המסעדה שנפתחה בחורף לפני סוף העולם: המקומות של אריק ברמן

אריק ברמן. צילום: ניל כהן
אריק ברמן. צילום: ניל כהן

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: המוזיקאי שיעלה להופעה מיוחדת (שגם תוקלט) בשלישי בבארבי עם המון אורחים. הוא בוחר בבר שבו האמנים נוהגים להטביע את יגונם ובמוסדות של ההיפסטרים

10 באוקטובר 2021

1. 85/15

מסעדה שנפתחה בחורף שלפני סוף העולם. ישבתי עם אילן, הזמנו בויאבז (מרק דגים). ואז עוד אחד. ואז כמה מנות אחרות, ואז עוד בויאבז לקינוח. אחר כך הכל נסגר… לא הייתי בטוח אם ישרדו את המגיפה. לשמחתי הגדולה, לא רק שחזרו אלא אף עם כוחות מחודשים וכל מנה נפלאה מקודמתה. 
״דגים קטנים״ ומולים הן שתי מנות שיש להזמין שוב ושוב.
מלכי ישראל 15

85/15 (צילום: ספיר קוסה)
85/15 (צילום: ספיר קוסה)

2. פורט סעיד

כמה נדוש אפשר להיות ולבחור את הפורט. לא ׳כפת לי, המקום הזה (ואייל שני בכלל) מייצג בצורה מובהקת מה היא ישראליות ומה היא תל אביב בשבילי. הפורט הוא כנראה הבר מסעדה הטוב ביקום כולו. לא יכול לחשוב על עוד מקום שמשלב גם סקסיות, גם נונשלנט וגם אוכל מופלא. רטטוי, סנדוויץ׳ תרנגולת ושפריץ סעיד. תודה אייל, גם על הרומנו כמובן.
הר סיני 5

שוקק בפורט סעיד. צילום: דין אהרוני רולנד
שוקק בפורט סעיד. צילום: דין אהרוני רולנד

3. תחתית

פעם בשבוע אני פותח ״משרד״ באחד מבתי הקפה בעיר. וזה תמיד בתחתית. ספרים, מחברת, אולי קצת מחשב. המקום רחב הידיים מאפשר גם להתבודד וגם וואסח. מיץ גזר, קרח בצד. אם אתה קצת רעב אז סלט עוף, אם רעב מאד אז חריימה על קוסקוס. קפה ושמרים שוקולד. המלצרים והמלצריות תמיד סנובים וחביבים בדיוק במידה הראויה להיפסטר התל אביבי החדש.
לינקולן 9

התחתית (צילום: דין אהרוני רולנד)
התחתית (צילום: דין אהרוני רולנד)

4. פיקוק

פיקוק מאז ולתמיד. עוד מימי הארמדילו דרך הסרווסה ועד למאסטרפיס של שמעון משל – הפיקוק. 
לא היה ערב שלא היית עובר שם לבירה ופוגש את כל האמנים החרוצים שסיימו הופעה או הצגה בהבימה ובאו להטביע את יגונם על הבר. העברתי שם את מרבית שנות ה-20 שלי, כתבתי שם כמה חצאי בתים, לא חושב שבאמת היכרתי שם אף פעם מישהי, אבל הו הפוטנציאל!
מרמורק 14

פיקוק (צילום: שלומי יוסף)
פיקוק (צילום: שלומי יוסף)

5. בארבי 

המקום שאני הכי אוהב להופיע בו. אין מקום אחר אפילו להשוות אליו. איפה עוד תמצא מועדון להופעות עמידה שמתאים לכל גיל (איך לעזאזל הצליחו לאפשר לבני 16 להיכנס ולהביא איתם את רוח הנעורים ההו כה חיונית לרוקנרול??) ומריח יותר כמו אלכוהול מאשר מכסף. שאול הבעלים שכלכך מזוהה עם המקום, והאהבה שלו למוזיקה ולאמנות מורגשים בכל פרט. הוא אפילו הסכים להקצות לי חלקת אלוהים קטנה בכניסה למקום, עליה אני מדרדס ציור קיר חדש לפני כל הופעה. הבאה אגב, ב-12.10.21 שם נעלה מופע 360 בו נקליט אלבום חדש בלייב(!!) ונדבר עם הקהל על ״מערכות יחסים הדור הבא״. אורחים: עדי אשכנזי, דניאל קורן, סיון טלמור וד״ר גבריאל בוקובזה. איזה כיף. לפרטים נוספים

שאול מזרחי (צילום: איליה מלניקוב)
שאול מזרחי (צילום: איליה מלניקוב)