הבעלים של מייזון קייזר רץ לסניף בנמל, ומשם לרוטשילד: זו העיר שלו

אריק קייזר. צילום: אלבן קוטייר
אריק קייזר. צילום: אלבן קוטייר

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: אריק קייזר שהוא אזרח של כבוד לאור תרומתו הגדולה לעיר בתחום הפחמימות. בנוסף ללחוח בכרם, הוא מאוד אוהב את הבלגן במקום ההיפסטרי הפופולרי ולשבת בבר היין האופנתי

28 בנובמבר 2021

1. חוף הים ושדרות רוטשילד

אני רץ, הרבה. זו הדרך הכי טובה שמצאתי כדי לאזן את התשוקה שלי למאפים ולהיראות טוב בג׳ינס, וכדי לאזן את החיים בכלל. כשאני בתל אביב, אני רץ לאורך רצועת הים ומגיע עד נמל ת"א, שם אני גם בודק מרחוק את התור מחוץ למאפיה שלנו. אני אוהב לרוץ גם ברוטשילד, שהיא באמת האמצע המדויק של תל אביב. המבנים המשומרים לצד החדשים, אנשי ההיי טק על הקורקינטים והמשפחות הצעירות. והאנרגיות, לא משנה באיזו שעה. זו הסיבה שהיה לי ברור שכדי להיות חלק מתל אביב אנחנו צריכים להיות חלק מרוטשילד. ועוד זכינו במספר 7, שהוא מספר המזל שלי.

עצים בשדרות רוטשילד. עוד מהם. צילום: שאטרסטוק
עצים בשדרות רוטשילד. עוד מהם. צילום: שאטרסטוק

2. פורט סעיד

אחת מהמילים שתמיד אזכור בעברית היא בלגן, זאת מילה שאני מחבב ביותר, שנאמרת אצלכם בהמון סיטואציות. בפורט סעיד הבנתי מה פירוש 'בלגן שמח' – האווירה של המתחם כולו, המוזיקה, האנשים, העובדים במקום שנראים כמו הבליינים וקל להתבלבל וכמובן האוכל הטעים. עבורי זה מקום ייחודי מאוד בתל אביב, שלא מצאתי לו מקבילות רבות בעולם.
הר סיני 5

פורט סעיד. כמה בירות תצטרכו כדי לשרוד את המדגם? (צילום: אריאל עפרון)
פורט סעיד. כמה בירות תצטרכו כדי לשרוד את המדגם? (צילום: אריאל עפרון)

3. מוניות

אני אוהב לדבר עם נהגי מוניות כשאני מגיע לביקורים בערים בעולם, לא תמיד זה עובד בגלל אתגר השפה. אבל בתל אביב, איכשהו, כולם דוברים אנגלית. גם אם היא חצי שבורה – אני מצליח לקבל תמונת מצב אותנטית ותמיד מעניינת על העיר. לפני כמה שנים אחד הנהגים שהבין שאני מתעניין בבצק, לקח אותי לכרם התימנים לטעום לחוח, וזו הייתה חוויה בלתי נשכחת. למרות ששכחתי את השם של המקום…

כרם התימנים (צילום: אנטולי מיכאלו)
כרם התימנים (צילום: אנטולי מיכאלו)

4. שוק הכרמל

שווקים באופן כללי, זה יעד חובה בכל מדינה שאני עובד או מבקר בה. בעיניי שוק הוא מראה המציאות הכי טוב של אותה עיר. בת"א אני אוהב את שוק הכרמל. למדתי שעדיף לבוא באמצע שבוע ולא בסוף שבוע, למרות שבכל יום זאת חוויה רב חושית- הסחורה הטרייה והעונתית, הדגים, האווירה, האנרגיות, הכל.  האופי הים התיכוני מזכיר לי שווקים באיטליה, ספרד וכמובן צרפת, פרובאנס בפרט ומכאן גם החיבור לתפריט החדש בביסטרו.

השנה ימלאו טענותיכם כרימון. שוק הכרמל (צילום: שאטרסטוק)
השנה ימלאו טענותיכם כרימון. שוק הכרמל (צילום: שאטרסטוק)

5. בר 51 

לחמי המחמצת שלנו מוגשים בכמה מהמסעדות הטובות ביותר בתל אביב (לשמחתי, זה קיים בכל עיר שאנחנו מגיעים אליה בעולם). בר 51, שמצאתי כאחד המקומות הכי מדליקים שיש עכשיו בתל אביב, הוא בר גסטרונומי עם מנות קטנות ומאוד מדויקות . מקום נהדר להעביר בו ערב קליל עם כוס יין טוב.
הירקון 51

בר 51 (צילום: יח"צ)
בר 51 (צילום: יח"צ)

אריק קייזר הוא הבעלים של מייזון קייזר (300 בוטיקים ב-35 מדינות) ודור רביעי למשפחת אופים. מבקר בימים אלה בעיר