מקום שבו העולם עוצר לרגע ודרכון לבת ים. העיר של דן שפירא

דן שפירא (צילום: דור מלכה)
דן שפירא (צילום: דור מלכה)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: דן שפירא נערך להצגה חדשה שעולה בתיאטרון יפו, ובינתיים לוקח אותנו לנשום, לשתות מיץ אתרוגים ולהתפלל קצת. אמן ואמן

28 בדצמבר 2022

דן שפירא משחק בימים אלה בהצגה "על הסף" שתתקיים בתיאטרון יפו ב-5.1 בשעה 20:30 וב-24.1 בשעה 20:30. למידע נוסף וכרטיסים >> 

1. חוף הקשתות ביפו

אני מאנשי הים, אין חוף בתל אביב שאני לא מכיר אבל כשאני באמת רוצה להירגע ולנשום אוויר, אני מגיע לחוף הזה שבעצם סוגר את רצועת החוף של תל אביב מדרום. אני יורד לחוף איפה שמרכז פרס לשלום ומדרים עוד קצת על המים. אם יש עלי דרכון סביר שאעבור גם את גבול בת ים.

חוף הקשתות (גבעת עליה). צילום: רמי רפנר, מתוך אתר פיקיויקי
חוף הקשתות (גבעת עליה). צילום: רמי רפנר, מתוך אתר פיקיויקי

>> העיר של דורון נשר: הים מדבר אליו ושלמה ארצי שר לו
>> העיר של עינת פישביין: המקום שהוא מרכז העולם והבר שהוא בית

2. אוניברסיטת תל אביב

כשהחלטתי להיות שחקן התלבטתי בין בתי הספר למשחק. לאבא שלי היה חשוב שאלמד גם לתואר ראשון וכך הגעתי לאוניברסיטה. למדתי משחק אצל מורות אדירות כמו עדנה שביט ז"ל ורות קנר. אבל למדתי גם על המהות של אמנות התיאטרון, על מחזאים ועל תקופות שונות בהתפתחות. מאז המקום הזה בלב שלי. 

איכשהו המקום הזה נכנס ללב. אוניברסיטת תל אביב (צילום: שאטרסטוק)
איכשהו המקום הזה נכנס ללב. אוניברסיטת תל אביב (צילום: שאטרסטוק)

3. שוק הכרמל

אני יפואי כבר 12 שנים אבל מגיע הרבה לתל אביב. הטיול שלי ללב העיר עובר דרך השוק. אני תמיד מעדיף שקט אבל איכשהו ההליכה בשוק עם כל הרעש, הריחות והצבעים זורמת לי טוב. אני עוצר בקצה השוק אצל הילדים של עוזי-אלי איש האתרוגים ז"ל ושותה מיץ, אח"כ קופץ להגיד שלום ב"ממעל ממש" שם התחלתי עם המסע שלי עם היהדות ולסיום קפה וספר (אם יש זמן) ב"נסיך הקטן".

עוזי־אלי חזאי ז"ל, איש האתרוגים (צילום: איליה מלניקוב)
עוזי־אלי חזאי ז"ל, איש האתרוגים (צילום: איליה מלניקוב)

4. אשכילה/זכרון ברוך 

אשכילה זו גלריה שלומדים ועושים בה חסידות ואמנות. הקימו את המקום הרב איתי גבאי שהוא גם צייר והרב שמעיה הכט שהיום הוא הרב של בית הכנסת זכרון ברוך בשכונת נוגה. השילוב שלהם יוצר קהילה מאד מרגשת בשכונה. באשכילה יש תערוכות מתחלפות והמקום פתוח ללימוד גם בשעות הקטנות של הלילה, בנוגה מתפללים ולומדים בבוקר ובשבת. בן שטח 2

אמרו לי אתמול- איזה רעיון! לחבר בין אמנות למשנה! בין יהדות לאמנות! מדהים!עניתי שברגע שצריך לחבר זה אומר שיש שני דברים…

Posted by ‎אשכילה‎ on Friday, November 11, 2022

 

5. גן העיר

אני תל אביבי מלידה. גדלתי ברחוב אנטוקולסקי 23 איפה שההורים שלי גרים עד היום. בתור ילד אהבתי לקנות סוכריות גומי אחרי בית ספר בגן העיר. מאז אני מחבב את המקום ובמיוחד את הגג שלו, שהייתי נוהג לטפס על המזרקה שם ולתת לעולם לעצור רגע. רואים משם גם את כיכר רבין ויחד עם דיזנגוף סנטר אלה המרכזים המסחריים האהובים עלי. לאחרונה לקחתי את הילדים שלי לטפס לשם וראיתי שהמקום שרד את מבחן הזמן. 

???????? שבוע קיצי ומלא בחוויות בפתח: ✅ סדנאות בוקר✅סירות פדלים✅ סוסי רודיאו✅ הצגה: "אמא בום"✅ פעילויות…

Posted by ‎גן העיר תל אביב‎ on Sunday, July 8, 2018