זה האיש שעושה חומוס יותר טוב מאבו חסן. וזו העיר שלו

זיזו (צילום יעקב בלומנטל)
זיזו (צילום יעקב בלומנטל)

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: אחמד ח'טב (זיזו), הבעלים של אל קלחה היפואית, נשאר מחויב לשכונה: שותה קפה בשדרות ירושלים ואוכל שיפודים מינימליסטיים במקום סודי ביפת

1. דאבל אספרסו

בית קפה ותיק שחשוב שיכירו. הבעלים איש חרוץ שקם לפנות בוקר להבריק את המקום, פותח מוקדם ומכין קפה לכל יפו. יש שם ארוחות בוקר וצהריים טעימות וגלידה מתוצרת בית שהבת מכינה, והכל במחירים סבבה.
יהודה הימית 13

>> ראש בראש: העמדנו את אל קלחה מול אבו חסן המיתולוגית. והאנדרדוגית הצעירה ניצחה
>> גם מבקר אוכל הרחוב שלנו הוריד את הכובע מול המנה האגדית של אל קלחה

2. משייה

גיא אריש, השף של משייה הוא חבר שלי ואני מבקר אצלו הרבה. האוכל שלו מצוין ובכל פעם שהתפריט מתחלף הוא מכין דברים מעניינים, אז אף פעם לא משעמם. השירות והאווירה מצוינים והטעמים תמיד טובים ובלי רעש וצלצולים.
מנדלי 5

משייה (צילום: אסף קרלה)
משייה (צילום: אסף קרלה)

אונאומה

מקום ששומר על רמה גבוהה ואני אוהב מאוד לאכול בו, במיוחד עם אנשים "קשים". לקחתי לשם את אחותי שלא מכירה אוכל תאילנדי בכלל ומאז היא אוהבת סלט פפאיה. לאחרונה נוסף לתפריט עוף מטוגן בסגנון קנטקי פרייד צ'יקן אבל הרבה יותר טעים, פריך וללא שמן שחבל על הזמן.
קרליבך 15

4. שיפודי סייף

מקום ותיק שאף אחד לא מכיר, ומי שמכיר לא מספר עליו. מכינים שם שיפודים וחוץ מטחינה, עמבה, סלט וירקות על האש אין שום תוספות. הבשר טעים, טרי וזול ונקי מאוד, שילוב של איכות ומחיר. מקום שהוא כמו בית וכל מי שאוכל שם חוזר שוב ושוב.
יפת 114

5. PFC המבורגר

אני אוכל המבורגרים בוויטרינה, NG, לוקאל ועוד מקומות וכולם טובים, אבל לרוב אני מוצא את עצמי בהמבורגריה בכיכר השעון ואפילו לא יודע למה. הלחמניה גדולה ומוצקה, הקציצה מצוינת, הצ'יפס פריך והתוספות טובות, והמנה תמיד יציבה. זה הגו טו שלי ורק מדי פעם אני הולך למקומות אחרים.
רציף העלייה השנייה 8