכולים להצפין עד מעיין הבירה בחיפה. אבל מה לעשות, לעתים החיים שמים בפנינו מגבלות של זמן וזמינות. אז מבחינתי ה-Next best thing הוא להצפין (קצת פחות) עד ל-206 בצפון העיר. סטייק לבן עם מלא שום, כרוב לבן, ובירה ענקית. מה רע לי?!
משה סנה 54

סטייק ב-206. מתוך אתר המסעדה
סטייק ב-206. מתוך אתר המסעדה

4. הוטל מונטיפיורי

אין ספק, ותוך כדי זה שאני מסתכן בלטחון עוד את הקלישאה: אין על רותי. אין. הוטל מונטיפיורי היה ונשאר המקום האהוב עלי לאכול, לשתות וגם לעתים לישון. האירוח תמיד ללא רבב, האוכל מעולה, ואני מכור לאסתטיקה הקלאסית והאלגנטית של המקום. חוץ מזה, הצעתי שם לנועה נישואין לפני קצת יותר משנה, אז המקום הזה תמיד יהיה חלק בלתי נפרד ממני.
מונטיפיורי 36

הוטל מונטיפיורי (צילום: אנטולי מיכאלו)
הוטל מונטיפיורי (צילום: אנטולי מיכאלו)

5. קלמטה

המסעדה שהתל אביבים הכי אוהבים ונדיר שמבקרים בה. לא רבים יודעים שאני הבעלים שלה, בגלל שאני בעיקר מזוהה עם הברים שלנו בלב העיר (בלבוי, פנטסטיק, 223, פליקס), אבל בכל פעם שאני מעלה את קלמטה בשיחה אומרים לי: וואו איזה מקום נפלא, כמה זמן לא ביקרנו שם… אז קלמטה עדיין שם, פתוחה ומזמינה, עם אוכל ים תיכוני משגע, מלא יין ואוזו, והשקיעה הכי יוונית בארץ.
כיכר קדומים 10

חלון לים התיכון, קלמטה. צילום: יורם לשם
חלון לים התיכון, קלמטה. צילום: יורם לשם